wat is het beste???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

wat is het beste???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 16:07

Mijn paard heeft een hangend rooster en zit aan de linkerkant vast, zijn speekselklieren.
Wat is beter om te rijden dan: een dubbelgebroken bit of een stang? de ene zegt dit en de ander zegt dat. Ik heb sinds kort een KK bit dubbelgebroken maar nu blijkt een stang beter te zijn voor een hangend rooster? Ik weet het nu niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:08

Ik dacht zelf dubbelgebroken..

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:13

Ik heb hier altijd gelezen een dubbelgebroken bitje. Maar mijn paard (heeft ook een hangend rooster) loopt lekkerder op een gewoon trensje.. Een stang lijkt me juist meer pijn doen!

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-04 16:26

Ja ik heb ook een dubbelgebroken aangeschaft, maar nu verteld de tandarts dat een stang of een "hackmore" beter is. IK WEET HET ECHT NIET MEER.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:41

hackamore is bitloos Haha! dus dat zou ideaal zijn. Maar een hackamore is niet makkelijk om mee te rijden omdat hij erg scherp inwerkt op de neus. Ik zou verder niet weten welk bit het beste is Verward

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:55

Ja tuurlijk is een hackamore beter, dan voelt ie helemaal niks in zn mond, maar idd wat Maaike zegt, daar moet je mee kunnen rijden. Er zijn hier al veel topics over geweest en daarin zei iedereen altijd dat een dubbel gebroken het beste is. Lijkt mij ook, want dat buigt mee en drukt dus niet tegen het verhemelte, een stang kan totaal niet meebuigen en drukt juist wel tegen t verhemelte.. Toch?
Maar als je paard er last van heeft dan kan je toch gewoon een vitamine spuit vragen? Bij veel paarden is t daarna over!