Alweer MOK!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Alweer MOK!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 23:21

Vandaag was ik druk aan het poetsen en tuttelen.
Zie ik dat Destiny alweer mok aan dr achterbenen heeft Boos!
Wat is nou een middeltje wat goed en effectief werkt en waarbij jullie altijd goede resultaten hebben??

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 09:43

ik heb een zalf van de da, dat moet je er om de dag opsmeren en het is echt supersnel weg.

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 09:44

Wat helpt verschilt per paard. Ga bij ernstige mok naar de DA.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:56

Ik heb een tijdje van die witte mokzalf van de Da gebruikt, daar ging t wel mee weg maar niet heel snel. Toen heb ik een keer oranje mokzalf van de Da geprobeert en na 1 x smeren was t weg!
Iemand bij mij op stal smeert er tandpasta op, dat schijnt bij haar paard ook te helpen, bij mijne helpt t niet...
Als de mok weg is smeer ik meestal uierzalf in de kootholtes, om te voorkomen dat er weer viezigheid blijft zitten en ik houd t heel goed schoon.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:28

Bij mijn paard hielp Socatyl heel erg goed. Dit kan je bij de DA krijgen en moet je 2 keer per dag aanbrengen.

Voordat je het de eerste keer opbrengt, moet je de benen eerst met betadine shampoo wassen en goed laten opdrogen. Na deze eerste wasbeurt zo droog mogelijk houden en niet meer wassen en afspuiten ed.
Deze zalf heeft als eigenschap dat het opdroogt tot een soort kalk/gips en als je het opnieuw moet opbrengen, dan kan je het (heel voorzichtig) afborstelen, zonder dat je de korstjes met geweld afborsteld. Na een dag of 3 beginnen de (uitgedroogde) korstjes los te laten en daaronder zit dan alweer nieuwe huid.

Na deze behandeling heeft mijn paard nog 1 keer een klein beetje mok gehad en die ben ik meteen weer op dezelfde manier te lijf gegaan, daarna heeft ze helemaal geen mok meer gehad. Hopelijk heb je hier wat aan, succes verder.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:26

Als de mok ontstaan is door een parasiet dan zou je ook ivermectine kunnen toedienen (wormenspuit).
Als de mok ontstaan is door beschadigingen van de huid door zand en nattigheid dan weet ik het even niet Lachen.

Ik heb hier verder geen ervaringen mee (gelukkig!),maar we hebben dit bedacht en toen aan de d.a. gevraagt of dit ook daadwerkelijk kon,en hij gaf toe dat het een mogelijkheid is.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Signe

Berichten: 5796
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:35

socratyl

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:36

Haal een egyptische zalf. Hielp bij ons heel goed. Of zo'n homeopatische zalf voor beschadigde huid. Bij ons geeft het goede resultaten. (gellukkig hebben wij er niet heel veel last van)

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:58

Zoals je kunt lezen in de andere mok topics zal het nooit helemaal verdwijnen maar altijd terugkomen.

Bij de DA kun je een spuit krijgen waarvan het een lange tijd weg zal blijven.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:08

Oke ik klop het nog af, die van mij heeft vorig jaar ernstige mok gehad.
Heb toen haar benen elke dag gewassen met een goedje wat eigenlijk voor katten is en binnen een week was het al stukken minder.
Nou zorg ik gewoon dat haar benen elke keer goed droog zijn meer kan ik niet doen.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 12:29

Bij de paarden drogist kan je hele goeie moktabletten kopen echt een aanrader en anders hydrocortiderm is ook goed spul om het mee in te smeren. Goed droog houden de benen en een schone stal die van mij heeft het ook erg snel

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:10

Ik zou als ik jou was, sudocreme een s proberen. Mijn haf had hele erge mok. Het zat helemaal in z'n sokken en het ging steeds hoger zitten. Na veel smeren met mokzalf werd het alleen maar erger en kwam het ook in z'n kootholte. Mijn dierenarts zei dat ik maar eens sudocreme moest proberen. Lang blijven smeren, elke dag. En voordat je gaat beginnen met smeren ff wassen met betadineshampoo. daarna alleen nog maar insmeren. Het waren allemaal open plekken en nu is het dicht en komen er zelfs haren weer op. Ben trouwens nog steeds aan het smeren....maar het gaat heel goed. Je kan de creme trouwens bij het kruidvat kopen voor een paar euro.
Succes

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:15

Steinöl Hausschmiere oid, dat is obv... nou kom ik er toch niet op he. Iets met 'n r. 't Meurt naar afgewerkte olie en je ruikt het drie dagen, maar dan is de mok bij ons in 1x weg. Onze hengst had nl. hele hardnekkige mok en het komt nog steeds terug. DA wist 't ook niet meer en nu komt het wel terug, maar een smeertje erover, beetje stank en we zijn er wéken vanaf. Diepe kloven zijn t ook niet meer, dus dat scheelt ook al enorm.
Ik ga even vragen hoe het ook al weer heette, want de naam klopt volgens mij ook niet. Ik geloof ook niet dat het in NL te verkrijgen was, maar het werkt als een trein.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 19:01

Zinkzalf helpt ook wel goed bij mijn paard. OK dan!
Eerst even goed wassen en dan een flinke laag op de plekken doen.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 01:15

ik gebruik aloe vera.asl die mok heeft .
ik gebruik dat bijna overal op het het werkt super

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

froukje2
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:44

Ik gebruik bij mijn fries, babyolie gewoom om de dag er goed insmeren,
en de mok gaat weg( bij ons wel).

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:47

Heb 't even nagevraagd: het heet Tiroler Steinöl en komt uit Tirol, en dat Hausschmiere (of Hautschmiere) is de produktnaam oid (denk ik).
Het werkzame bestanddeel en wat ook zorgt dat het gigantisch meurt is hertshoorn (daar kwam ik nog steeds niet op, las 't net op bokt). De mok was echt heel erg hardnekkig en verdwijnt nu na 1x smeren voor zeker enkele weken, maar blijft nog steeds in lichte mate terugkomen. Gewoon er gelijk weer opsmeren en 't is weer weg. Waar je het kunt krijgen weet ik niet, wij hebben het via via en diegene had het geloof ik uit Duitsland. Pot was iets van 30 euro, maar daar doe je een mensenleven mee (onze pot gaat dusook mooi niet meer weg, 't is echt superspul).

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:57

Mij valt op dat vooral de middeltjes van oa de da, ruitershop vaak niet zo goed werken als een huis tuin en keukenmiddeltje. Ik gebruik sudocrem, verkrijgbaar bij elke drogist. (en niet duur!) Is voor oa de babybilletjes die geirriteerd zijn. Werkt echt als een trein, binnen een week, anderhalve week is de mok weg.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:11

mokpillen van VSm, duurt even voordat je resultaat heb, maar vorige winter was ik nu al een paar maanden bezig met benen droogmaken en insmeren met dure zalfjes, en nu staat ze zonder ook maar 1 plekje!

Spiritpien
Berichten: 19
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Riemst België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:14

Doe je paard een plezier en smeer geen Egyptische zalf op de huid bij mok, dit kan namelijk ernstige brandwonden geven, zeker bij paarden met dunne beharing of een gevoelige huid. Egyptische zalf is heel goed om de hoeven mee in te smeren bij rotstraal, maar dan alleen de straal en het harde gedeelte, niet op de huid. Zoals de gebruiksaanwijzing vermeldt moet je er handschoenen bij dragen en het met een kwast opsmeren i.v.m gevaar voor brandwonden.
Wat Hydrocortidermzalf betreft : Deze zalf werkt voor bijna alle huidaandoeningen, ook die waarvan je de oorzaak niet weet, wees je er wel van bewust dat dit een hormoonzalf is, en daarom niet zomaar zonder DA recept verkrijgbaar.
Verder raad ik je aan om te kijken wat de oorzaak is van mok. Mijn ervaring is dat mok meer vóórkomt bij paarden vanwie de benen regelmatig worden afgespoeld (bijv. bij viezigheid of na het rijden).
Zeker wanneer je ook nog eens de vetlok hebt weggeknipt, het water vloeit er dan niet langs maar de huid blijft nat.
Kijk ook naar je wei, bij veel modder kan er bacteriegroei ontstaan (gaan overigens kapot bij vriesweer), zeker als er meerdere paarden in je stal last hebben van mok. Modder op paardenbenen is helemaal niet erg; als je paard vies van de wei komt laat het dan opdrogen en borstel de modder er later af. En tenslotte : Natte stal, urinezuur, geeft ook bacteriegroei, dit is te verhelpen met vaker uitmesten. Wat de uiteindelijke behandeling betreft : Een keer scrubben met Betadine scrub, zonodig dan toch maar de beharing wegknippen omdat de mokzalf beter hecht. Deze tips zijn niet zaligmakend, maar misschien heb je er wat aan. Succes ermee.

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:12

ik ken het probleem ik kom er ook maar niet vanaf de dieren arts is ook al een aantal keer geweest maar niks hielp op het moment gaat het goed maar of hij er ooit vanaf komt ik denk het niet!

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:36

Misschien heeft hij chronische mok..

I StIll MisS SoMeBoDy

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:45

Mijn paard heeft 3 jaar geleden mok gehad. Ik heb er toen sperti (ja ja, dat middeltje tegen aambeien) opgesmeerd, was een tip van een stalgenootje. Na 2 dagen was het weg en hij heeft er nooit meer last van gehad.

Domingo_Joe
Berichten: 12
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Hellum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 13:46

bij ons krijgen ze een wormkuur dat drie maanden sterk is en mok tegen gaat, een paarden middel als je mok hebt: giet je ochtend urine erover, drie dagen lang en het is weg!

Just Go for it!!

OoMissFameoO

Berichten: 103
Geregistreerd: 21-12-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:19

Domingo_Joe schreef:
bij ons krijgen ze een wormkuur dat drie maanden sterk is en mok tegen gaat, een paarden middel als je mok hebt: giet je ochtend urine erover, drie dagen lang en het is weg!


ochtend urine? ga je het dan opvangen... Scheve mond

I StIll MisS SoMeBoDy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, Aeva, CastaMickey, ComscoreBot, Equinight, Geertema, germie, GoogleAdsense, marga1, marte_kandia, Natashaa, NinaCharlie, nobility en 37 bezoekers