Hellup, Rocky heeft iets engs!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-01 13:45

Hallo,
Na 2 weken mocht ik vandaag weer voor het eerst naar Rocky. Nu zag ik dat hij op zn schoft een best wel grote kale plek heeft.
Eerst dacht ik aan ringworm, maar hij heeft verder geen kale plekken.

Kan het misschien komen door het knabbelen aan elkaar?? De pony's knabbelen namelijk wel veel aan elkaars schoften.....


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 13:52

Of heeft hij twee weken lang z'n deken niet afgehad en is 'ie niet goed gepoetst? Dan kan het haar ook "gewoon" weggeschuurd zijn door de rand of een naad van de deken.

Paarden knabbelen elkaar bijna nooit kaal bij het krauwelen, dus dat lijkt me stug.

Of heeft er die twee weken iemand op gereden die het chabrak niet goed in de kamer van het zadel heeft getrokken, zodat dat geschuurd heeft?

Sterkte ermee, Sonja.


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-01 13:53

Nee, hij heeft geen deken op en er geen niemand op hem gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 14:11

Vreemd joh, kun je wat meer vertellen over de kale plek, misschien dat iemand dan een idee krijgt?

Is het bijvoorbeeld rond, ovaal of grillig gevormd, is het schilferig of juist niet, voelt het droog aan of toch een beetje plakkerig, hoe zien de haren rond de plek eruit, waar zit de plek precies?????

Kom op meiden, allemaal effe meedenken!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-01 14:16

Nou, hij is een beetje ovaal, er groeien een paar haartjes op, en het is erg schilferig

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 15:48

Het zou schimmel kunnen zijn, maar laat anders je dierenarts ernaar kijken.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 15:59

hoi, ik denk dat het schimmel is. Bij mij op stal hebben ze voor de winter ook schimmel gehad en het begon ook op die plek. ff de veearts bellen voor een kweekje. Je kan ook zelf wat haren/schilfers in een potje doen en dat naar je veearts brengen. , scheelt weer voorrijkosten en is al helemaal makkelijk wegens de MKZ.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 17:16

Hey Gerdien!
Het zou wel schimmel kunnen zijn, want floor was ook helemaal kaal (alleen op haar kont)
dat is nu gelukkig vanzelf weer over gegaan. Pling Party!! Lachen Haha! Cool
<br><center><br><br><table background="http://www.megsplace.com/nutmeg/fdusted.gif"
height="90" width="150"><tr><td></table></center><br>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 00:50

Je kunt het uit voorzorg behandelen met Imaverol, het kan ook een schuurplek van een harde plek op de grond/muur zijn waartegen hij zich kaalgeschuurd heeft maar dat zou eerst een schaaf plek zijn geweest en schilferig waarschijnlijk niet.
Ui voorzorg de borstels ook schoonmaken met Imavorol en geen andere paarden aanraken voor/na je hem aanraakt zonder je handen te wassen. Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-01 09:20

Heeft er mischien een sjabrak van een ander paard op gelegen? Hebben andere paarden op stal ook klachten? Waarschuw in elk geval ede andere eigenaren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Amazonbot, jazzejam, Ninouschka, sterregoud, SuusvL, Vagabondo, vilheide en 43 bezoekers