Heb je ooit een ongeluk gehad met de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Heb je ooit een ongeluk gehad terwijl je met je auto+trailer onderweg was?

Nee, gelukkig niet
52 (77%)
Ja, door andermans fout
5 (7%)
Ja, door mijn eigen schuld
1 (1%)
Ja, door slechte weersomstandigheden
1 (1%)
Nee, maar wel bijna, het ging gelukkig nog net goed
8 (11%)

Totaal aantal stemmen: 67


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Heb je ooit een ongeluk gehad met de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 00:45

Dat vraag ik me dus af.
Ik rij regelmatig wedstrijden(keer of 2 per maand) en ga 3x per week met de trailer naar les toe, heb afgelopen jaren nog nooit een ongeluk gehad met de trailer, gelukkig, maar wel een aantal keren een bijna-ongeluk
zoals, ongeduldige automobilisten die je snel even in willen halen, of die je ineens afsnijden waardoor je vol op de rem gaat, met alle gevolgen van dien.
Ook wanneer we bij ons thuis achteruit de oprit opdraaien komen er weleens auto's de bocht om gevlogen die dan ineens vol op de rem gaan en aan t stuur moeten trekken om niet de trailer te rammen...ik ga dus ook altijd op de weg staan als mn moeder met de trailer achteruit de oprit op wil rijden
en een tijdje terug was ik naast de weg in de berm mn paard aan t afladen, en mn vader zou dan meteen doorrijden om mn moeder+paard op te halen, komt er een vrachtwagen vol gas de bocht om, en dat terwijl t regende en dus glad was, begint ie te toeteren omdat hij dus de bocht niet haalde en uit ging zwaaien.
Quentin stond met zn achterbenen al op de grond, voorbenen nog op de laadklep, dus ik kon hem zo snel niet opzij krijgen, e het scheelde bijna niets of de achterkant van de vrachtwagen had hem geraakt.....

Zoveel gevaarlijke situaties, die worden veroorzaakt door ongeduldige mensen of mensen die te hard rijden, ik vraag me dus af wie er ooit een ongeluk heeft gehad met de trailer, en waardoor dat kwam
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 05-01-04 01:08, in het totaal 2 keer bewerkt

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:49

Ik mis de optie 'Bijna' Haha!

Er stond een vrachtwagen met alarmlichten stil op de vluchtstrook en precies toen wij eraan kwamen over de normale rijstrook voegde hij weer in, zonder dit duidelijk aan te geven. Het was alleen zo druk op de baan naast ons dat we niet ineens konden uitwijken. Dus dat werd helaas flink remmen, want we konden geen kant op. Kasje maakt wel een schuiver, maar hield er gelukkig zowel lichamelijk als mentaal niets aan over. Maar in totaal scheelde het denk ik misschien 30cm of het was een grote ravage geweest. Dan wil je hart best ineens op de achterbank van je auto liggen *brrr...*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 00:51

ik zal de optie bijna er even bijzetten dan, maar denk helaas dat bijna iedereen wel eens bijna-ongeluk heeft gehad!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 04:54

ik heb een keer gehad dat de eigenaar van het hele spul de trailer had aangekoppeld en toen ik wegreed bleek hij niet goed te zitten en kwam de trailer ineens naast me rijden, gelukkig trok ik net op en reed dus zachtjes, de trailer stond bijna direkt stil en de 2 paarden hadden niets, maar ik ben me rot geschrokken.
nog steeds zit ik elke keer in mijn spiegels te loeren of de trailer er nog achter hangt, terwijl het al minstens 2 jaar geleden is gebeurd.

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:46

Nee, nooit... Maar wij gan ook bijna niet met de trailer weg Bloos

Obelix is gewoon stoer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:51

Tja, ik denk dat als ik de optie "nee" aanklik dat ik morgen meteen met de trailer in de prak zit. (hoezo bijgelovig Schijnheilig )

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:55

Tessya schreef:
Tja, ik denk dat als ik de optie "nee" aanklik dat ik morgen meteen met de trailer in de prak zit. (hoezo bijgelovig Schijnheilig )


Hahaha.......is de goden verzoeken he.

Ik heb nee in gevuld.
Maar nou Tessya dit gezegt heeft vindt ik het toch wel eng worden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:59

Met mijn vorige merrie ben ik wel eens de trailer verloren Bloos! . Pap had hem aangekoppeld en ik had het niet nagekeken, dus laad zo m'n paard op en rijd aan. Toen ik de oprit afreed, bleef inene de trailer op de weg staan en ik reed verder .

Sindsdien check, check, dubbelcheck ik of de trailer goed vast zit (heb nu trouwens een nieuwe die je niet, zonder hem op slot te doen, mee kan nemen).

Verder een paar bijna-ongelukken, veelal door medeweggebruikers die gewoon niet opletten of geen begrip voor je hebben, als trailerrijder.

Toos paardloos

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:05

Nee, gelukkig nog nooit !!
Wel vorig jaar toen we van Deurne afkwamen (pony had knuffel pony gespeeld op de pennydagen), het was gaan ijzelen en sneeuwen.
Dus wij op de snelweg 35/40 km rijden, worden we ingehaald door een personenwagen die waarschijnlijk te snel terug stuurt naar rechts.
En die ging effe lekker tollen voor onze neus, dat ging gelukkig net goed.
Maar er kwamen nog twee auto's aan die voor hem dus op de rem moesten en waar wij dus bijna tegen op zaten omdat die op de rem moesten.
Ook al rijd je dan nog geen 40, dan is dat op zulke momenten met die gladheid nog te hard.

Mijn moeder zat maar "2 handen aan het stuur" "niet te hard remmen" en ik "heb ik""doe ik".
Even later bevat je dan wat er had kunnen gebeuren en toen knapte er ook even iets, gek is dat.
Terwijl het allemaal goed is gegaan ben je toch van de leg

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:08

Op weg naar Deurne Horse Event reed ik mee met een vriendin die deel nam met een redelijk 'vreemd' vierjarig paard. De trailer had net een beurt gehad en was helemaal gecheckt en die had ze 's ochtends vroeg opgehaald, en er nog ff een reservewiel op laten zetten. Tegen het advies van de trailerboer in want dat 'was toch nooit nodig'...Bij Den Bosch ging de trailer zwenken, net toen we links van een vrachtwagen hingen. We schrokken ons lám! Snel naar de vluchtstrook, op een drukke afrit helaas. We bleken links een lekke band te hebben. Gelukkig was er een jongen zo aardig om zijn kleine vrachtwagentje achter ons te parkeren om zo wat afstand te scheppen tot het afslaande verkeer. ANWB gebeld en redelijk snel was de band - lang leve het reserviewiel!! - gewisseld. Wij op weg. Kwartiertje verder horen we een knal....2de lekke band, nu rechts. Wij op de vluchtstrook bij een oprit hiep hoi, wachten op de vangrail op de wegenwacht. Maar nu hadden we geen wiel meer dus moest de band worden gemaakt. Dus we hebben een vriendin met al ons bij elkaar gesprokkelde geld meegestuurd met de ANWB-man. Het paard vond het inmiddels ook niet meer zo grappig, en al die stomme randdebielen maar toeteren, alsof we daar ff voor de lol parkeren om te pichnicken ofzo!!! Boos! Vervolgens bandje verwisseld, we willen wegrijden....accu leeg....Na ruim vier uur kwamen we in Deurne aan. MOE! Veilig weer naar huis gereden, ik stap uit, zwaai vriendin uit met trailer en zie dat alle achterlichten van de trailer zijn uitgevallen en we dus in het donker zonder licht naar huis zijn gereden...

Dan krijg je een béétje het idee dat je je trailer maar beter niet kan laten checken..

...

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:38

Gelukkig nog nooit, maar wel 2x bijna.

1x aqua plaining. Toen trok de trailer de auto in eens een meter op zij. Dat was mijn 1e lange rit met de trailer. En ook de eerste keer zonder een van m'n ouders er bij. Niets aan de hand, ik trok alleen een beetje erg wit weg.
En een keer dat ik achter een vrachtwagen reed. Toen raakte die vrachtwagen in de berm en ging vol in de remmen. Ik kon het toen nog net aan beremmen maar het scheelde niet veel. Dennis was er minder blij mee, ik hoorde achter in wel *TOEK*. Een paar honderd meter kon ik de trailer veilig ff aan de kant zetten en toen stond hij nog of weer lekker aan z'n hooi te snoepen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:20

gelukkig nog nooit een ongeluk gehad, moet er niet aan denken!!


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:26

Wij werden Tweede Kerstdag gelukkig gewaarschuwd door een automobilist die voorbij reed. Trailerdeurtjes waren opnieuw afgesteld bij een servicebeurt, maar misschien net iets te soepel. Het linkerdeurtje bleek open te zijn gegaan en wij konden dat net niet zien in de spiegels. Gestopt bij een afrit en alle vier de deuren (wij hebben zo'n Brenderup met zadelkamers aan twee kanten) rondom op slot gedraaid. Better safe than sorry! Sleuteltjes bij de hand, want je weet nooit wanneer je toch snel je trailer in moet ....

Webshop - digital art: MoTekent

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:38

Ik heb geen ongeluk gehad, mijn paard vroeger wel. De trailer is daarbij gekanteld en Baduh heeft er een gebroken kaak (gespleten in het midden) aan over gehouden. Deze gebroken kaak is nooit behandeld. Baduh houdt nu niet meer zo van trailers, maar kan het hem moeilijk kwalijk nemen. Jammer genoeg had ie het ongeluk in Rusland, of op transport naar Nederland, want die Russen vinden het wel best, een paard met pijn. Boos!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:05

Ja heb wel een ongeluk gehad, maar niet met een andere auto ofzo.. Dus weet niet welke optie dat is in de pol. Paarden waren uitgegleden doordat de nieuwe trailermat te glad was, ik reed er achter met mijn auto en zag ze zo onderuit gaan. Mijn paard stond weer op en t paard van mn vriendin bleef liggen en had een grote wond op zn been..

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:35

Gelukkig nog nooit. Moet er ook niet aan denken...

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:14

Nee gelukkig niet maar mijn buurvrouw wel.
Tis al denk ik n paar jaar geleden.
Toen had ze een draver en deed m in de trailer.
Op naar de wedstrijd.
Maar wat bleek onderweg...
De bodem was er onderuit gevallen.
Paard moest afgemaakt worden.
Je kan dan zelf wel denken aan wat er allemaal voor verwondingen heeft gehad Scheve mond

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:51

Ja, door eigen schuld Haha!
Mijn vriend reedt met lege trailer tegen een flat aan Frusty Hij had met slaapdronken kop de hoogte verkeerd ingeschat Slapen . Veel schade maar er stond geen paard in De trailer was net 4 weken oud Nagelbijten / Gniffelen

Fiesta, freiberger, what else?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 10:07

JolandaVrind schreef:
Nee gelukkig niet maar mijn buurvrouw wel.
Tis al denk ik n paar jaar geleden.
Toen had ze een draver en deed m in de trailer.
Op naar de wedstrijd.
Maar wat bleek onderweg...
De bodem was er onderuit gevallen.
Paard moest afgemaakt worden.
Je kan dan zelf wel denken aan wat er allemaal voor verwondingen heeft gehad Scheve mond


mijn god Scheve mond arm beestje, wat verschrikkelijk zeg!
merkte ze het meteen of reed ze eerst nog gewoon door?

moet er niet aan denken!daarom gaat onze trailer regelmatig teurg naar de zaak waar we hem hebben gekocht voo r een beurt!

heb zelf 1x een ongeluk gezien, reed ee jeep met 2paards-trailer weg bij een stoplicht, maar aan de andere kant van de kruising stuurde hij niet goed en de middenberm had een flinke stoeprand, daar bleef de trailer achter hangen, alles ging slippen en schuiven en de dak van de trailer vloog over de jeep heen, trailer was niet veel meer van over en wonder boven wondr hadden de paarden alleen wat schaafwonden

week erna belden de mensen ons op(wij waren wedstrijdsecretariaat voor een door onze club georganiseerde wedstrijd) ze moesten zich afmelden, paarden liepen wel weer goed maar wilden absoluut niet meer de trailer in, zelfs niet meer in de buurt van de trailer komen!

geen idee of ze ze er nog ooit op hebben gekregen, maar kan je nagaan, hij was aan het optrekken en reed 40 ofzo, als dit met 80 km/u(zo hard mag je op die weg) was gebeurd....

heb zelf het idee dat een 2 paard vrachtwagentje veiliger is dan een trailer achter je auto, wil dus ook ooit zo'n vrachtwagentje hebben!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:23

gelukkig niet
maar met de vrachtwagen houden ze wel rekening met je Lachen

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:56

Vorig toen ik samen met Kim terug kwam uit Valkenswaard, we waren naar de Boktrit in het Zuiden geweest.
Händell en Lodewijk stonden samen op de trailer, we waren al de hele dag op pad dus ze stonden half te slapen.
Vlakbij Rosmalen (die weg met al die kl*te stoplichten) reed er een auto met daarin 2 oude mensen voor ons, ik hield al een behoorlijke afstand.
Rijd die man al bijna onder het stoplicht en springt het op oranje waarop die man ALS EEN GEK BEBINT TE REMMEN
Ik dus ook vol op de remmen, piepende banden, trailer begint iets te slingeren maar gelukkig kon ik de hele zaak recht op weg houden (had er gewoon 2 dagen spierpijn van)
Die oude *** staat halverwege de kruising stil, ik op de stopstreep en 2 auto´s achter me stonden op de vluchtstrook.
Kim ging direct de auto uit om de paarden te controleren.
Toen ze deur deed roken we verbrand rubber en hing er allemaal rook.
De paarden hadden gelukkig niets, Händell stond wat verdwaasd om zich heen te kijken, zo van Hé wat was dat, ik sliep net.
Lodewijk nam nog maar een hap hooi en schrok zich rot toen Kim een hand op z´n kont legde.
Langs de weg was een Chinees restaurant waar iedereen naar buiten kwan rennen om te kijken of alles was goed gegaan.
Toen de oude man al die mensen aan zag komen reed hij snel weg.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:59

Renske20"]
[quote="JolandaVrind schreef:
Nee gelukkig niet maar mijn buurvrouw wel.
Tis al denk ik n paar jaar geleden.
Toen had ze een draver en deed m in de trailer.
Op naar de wedstrijd.
Maar wat bleek onderweg...
De bodem was er onderuit gevallen.
Paard moest afgemaakt worden.
Je kan dan zelf wel denken aan wat er allemaal voor verwondingen heeft gehad Scheve mond


mijn god Scheve mond arm beestje, wat verschrikkelijk zeg!
merkte ze het meteen of reed ze eerst nog gewoon door?

moet er niet aan denken!daarom gaat onze trailer regelmatig teurg naar de zaak waar we hem hebben gekocht voor een beurt!
[/quote]

Mn buurvrouw merkte eerst nix omdat ze niks voelde.
Tot dat er een auto langs reed raam open deed en schreeuwde dat de onderkant van de trailer eruit was.
Maar toen was het al telaat.
Ik weet niet hoelang ze er mee door heeft gereden maar ik denk niet al te lang en aangezien ze voorzichtig deed ging dat met 70 km per uur denk ik Scheve mond

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"


nieneke

Berichten: 131
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:54

Wow!! dat is erg!! zielig voor dat paard!!
Bij ons op de ponyclub is er wel eens iemand omgeslagen met de trailer, de paarden waren er via het dak uitgekomen..

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:40

Niet al te lang geleden heeft er bij ons op stal ook iemand een ongeluk gehad met de trailer. Hij reed rustig 80km per uur op een 2 baansweg. Op de andere weghelft was er een vrouw in slaap gevallen wegens medicijnen en die is vol de trailer ingereden.
Die vrouw had niks, maar het paard heeft 2 weken in de kliniek gestaan met een gekneusde rug en is nog steeds niet goed hersteld.
Gelukkig had het allemaal slechter af kunnen lopen gezien de ravage.
Zelf heb ik nog nooit met een trailer gereden, maar het lijkt me ook niet een van de makkelijkste dingen, zo'n vrachtwagentje lijkt me makkelijker.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:12

1 x een klapband met pony in de trailer.

1 x een aquaplanning uit een tunnel komend met een (achteraf) te lichte jeep voor de trailer met mijn ezelhengst.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, Charaz, GoogleAdsense en 65 bezoekers