ongesteld> wie weet de oplossing.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

ongesteld> wie weet de oplossing.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 23:02

Elke maand is het weer raak.
Ik ben compleet de weg kwijt, nergens zin in, niks is leuk, alleen maar voor de tv/pc hangen, janken, schelden en eten.
De verplichtingen die ik dan heb, school, ik doe er niks aan, zit alleen shago in de les te wezen, huiswerk kan ik me helemaal niet toe zetten en naar mn paard is ook een drama... Ik snap niet dat dat beest nog steeds lief tegen me doet na al die onredelijkheid van mij, inmiddels weet ik dat ik hem dan ook t beste niet kan rijden.
Het is elke keer weer een soort van kleine depressie waar ik in raak, niemand kan iets goed doen en een klein ding, zoals avondeten wat ik niet zo lekker vind kan me al aan t huilen brengen. Mn ouders en dichtbijzijnde vrienden weten het inmiddels en blijven uit de buurt en zijn heel lief voor me Ach gut
Maar ik ben het zo spuugzat! Nu weer, en ik weet dat ik pas over een weekje me weer normaal gelukkig kan voelen.
Ik heb al verschillende dingen geprobeert, maar niet iets helpt echt. Ik heb zojuist besloten dat ik nu echt aan de pil ga (mn moeder vind dat niet zo fijn), dat schijnt ook iets te helpen.
Misschien dat een van jullie het wondermiddel hiervoor weet? Ben het helemaal zat om ruim een week per maand uitgeschakeld te zijn.


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:05

Chocola? Haha! Als dat niet helpt zou je idd de pil kunnen gaan proberen.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:06

Bij mij was de pil een wondermiddel voor deze kwaaltjes.

Verder schijnen bepaalde homeopatische middelen goed te helpen of bepaalde stoffen uit je eten te laten. Maar daar weet ik het precieze ook niet van.

Sterkte.

:evaw:

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:08

Ga er is mee naar je huisarts. waarschijnlijk schrijft ie je idd de pil voor, maar misschien weet ie wat beters.

sterkte btw!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:09

ik had ook zoiets... ik was 2 weken niet ongesteld en dan een week lang wel met alles erbij. zware buikkrampen en moest soms zelfs overgeven van de pijn.
ik ben aan de pil gegaan en het is veeeeeeeel minder geworden. ik slik de pil 3 strippen door en stop dan 1 week. ik word na 2 dagen ongesteld wat maar 3 dagen duurt en ook nog eens heel licht is en ik heb bijna geen buikpijn meer. ik heb trouwens microginon30

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:23

LiSSy schreef:
ik had ook zoiets... ik was 2 weken niet ongesteld en dan een week lang wel met alles erbij. zware buikkrampen en moest soms zelfs overgeven van de pijn.
ik ben aan de pil gegaan en het is veeeeeeeel minder geworden. ik slik de pil 3 strippen door en stop dan 1 week. ik word na 2 dagen ongesteld wat maar 3 dagen duurt en ook nog eens heel licht is en ik heb bijna geen buikpijn meer. ik heb trouwens microginon30


3 strippen doorslikken Bloos! mag dat wel?? als ik hem 2 strippen achter elkaar doorslik heb ik al zoiets van dit is niet gezond.

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:24

Ik ben ook met de pil begonnen. Had buikpijn en alles...
Maarja ik ben nu nog steeds wel chagrijnig en scheld iedereen uit, ik zit hier die koelkast maar leeg te eten en alleen de computer is belangrijk voor me op dat moment.
Maar met de pil is het wel een heel stuk minder geworden

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:27

Met het vinden van de goede pil (ze zijn niet allemaal geschikt voor iedereen) zijn deze problemen echt met 75% afgenomen bij mij. Ik heb echt nog wel een maandelijks hormonen-koprol, maar zo heel extreem is het niet meer.

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:30

Ik weet precies wat je bedoelt en bij mij helpt de pil niet (heb er al 5 geprobeerd) ben blijven hangen bij een drie fase die vangt het nog het beste op.

Jammer dat anti depressiva pas naar 4 tot 6 weken begint te werken

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:33

Als je de pil slikt zou je niet meer chagerijnig moeten zijn. De pil geeft dagelijks dezelde hoeveelheid hormonen af. Dat is zonder pilgebruik veel hoger net voor en tijdens je ongesteldheid. Dat is de reden waarom men chagerijnig is.

Pferdtje; Anti-depressiva lijkt me wat drastisch eerlijk gezegd.

זכור

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:36

Ik heb/had ook last van die kwaaltjes...
En de pil helpt hier wel voor een groot stuk tegen... maar nog kan ik soms een dagje of twee voor ik m'n regels moet krijgen er last van hebben... Beetje grommig, slechtgehumeurd (hoewel, niet té, maar je moet me niet lastigvallen dan) en om niets beginnen huilen...

Maar ach... het valt heel goed mee en het is lang niet elke maand dat ik er nog last van heb... en het is veel erger geweest voor ik de pil nam...

Tips?
Gewoon toegeven aan een huilbui als ze komt, jezelf eens een keertje extra te verwennen (chocolade, iets doen wat je leuk vind,...)

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:46

CHOCOLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:50

Ik had er eerder ook erg veel last van, was echt super chagerijnig Boos!
Nu heb ik sinds een paar jaar een ander pil en heb ik nergens geen last meer van.
Eerst had ik Trigynon(???) en nu heb ik de Diane-35pil.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:53

En dan te bedenken dat die hufters de pil uit het ziekenfonds gegooid hebben. De pil wordt vaak niet alleen als conceptie geslikt, maar ook om de situatie leefbaar te maken. Maar die joekels daar in Den haag zijn zelf nooit ongesteld, dus die weten weer niet waar ze het over hebben.

De hond is de betere mens

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:57

Desiree schreef:
En dan te bedenken dat die hufters de pil uit het ziekenfonds gegooid hebben. De pil wordt vaak niet alleen als conceptie geslikt, maar ook om de situatie leefbaar te maken. Maar die joekels daar in Den haag zijn zelf nooit ongesteld, dus die weten weer niet waar ze het over hebben.


Juist! Eigenlijk zouden we hen eens moeten volspuiten met vrouwelijke hormonen en laten voelen hoe het is om een week in de maand (ELKE maand) door de hormonale mangel gehaald te worden! Pling Wedden dat ze niets anders doen dan op de bank liggen en klagen dat ze zo zielig zijn (en te dik en hun haar zit niet etc...) Schijnheilig

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:59

Desiree schreef:
En dan te bedenken dat die hufters de pil uit het ziekenfonds gegooid hebben. De pil wordt vaak niet alleen als conceptie geslikt, maar ook om de situatie leefbaar te maken. Maar die joekels daar in Den haag zijn zelf nooit ongesteld, dus die weten weer niet waar ze het over hebben.



Je kan de pil gewoon opnemen in je ziekenfondspakket. De premie wordt dan wel wel duurder. Ik ben naar Amicon gegaan, want die rekenen voor een compleet pakket met pil, (fysio)therapie, tandarts en alternatieve geneeswijzen 49,50 per maand, terwijl Agis waar ik nu zit omhoog gaat van 50 naar 60 euro.

En aan Lieke: ga snel de pil slikken! Ik ben al vanaf mn 13e aan de pil vanwege dat maandelijkse drama Lachen Het heeft erg goed geholpen bij me, uitzonderingen daargelaten.. Schijnheilig

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:05

om eerlijk te zijn heb ik er ondanks de pil altijd last van gehad, ging er eigenlijk van uit dat het er gewoon bij hoort ?

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-04 00:10

Nou oke, lijkt me zeker na deze positieve reacties dat ik binnekort langs de dokter ga. Trouwens ik ben er ook voor iedereen die meewerkt de pil uit het ziekenfondspakket te halen vol te spuiten met hormonen.
Ik heb trouwens begrepen dat hij pas vanaf 21 jaar eruit gehaald wordt, dan heb ik nog 4 jaar te gaan.
Bedankt voor de reacties iig!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:18

teriema schreef:
om eerlijk te zijn heb ik er ondanks de pil altijd last van gehad, ging er eigenlijk van uit dat het er gewoon bij hoort ?


In principe is het ook 'normaal' om bepaalde klachten te krijgen elke maand. Maar uit eigen ervaring: als je pil gaat slikken, kunnen de klachten drastisch afnemen.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:34

Desiree schreef:
En dan te bedenken dat die hufters de pil uit het ziekenfonds gegooid hebben. De pil wordt vaak niet alleen als conceptie geslikt, maar ook om de situatie leefbaar te maken. Maar die joekels daar in Den haag zijn zelf nooit ongesteld, dus die weten weer niet waar ze het over hebben.


*LOL*

Wat had jij ook alweer gestemd? Schijnheilig Tong uitsteken

זכור

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 09:29

zwanger worden Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:01

Lielle schreef:
zwanger worden Knipoog


maar daar komen dan weer andere kwaaltjes voor in de plaats en het helpt maar 9 maanden Haha!
(of bedoel je constant zwanger rondlopen en productiefabriekje spelen Knipoog )

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:07

fabiola"]
[quote="LiSSy schreef:
ik had ook zoiets... ik was 2 weken niet ongesteld en dan een week lang wel met alles erbij. zware buikkrampen en moest soms zelfs overgeven van de pijn.
ik ben aan de pil gegaan en het is veeeeeeeel minder geworden. ik slik de pil 3 strippen door en stop dan 1 week. ik word na 2 dagen ongesteld wat maar 3 dagen duurt en ook nog eens heel licht is en ik heb bijna geen buikpijn meer. ik heb trouwens microginon30


3 strippen doorslikken Bloos! mag dat wel?? als ik hem 2 strippen achter elkaar doorslik heb ik al zoiets van dit is niet gezond.
[/quote]
Ik kreeg juist het advies van de huisarts om te beginnen met 3 strips achter elkaar door te slikken, daarna maximaal 6 strips en dan een stopweek.
Juist omdat ik zo'n 2 weken per maand beter op Mars had kunnen zitten...
Nu totaal geen last meer van OK dan!
Ik gebruik ook microgynon 30 en volgens de huisarts is het daarmee geen probleem om door te slikken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:13

of de prikpil, dan wordt je niet meer ongesteld, toch?
of vergis ik me heel erg?

ik heb namelijk totaal geen last er van, ben een dagje of 3 ongesteld, maar wel 2 dagen voor t zover is iets kattiger dan nomaal, heb zelfs wel eens iemand laten huilen daardoor op mn werk, maar ach, zelf merk ik er niet veel van Schijnheilig

maar als je naar je huisarts gaat kan hij je vast wel helpen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 10:23

Volgens mij is de pil alleen als je 'm alleen als anticonceptie gebruikt niet meer in het ziekenfonds. En alleen voor mensen boven de 21.
Onder de 21 wordt 'ie sowieso vergoed. En volgens mij ook als je 'm met 'medische indicatie' hebt.

:evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, Amazonbot, Annienke, Balou_k, Exorcizamus, grace1989, Grainey, IASCrawler, leonie1988, Sizzle, YandexBot en 172 bezoekers