muizen in huis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

muizen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 19:14

Al jaren (sinds onze kat dood is) hebben wij in de winter last van huismuizen.
We hebben dus alles wat ze kapot kunnen knagen aan etenswaar in een kast waar ze niet bij kunnen komen.
Nu zijn het er naar mijn idee wel erg veel, en ze zijn nog brutaal ook (zit je TV te kijken, rent er 1 door de kamer)
Naar mijn idee zijn ze ook allemaal nog erg jong (klein)
Gif en klemmen helpen tot nu toe niet (klemmen gaan ze niet in, gif eten ze wel op, maar er komt geen resultaat)
Kat kopen is geen optie, ik ben ze zat!
Help!


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:17

kat lenen van me, vangt gegarandeerd muizen, maar eet ze niet (helemaal) op Clown
of neem een Jack Russell, die vangen ze ook en vreten ze nog op ook

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:19

Als het echt uit de hand loopt, en daar lijkt het op, dan kan je ook de gemeente bellen en die de beesten laten weghalen. (de ongediertebestrijding).

En misschien helpt ander gif wel beter.


Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:19

Als de spullen die je net hebt opgenoemd niet helpen, is het denk ik maar beter om nog 1 kat te kopen... ..muizen in je huis

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:20

verkuizen Clown
hmm beetje domme optie Knipoog beetje maar

erg vervelend! misschien dat je kan proberen te achterhalen waar ze vandaan komen, en dan verder zoeken naar een "optie"

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 19:30

smurf schreef:
kat lenen van me, vangt gegarandeerd muizen, maar eet ze niet (helemaal) op Clown
of neem een Jack Russell, die vangen ze ook en vreten ze nog op ook


Ik heb 2 foxen, en die worden er helemaal gek van, zodra ze er 1 horen of zien slaan ze op tilt!
Heb een koophuis, dus vrees dat de gemeente ook weinig zal doen (mag je tegenwoordig lekker zelf betalen, was met mijn wespen nest ook)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:58

Tja, waarom ben je katten zat? Misschien toch een goede optie, omdat je er toen geen last van had?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 20:41

nee, ben de muizen zat Haha!

heb een ontzettend klein huisje, ipv een kat is er destijds een hondje bij gekomen. Wil niet aan een kattebak etc, en met mijn honden is het ook geen goed plan.
Daarbij, er kunnen niet nog meer beesten bij, heb al een kinderboerderij Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:44

Vaak is het een hygiene probleem. Ik zeg niet dat dit bij jou zo is, maar die muizen komen ergens op af.
Iets in een hogere kast zetten is geen optie, ik neem aan dat je wel weet dat muizen fanatieke klimmers kunnen zijn.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 21:56

zit ook niet in een hogere kast, maar in een dichte kast waar ze niet in kunnen (echt niet, want nu wordt er niet aan mijn etenswaren geknaagd)
Bij ons is het niet brandschoon, maar dan heb ik het over stof enzo (neem aan dat ze dat niet boeiend vinden Haha!).
Etensresten gaan de prullenbak in, alleen er blijft weleens een pan met vet of groente staan (die dan de volgende dag in de vaatwasser gaat)

Dat ze fanatieke klimmers zijn weet ik ja Haha! Klom er net nog 1 met 4 pootjes wijd langs het granol omhoog en ging op de klok zitten, mij aanstaren (ergens zijn ze wel cute, ze moeten alleen niet knagen en niet poepen Haha!)

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:13

De enigste optie is of geld uitgeven aan een goede muizenverdelger, zo en bedrijf die dat doet, of een kat nemen Scheve mond
Nu wil dat laatste het probleem ook niet altijd oplossen Mijn kat bracht ze namelijk levend binnen en liet ze daar los Verward

Fiesta, freiberger, what else?

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:28

wij hebben ook muizen gehad en ik ben dus helemaal panisch voor muizen, ik zag er een paar x 1 lopen, i x lag ik in bed en toen zoefte er 1tje langs me, nou ik kon weken niet slapen Verdrietig
Maar wat bij ons geholpen heeft is muizenvallen neerzetten dus, gif en alle kieren in huis dichtkitten.

Cuando menos piensas .... sale el sol

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:44

Wij hebben een tip van de dierenwinkel gehad en hebben nu 2 geluidboxjes in huis staan, die een hoge toon verspreiden. Kunnen wij niet horen, maar muizen vinden dat vreselijk en blijven daardoor weg

Mijn moeder heeft ze ergens besteld, maar ik weet niet precies waar...misschien kun je ook info vragen bij een dierenwinkel?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:47

wij hebben er hier in de computerkamer afgelopen maand al iets van 5 muzien gevangen, we merken dat ze er zijn door muizenkeutels en aangevreten etensresten....(zoals koekjes die hier nog lagen)

wij hebben ze gevangen met een kooitje dat dus dichtklapt als ze erin gaan, maar ze blijven er wel in leven, zodat je ze daarna gewoon weer buiten los kunt laten (en daarna vangt onze kat ze....)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 10:59

buiten los laten, dan zitten ze eerder weer binnen dan dat jij binnen bent Haha!
Zal eens informeren naar die geluidsboxjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:02

stef schreef:
zit ook niet in een hogere kast, maar in een dichte kast waar ze niet in kunnen (echt niet, want nu wordt er niet aan mijn etenswaren geknaagd)
Bij ons is het niet brandschoon, maar dan heb ik het over stof enzo (neem aan dat ze dat niet boeiend vinden Haha!).
Etensresten gaan de prullenbak in, alleen er blijft weleens een pan met vet of groente staan (die dan de volgende dag in de vaatwasser gaat)

Dat ze fanatieke klimmers zijn weet ik ja Haha! Klom er net nog 1 met 4 pootjes wijd langs het granol omhoog en ging op de klok zitten, mij aanstaren (ergens zijn ze wel cute, ze moeten alleen niet knagen en niet poepen Haha!)


Nah denk niet dat ze op stof afkomen hoor Haha! Raar dan dat ze wel bij je komen!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:12

Wij hadden in ons oude huis ook muizen. Ze zaten in de kruipruimte onder ons huis, misschien is het bij jullie ook zoiets?

Kerstmuts

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-04 11:49

we hebben een erg oud huisje (van voor 1920), dus overal zitten gaatjes en kiertjes. Je kan dichtstoppen wat je wil, maar een muis heeft maar weinig nodig!
Onze buren hebben paarden, en achter ons huis, staat hun schuur (ong. een meter tussen de muren) waar hun hun hooi en stro enzo hebben liggen...
Tja, dat vinden ze ook erg boeiend natuurlijk

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:23

Muizen zijn lief maar niet als ze in je huis zitten.
Tja mhet lijkt me lochisch dat ze op het hooi en stro afkomen bij de buren en dan vervolgens doorlopen naar jou.
Volgens mij is een kat de enige oplossing.
Was bij een vriendin van mij ook (op bokt audrey007) ze had ook muizen op haar kamer maar nadat mijn kat daar even had rondgelopen waren ze weg. Volgens haar moeder omdat de geur van de kat daar hing want hij heeft er geen een gevangen. (zal het nog sterker vertellen hij was er bang voor Haha!)

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:04

Mijn nicht heeft er ook zo'n last van Scheve mond

Zal eens doorgeven aan haar van die geluidsboxjes Lachen

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:06

Wij hebben door het hele huis heen gif staan. Iedere winter is het weer raak. Ik hoor ze ook altijd overal lopen boven de plafons(dat is leuk met spanplafons, dan zie je pootjes in het plafon weg zakken Haha! ). Soms is het een paar weken stiller en dan stinkt het hele huis naar dode muizen.
D'r is gewoon nauwelijks af te komen. Zet je zelf gif of laat je het zetten? Wij laten het zetten, het is een soort pasta wat in doosjes door het hele huis heen staat.
Sterkte er mee.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:53

Meer klemmen zetten op de plaatsen waar ze komen? Tong uitsteken
Wij hebben ook muizen, gister 1 klemmetje gezet en Hiep Hiep Hoera, de eerst is gevangen! OK dan!

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:04

Ach gossie, arme beestjes! Het is koud en winter, laten jullie die niet lekker bij je overwinteren? Net als Mr. Jingles in die ene film, The Green Mile.

Nee grapje hoor, het kan lastig zijn. Ik dacht ook dat ze op etensresten afkomen, maar in de winter kan de warmte van het huis een net zo`n grote rol spelen natuurlijk! Succes ermee...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:19

Wij woonde ook in een oud huis mijn moeder kreeg ze weg door op de plaatsen waar ze veel kwamen pepermunt olie te strooien.Alleen toen zeiden de buren;Goh wij hebben de laaste tijd zo'n last van muizen,waarop mijn moeder ijskoud zei,O ja wij helemaal niet. Schijnheilig Tussen haakjes mijn moeder poetst tot op het manakiale ons huis was altijd brandschoon.Maar onze buren hadden kippen tegen onze muur aan zitten ik denk dat ze daar op af kwamen .Bij julie zal het het hooi en stro wel zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ange29, BlueStocking, Ghazella, juval, Lau07, LilChar, Marcato, Roosch, ryukapple, Syzygy, Vavane en 157 bezoekers