Is de mens zo veranderd???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Is de mens zo veranderd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 17:29

ik heb gescheurde enkelbanden en kan inmiddels gelukkiig weer zonder krukken lopen,
ben 6 weken terug van mn paardje gevallen en ongelukkig terecht gekomen,
ik ga dus elke keer met de bus naar school, en toen ik met krukken liep en de bus was vol stond er gewoon niemand op,
er was geen plek meer en ik ben een paar keer bijna omgevallen in de bus, ik heb me er zo kwaad om gemaakt,
ik sta zelf altijd op voor oudere mensen of mensen met buggy's of veel kinderen, en dat terwijl ik zowieso nooit goed kan staan omdat ik retropatelaire chondropathie aan mijn knieen heb,
zijn de mensen zo veranderd, zo aso geworden en denken ze alleen maar aan hun eigen hachje,
of overkomt alleen mij dit? Verward

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen


Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:34

Ik sta alleen op voor mensen die echt niet goed te been zijn. Vaak is er in de bus die ik neem niet eens de mogelijkheid om voor iemand op te staan. Maar voor iemand die op krukken loopt zou ik wel opstaan. (laura1979: ik ook Haha! Haha! Haha! )

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:35

Nee, het overkomt niet alleen jou. Ik lees zulke berichten aldoor. De maatschappij is zwaar aan het verpauperen, mensen zijn afgestompt.

De hond is de betere mens

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:41

Dubbelpost. [AM] Is de mens zo veranderd???

Tja, wat je ook kunt doen is gewoon rond kijken en vragen of iemand z'n plekje af wilt staan. Wedden dat er dan een paar opstaan.
Over het algemeen(als er iemand binnenkomt en niks vraagt) zijn pubers of scholieren zo dat ze blijven zitten, maar ook steeds meer volwassenen doen 't. Probeer 't maar eens. Gewoon rond kijken en vragen of iemand z'n plekje af wilt staan. (en is er achter de buschauffeur geen invalide plek, volgens mij wel en daar moeten ze wel opstaan als er een invalide instapt.) Daar zorgt de chauffeur wel voor.

- Offline -

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:44

Dit gebeurt inderdaad véél. Alhoewel ik voor oudere mensen toch regelmatig jongeren zie op staan. Volwassenen zie ik eigenlijk nog minder even snel rechtstaan, alhoewel zij toch het voorbeeld zouden moeten geven Verward.
Zelf sta ik ook recht, maar de bus die ik neem zit meestal propvol jeugd, en daar ga ik toch niet voor rechtstaan(áls ik al kan zitten).

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:20

Tja, ik ben dus 'jeugd' (niet echt meer nu, maar dit merk ik al jaren) en ik sta alleen op voor mensen die echt zichtbaar moelijk ter been zijn.

Een half jaar terug werd er 1 of andere troel heel boos omdat ik niet opstond want.. "je ziet toch dat ik zwanger ben!" (nou nee, niet echt, ze had nauwelijks een buik)
Dat terwijl mijn RSI op dat moment zo heftig was dat ik mezelf niet vast kon houden als ik moest staan, en ik gewacht had op een bus waar wel zitplaats was. Ze heeft staan gillen als een viswijs, halve bus kwaad op mij... Sorry, maar dan vertik ik het verder ook fijn. Het is wel makkelijk om er van uit te gaan dat omdat ik student ben, ik per definitie helemaal gezond ben en gewoon onbeleefd als ik niet opsta. 't is maar wat je graag wil zien.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:23

Heel de bus kwaad op jou, dan kunnen hun toch ook op staan

- Offline -

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:17

Ik ken het probleem, ik loop zelf ook op krukken. Gelukkig stoppen auto's voor me en gaan mensen om mij heen inplaats van dat ik om hun heen moet. Maar als ik echt geholpen moet worden steekt niemand een poot uit. Ik stond laatst 10min op de lift te wachten. Ik moest naar beneden en al 30 keer was de lift voorbij gekomen, omhoog,omlaag,omhoog,omlaag, zonder iemand erin, hij was kapot. Stond ik daar met m'n krukken hulpeloos bovenaan de trap. Het enige dat iemand had moeten doen was even 1 kruk aannemen en zo had ik half leunend op de leuning naar beneden gekunt. Maar zelfs als ik het vroeg keken mensen me aan alsof ik ze om geld vroeg. Een vrouw keek me zelfs heel vies aan. Gelukkig kwam m'n vader alweer naar boven toe, hij miste me al Bloos ..

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:22

ik denk niet dat de mens zo veranderd is, maar dat het je nu pas opvalt hoe weinig mensen voor elkaar over hebben (als het om onbekenden gaat).

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:27

Ik sta op als er een oude man/vrouw binnenkomt, of iemand slecht ter been. Maar als ik in stap is het altijd zo van wel of geen plek, en wel eens dat er geen plek meer was en dan een halte later een oudere vrowu instapte. Niemand die opstond, en ik en een vriendin even hard tegen elkaar van "belachelijk toch dat niemand opstaat", en uiteindelijk stond er iemand op.
Kijk, ik heb ook een tijd met ontstoken pezen rondgelopen en ging toen vaak met de bus, en staan was toen echt geen pretje, maar een oud vrouwtje gaat toch wel voor, en ik geloof nie dat een bus met 50 zitplekken, bezet wordt door 50 mensen die allemaal iets mankeren Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:34

Ik kijk eerst of er iemand anders opstaat Bloos En als dat niet het geval is doet ik het wel. Maar ik meot toch een half uur en ik vind het eerlijk gezegd wel fijn om te kunnen zitten. Maar ja mensen die slecht ter been zijn wil ik wel voor staan hoor.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:53

in mijn bus is het gelukkig nooit zo heel druk. Alleen als ik het eerste uur naar school moet.
Als er iemand komt die slecht ter been is ofzo wil ik ook wel opstaan. Maar ik moet toch drie kwartier dus dan is het ook wel fijn als je even kunt zitten. Maar ik blijf niet zo associaal zitten voor iemand die het harder nodig heeft als ik Knipoog

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 22:29

ik had de dubbelpost niet gezien, maar mn pc deed wel erg raar,

vragen of iemand op wil staan, tsja, ik denk toch dat je om dit soort dingen niet zou horen te vragen, dat zou vanzelf moeten gaan, maarja, je kan het natuurlijk vragen als dr echt niemand op staat,
in de bus waar ik mee gaa is geen invalideplek, wel voor rolstoelen achterin, haha, maar voorin is voor bagage

arwenlune, wat rot van je RSI, ik heb dus RPCP aan mn knieen en dat kan je ook niet aan de buitenkant zien, heb ook al vaak boze mensen gehad, die niet snappen dat je ook pijn kunt hebben zonder iemand dat ziet,

misschien begint het idd pas op te vallen wanneer je wat hulp van de maatschappij kunt gebruiken en niet als je gewoon gezond bent, toch ben ik er wel van geschrokken hoor...

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:47

DeesDeBest schreef:
Heel de bus kwaad op jou, dan kunnen hun toch ook op staan


Dat waren eigenlijk allemaal 40-plussers die blijkbaar vonden dat ik mijn 'jonge gezonde lijf' (was het maar waar!) uit die stoel moest heisen voor die arme hulpbehoevende zwangere... Clown

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 23:04

ach gut, zo voel ik me dus ook altijd in mn lichaam als ik pijn heb, was t maar waar ja, een lichaam van een 40-jarige,
eigenlijk moet je op je voorhoofd tatoeren, RSI patient, sjongejonge het moet echt niet gekker worden zeg,
rot dat je RSI hebt zeg, heb je er nu ook nog veel last van?
ik heb voor mn knieen nu pijnstillers

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:35

Het gaat nu.. redelijk. Ik heb een half jaar thuis gezeten, in de ziektewet. Ik kon, mocht, helemaal niets. Kon nog geen boek vasthouden, dronk alles met een rietje want een beker vasthouden lukt niet, dagen dat ik m'n bestek niet tussen m'n vingers kon houden. Daarmee vergeleken gaat het nu super!

't is nog wel moeilijk. De lat ligt heel laag. Ik kan nog steeds niet met een pen schrijven, 2 regeltjes en dan begeeft die hand het. Dat zal waarschijnlijk ook zo blijven. En ik kan m'n eigen vlees niet snijden. Ik krijg ofwel het grote scherpe vleesmes, of een huisgenoot doet het voor me...

Ik heb tijden op grote doses Ibuprofen gezeten. Had het idee dat ik er afhankelijk van werd, dus daar ben ik nu vanaf. Met meer pijn ja. Maar dat hou je toch...

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 15:25

jemig wat erg zeg, als ik jou verhaal lees dan wag ik niet zeuren,
het enige wat ik niet kan als ik pijn heb (wat nu wel bijna elke dag is) is traplopen, fietsen, zware dinge tillen en paardrijden gaat dan niet, hardlopen zal ik nooit kunenn. ik zit nu ook aan de ibuproven en heb ook datzelfde gevoel, neem ze nu dan ook alleen voor het slapen zodat ik wel een goede nachtrust heb,
sterkte ermee in ieder geval

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 17:39

he, ik zeg het ook altijd fout, heb geen ibuproven, heb een andere pijnstiller waarvan ik nu ff de naam kwijt ben, haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:17

Hey joh, zo heeft iedereen z'n dingen, ik heb er onderhand mee leren leven en vind dat ik al weer heel veel kan! Wat jij hebt klinkt heel akelig, ik kan tenminste paardrijden (maar alleen op een paard dat heel licht op de hand is Knipoog )

't is allemaal wat en 't is allemaal anders, als je het gaat vergelijken mogen we geen van allen zeuren! En toch is dat af en toe wel fijn, toch? Maar niet te vaak.


SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 18:36

zeuren is idd af en toe wel lekker,
ik kan wel paardrijden hoor, maar niet als de pijn al erg is zeg maar, dan kom ik er niet meer af, en dat heeft een grappig effect, haha
ik kan net als jou dus alleen lichte paarden rijden,
had voor mn quarter een tinker en dat was wel erg zwaar, heb hem daarom niet weg gegaan, maar uiteindelijk klikte het niet meer tussen ons, wat misschien zelfs gelukkig is, anders zou ik hem hebben moeten verkopen omdat het lichamelijk te zwaar was voor mij,

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:49

D'r zat laatst iemand anders even op Rowan en dan moeten ze goed uitkijken, ik heb hem bewust heel scherp aan de hulpen, dat bespaard mij energie. Met als resulaat wel dat 'ie gelijk een snoekduik maakt als je niet heel voorzichjes doet... Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, AhrefsBot, Carr_friesje, Esmee_RS, gigil, lanouska, ManonGrr, Nikkii026, ontherun, RoronaZorro, Shivatjuh01, Suusoi en 181 bezoekers