Nieuwe wet aanvraag in Belgie paarde verlpicht van

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Nieuwe wet aanvraag in Belgie paarde verlpicht van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 20:30

Paarden verplicht van hun weides af.
Het is niet te geloven. Omdat er in Belgie sommige mensen zoals overal niet voor hun dieren zorgen moeten de goede het weer bekopen.
Een organisatie in Belgie wil een wetsvoorstel indiennen die verplicht alle dieren ook paarden gedurende de wintermaanden verplicht in hun stallen op te sluiten dit kan toch gewoon niet. dit is gewoon redicuul! Het is op het nieuws geweest omdat er een paardenhandelaar zijn dieren niet verzorgde. Oké deze dieren hadden hulp nodig. maar omdat er zo weinig voor gedaan werd vind deze organisatie dat alle dieren dan maar verplicht op gesloten moeten worden in de wintermaanden. We hebben al volop mails gestuurd naar deze organisatie maar krijgen dit als antwoord

Beste,
Deze persoon van wie de paarden in beeld zijn gebracht is een
uitzondering in zijn soort. Paarden houden zonder de nodige
accommodatie. Deze dieren zijn winter en zomer, ziek en gezond
aangewezen op de weide. Met een minimum aan kosten.

Wat de beschutting betreft: of een paard nu een behoefte geeft aan een
schuthok, dat moeten wij overlaten aan het paard zelf daar kunnen wij
als mens niet over beslissen. Men kan het hen maar aanbieden.
Maar als het geen schuthok geeft, heeft het echter weinig keuze.

Wij weten ook dat een paard niet constant in een schuilhok gaat staan
En wat de zomer betreft is dat net het zelfde.
Er was bij deze situatie ook inderdaad eten, maar het is al 10 maal
beregend en 5 maal besneeuwd het is een rantsoen voor een maand, daarbij
nog eens vertrappeld door de dieren.

Onze organisatie wil duidelijkheid over de bestaande wetgeving, die
zegt: Dieren die niet in gebouwen gehouden worden, moeten zo nodig
voorzover mogelijk beschermd worden tegen slechte weersomstandigheden,
roofdieren en gezondheidsrisico's. Hier ontbreekt volgens ons iets.

En als hier niks wordt aan toegevoegd dan in het voor ons simpel: alle
dieren vanaf een bepaalde periode van de weide.
En wij beseffen ook dat dan de goed willige, het met de slechte bekopen
.


En dieren houden kost geld en dat begint bij vele te ontbreken, en dit
mag niet ten koste gaan van de dieren.
Met vriendelijke groeten,
Dirk Blanchart
Voorzitter
website: http://www.blid.be


Dit kan toch gewoon niet wat vinden jullie hiervan? Ik heb Tinkers die in Engeland in het 'wild' gestaan hebben. Ze hebben een wei met schuilstal die altijd open staat. Als ik hun in een stal moet opsluiten worden ze gek of ze kwijnen weg van verveling. Ik kan ze echt niet gaan opsluiten. Wij hebben al mails naar hungestuurd blijkbaar helpt dit niet voldoende. misschien als jullie dat nu ook doen en jullie mening zeggen. Want wie weet nu is het in belgie nadien misschien ook in Nederland.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:46

Het gaat er dus om omdat er paarden zijn die slecht verzorgd worden?
Ik vat het niet helemaal?
Maar die zelfde mensen kunnen hun paard toch ook tot de knieen in de mest laten staan als ze hun paarden niet goed verzorgen?

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:50

zie ook dit topic [PP] paarden moeten binnen bij vriesweer!

blijkbaar stuurt de beste man standaardonzin naar iedereen en heeft hij mijn hele mail niet eens nagelezen (dat vermoeden heb ik nu ik merk dat hij iedereen dezelfde mail terugstuurt)

Alle paarden de ganse winter binnenzetten is NIET goed voor hun gezondheid en dat heb ik hem duidelijk verteld ook.

Via welke partij gaan ze dat wetsvoorstel indienen?? (gewoon als organisatie kunnen ze dat niet dacht ik)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:51

Hier is al eens een topic over geweest.
maar het komt er op neer dat er wat onwetende mensen met een camera op pad zijn geweest en 'zielige' paardjes hebben gefilmd die met deze vrieskou nog buiten staan.
Volgens hen is het verwaarlozing, maar volgens mij kan dat gewoon zoals het in het ander topic ook al is vermeld. Mijn paard vind sneeuw heerlijk en gaat er in liggen Verward verwaarlozing? omdat ze altijd buiten is? neh

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:55

dirk, dirk, nog geen paniek, er is in de verste verte nog geen spráke van een wet! 'een' nieuwe vereniging (waarvan men het in het nieuws blijkbaar nog de moeite niet vond om de naam te vermelden) vond dat zoiets wet ZOU MOETEN WORDEN, naar aanleiding van die wat verwaarloosde dieren (zag er van wat ik kon zien helemaal niet erg uit, maar goed....).

ze zullen qua dierenbescherming en dierenwelzijn nog wel andere katten te geselen hebben dan zoiets bij wet te verplichten zeker??!

ze moeten het nieuws toch met iéts vullen... Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:57

Misschien rechtstreeks naar VTM reageren via een DA dat paarden op stal ziek worden en dit niet verantwoord is. Misschien is die man van Gaia wel te porren Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:00

komkommertijd is anders wel in de zomer, maar gedeeltelijk heb je gelijk hoor (op vrt is de naam wel vermeld)

Ik vind het wel erg belangrijk dat de beste man inziet dat hij ongenuanceerd bezig is, en grotendeels onzin uitkraamt. Dit voor het geval hij het op de een of andere manier toch zover krijgt dat er een wet van komt.

(Bijvoorbeeld de straatkoersen zijn toch ook verboden, terwijl het aangekaart is door dierenrechtenorganisaties. Natuurlijk was dat een goede zaak, maar ik wil maar zeggen, tis niet omdat het van een dierenrechtenorganisatie komt, dat die stadspeople in hun kostuumpjes er per definitie niet naar luisteren. En stel dat ze naar deze flippo luisteren... dan zou ik toch graag hebben dat hij tegen die tijd iets beter weet waar hij het over heeft.)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

DubbelFun

Berichten: 88620
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:06

Slotje op verzoek, verdere reacties in eerder gegeven link.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, Ballard_L, Donderwolk55, gaby_kremer, Ipsiedipsie, Jet, jitskenienke, karmas, kreekie, Lui_, Miriam91, Pikeur, Pluksjaanvu, Sydney_Zorro, topsylover, waikiki_6 en 90 bezoekers