Hoe komen jullie aan je zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe kwamen jullie aan je zadel?

Bij mijn paard gekocht
10 (17%)
Op maat laten maken
11 (19%)
Een passervice van een ruitersportzaak laten komen
25 (43%)
Met paard naar een ruitersportzaak gegaan
4 (7%)
Gewoon een zadel gekocht wat ik mooi vond
7 (12%)

Totaal aantal stemmen: 57


Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Hoe komen jullie aan je zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 22:52

Ben ik wel benieuwd naar want met Pjelk lijkt het vinden van een passend zadel niet mogelijk... Hebben jullie makkelijke paardjes voor wat betreft de aanschaf van een zadel?


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:27

Ik heb voor de optie: Een passervice van een ruitersportzaak laten komen gekozen.
En idd heb ik niet echt een moeilijk paard als het om zadels gaat.

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:31

He, mijn optie zit er niet bij, namelijk "via internet gekocht"
is trouwens een boomloos zadel, wat vrijwel altijd past...
en nee, niet omdat ik het nou zo'n supermooi zadel vindt, het zit gewoon lekker Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door callippo op 05-01-04 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:32

Voor mijn veelzijdigheidszadel heb ik een zadelmaker laten komen, die verschillende zadels bij zich had. Mijn dressuurzadel (KN) heb ik via marktplaats 2e hands gekocht.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:33

Mijn vzh-zadel (oude Stübben Siegfried) heb ik via het internet gekocht en laten opsturen. Dit omdat mijn oude zelfde zadel super lag op mijn pony, maar die gebruikte mijn zusje al voor haar pony. Was dus heel makkelijk, moest gewoon hetzelfde zadel Haha! Voor 95 euro inclusief alles gekocht dus een koopje

Maar ik rijd western, dus ik moest langzamerhand op zoek gaan naar een passend westernzadel. Deze heb ik ook via internet gevonden, opgehaald om te passen, westernzadelmaker naar laten kijken en die was dus ook perfect! Ik heb dus erg geluk gehad met de zadels voor dit paardje. (was trouwens een Circle-Y voor 275 euro weer mazzel).

Nu moet ik eind dit jaar op zoek naar een zadel voor mijn 2,5 jarige merrie, maar die heeft een wat rare "pasvorm" voor mijn gevoel en ik denk niet dat ik wéér het geluk heb dat ik zomaar een passend zadel zal vinden. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:37

Helaas niet Knipoog
Bij mijn Tinker zat geen zadel bij aankoop, dus vol goede moed begonnen met zoeken naar een in eerste instantie tweedehands leren zadel, maar na verschillende keren zadels passen die steeds te klein waren, heb ik maar besloten om een zadelpasservice laten komen met diverse zadels, zowel leren als kunststof. De leren die hij bij had pasten of het paard niet lekker, of mij niet Haha!
Heb dus uiteindelijk maar besloten een Wintec te nemen, omdat die als enige goed paste en er een verwisselbare boom inzit, niet dat veel uitmaakt want er moest gelijk al de grootste boom in Scheve mond
Aangezien ze nog in de groei is (net 4 jaar) zal ik er waarschijnlijk geen jarenlang plezier aan beleven, maar het plan is om terzijnertijd een Australian Stockzadel aan te schaffen, en mocht dat niks worden kan ik altijd nog op boomloos overgaan Lachen

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:54

Ik heb een passervice van een ruiterzaak laten komen, mede doordat er op stal maar 1 zadel was dat paste en ook verschillende2e handse zadels die ik mocht passen pasten allemaal niet, dus de kans dat ik er nog 1 vond die wel zou passen en ook nog fijn zou zitten vond ik wel heel klein en dus heb ik toen besloten om een nieuwe aan te schaffen via de ruiterzaak/zadelmaker. Deze ruiterzaak had een eigen zadelmaker, die dus het zadel eventueel nog geheel aan de wensen van het paard en jezelf kon aanpassen.
Geweldig was dat ie vrijdag kwam en ik de 2 zadels die ik het fijnst vond, die ook goed op mijn paardje pasten gewoon een aantal dagen mocht gebruiken om daarna mijn keuze te maken (geheel vrijblijvend!).

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:54

Mijn veelzijdigheidszadel(kieffer) heb ik jaren geleden gekocht voor mijn eerste pony(was in '96). Daar is toen een passervice voor gekomen en sindsdien heeft het op alle paarden na Silver ook gelegen Knipoog

Mijn dressuurzadel heb ik tweedehands van iemand over gekocht op voorwaarde dat het paste. Mijn springzadel heb ik via bokt op dezelfde manier gekocht
(wat moet ik eigenlijk met drie zadels Verward Bloos )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:08

Aangezien de zadelmakerij/ruiterzaak om de hoek zit, en Tos eerst dicht bij huis stond, er gewoon een keer heen geweest. Meteen alles gekocht en gepast. Kreeg een zadel op proef wat niet lekker reed en steeds verschoof, dus terug en toen kreeg ik een ander zadel.
Zadel heb ik nu nog steeds. Toen ik Tos verkocht, zadel ook in de verkoop gedaan (bij de ruiterzaak) maar toen ik Mabel op proef nam het opgehaalt en gepast. En het ligt goed!
Dus ik heb mijn vertrouwde dressuur zadel er weer opliggen.

Mijn vz zadel heb ik op goed geluk overgenomen, en het paste!
Op Mabel ligt het niet zo, dus dat gaat de verkoop in Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 01:37

Wat ik opmerkelijk vind is dat er mensen zijn die een zadel aan laten meten en vervolgens een zadel aanschaffen en dan minofmeer zelf kunnen bepalen of het zadel past op het paardje....of ervan uitgaan dat hetzelfde merk en type altijd past.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 07:16

Ik heb bij de ene zaak het zadel gekocht dat me aanstond, zelf op het oog geschat of het iets zou kunnen worden qua passen en vervolgens een andere zaak laten komen om het passend op te vullen. Vertrouwde die 1e zaak niet zo qua verstand van zadels passen....

Nulla tenaci invia est via

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 07:27

Eentje op maat laten maken, 3 gekocht op het oog en zelf gepast, eentje laten passen en eentje via internet.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 08:19

meerdere opties:

vzh gekocht op het oog (paard stond in Afrika Knipoog en dit past ook op de paarden die we nu hebben
dressuur : passervice (voor Pablo)
springen: idem (maar primair voor Raimaer)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 09:50

Gekocht via Internet Haha!

Als die niet zou passen mocht ik hem weer terugbrengen en kon ik verder zoeken.
Maar meerdere mensen laten kijken *check check dubblecheck Haha! * en zadeltje lag goed *met de bredere boom erin natuurlijk*

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 09:52

Het is het beste dat je je zadel gewoon op maat laat maken, dus iemand laat komen die dat voor je doet omdat je anders problemen met de pasvorm en dat kan slecht zijn voor de rug van je paard .. Knipoog

-

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:02

Ik had een Kieffer Munchen dressuur van Viking hier op bokt gepast en die lag super.
Toen stond er op bokt een Kieffer Munchen vzh te koop, en ik heb Ilindra gevraagd om die voor me op te halen en die ligt ook super op Bill.
Toen heb ik mijn Barnsby weer verkocht aan een andere bokker Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:07

Mijn vzh zadel heb ik overgenomen van een vriendin. Die heeft emotionele waarde voor me. Is een Kieffer in wel zeer goede staat.

Mijn endurancezadel heb ik laten passen en daarna aangeschaft. Deze is helemaal aan mijnw ensen gefabriceerd. Makkelijk, een lichte kunststof boom en daaromheen alles wat je wilt.

'Paint' it 'Black'

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:21

Ik ben met mijn oude zadel en foto's van mijn pony (vanuit alle hoeken) naar Arthur's Westernstore geweest. Hij kan aan de hand van foto's heel goed bepalen of het zadel past of niet. Aangezien ik een tweedehandszadel wilde en daar geen passervice voor is heb ik het zo gedaan. Bij thuiskomst met het zadel bleek Arthur mooi gelijk te hebben, het zadel zit als gegoten!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:25

ik heb gestemd op gewoon een zadel gekocht wat ik mooi vond maar ik heb natuurlijk niet alleen naar het uiterlijk en zitcomfort voor mij gekeken. Ik heb gekozen in de winkel (een nieuw westernzadel) en mocht het meenemen om ze te passen OK dan! Ik had het geluk dat het zadel wat ik het best zitten en het mooist vond ook perfect paste op mijn paard. OK dan! OK dan! Zo ben ik dus aan mijn zadel gekomen.
voor mijn pony lag het wat anders. Probeer maar eens een goed westernzadeltje te vinden voor een slanke b-pony Huilen Vreselijk was dat. Ik heb er zeker 5 hier gehad om te passen. De ene te groot, de andere te klein en ga zo maar door. Tot ik in de koopjeskrant een zadel zag staan voor een kleine b-pony voor maar 40 euro OK dan! OK dan!. Ik dacht als dat niet past verkoop ik het gewoon weer en wonder boven wonder het past OK dan! En het zit goed en het is heel mooi. Echt een koopje

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:36

Ik ben naar van Rijs gegaan in Zevenhuizen en ben daar gaan kijken en heb een afspraak gemaakt toen zijn ze bij mij op stal gekomen en hebben we er een aantal gepast en die zijn toen vervolgens helemaal passend gemaakt. Zekr een aanrader nooit geen gezeur. Mijn zadel heb passiertje zit heerlijk en me paard loopt er ook goed mee!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:02

Op maat laten maken voor mijn vorige haflinger door Kootstra uit Groningen. Gelukkig past het zadel ook op mijn huidige haf, moet alleen een ietsjepietsje aangepast worden, omdat deze haf een ietsjepietsje breder is Bloos!

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:12

Mijn Daaleman op maat laten maken en mijn KN tweedehands gekocht..

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 11:39

Mijn keuze staat er niet bij! Ik kocht een pony nadat mijn verzorgpaard was ingeslapen. Dat zadel van die NRPS merrie van 1.65 ligt nu op mijn fjord van 1.51 !! En dat zadel was ik al gewend dus ik was superblij toen het op Pablo paste!!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:09

Ik had het zadel al vóór ik Eldien kocht. Reed toen paarden van iemand anders. Heb het zadel niet laten passen, gewoon meegenomen en zelf op een aantal paarden gepast. Het moest gewoon een vrij makkelijke pasvorm hebben omdat ik toen op veel verschillende paarden reed. En gelukkig ligt het ook prima op Eldien, hoewel het wel even opgevuld moet worden. Heb het tijdens mn stage e.d. ook op friezen gehad, ging ook best.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

ymke_
Berichten: 10
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:05

Ik heb een zadel van Flair. Het is het model WOW met luchtkussens die je naar behoefte van ruiter en paard kunt bijvullen. Ook zit er een simpele verwisselbare "boom" in. Het kan dus op (bijna) elk paard perfect op maat gemaakt worden. Mijn paardje is nu drachtig en ik heb het zadel een maand of 4 geleden laten maken. Nu ze duidelijk dikker aan het worden is en haar bouw veranderd kan ik dus simpel het zadel aanpassen. Ik heb zelf een ronde fries zonder al teveel schoft maar het past dus ook na enige simpele aanpassingen op een paard met flinke schoft. Ook zijn overigens de zweetbladen verwisselbaar en op meerdere standen aan te zetten. Je kunt het zadel dus ombouwen door er bijvoorbeeld dressuur bladen aan te zetten.

Het is wat mij betreft niet het mooiste zadel maar als je erop gaat zitten........WOW


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers