onbegrijpelijk die nalatigheid!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

onbegrijpelijk die nalatigheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 17:47

gisteren op de manege is er weer ens wa gebeurt.. echt zowiets kan gewoon niet.. ben er nog pissig over...

ik benklaarmet rijden. en ik ga met mijn paard naar stal. mijn vriend zou uitmesten maar hadnog niet opgestrooid, dus ik zette mijn paard vast aan de balk buiten bij 'het dorp' ligt daar een verlengsnoer, precies achter mijn paard. hoor ik steeds geknetter en ik kijken waar het vandaan kwam. zag ik dat het snoer kapot was.. knetteren en roken datie deed. hij was bezig me kortsluiting maken. want ja open stroom met water werkt niet.

hij scheen de dag ervoor er oo al te ligen en het had totaal geen nut.
we hebben een stalhulp, een ouwe kerel die voor kost en inwoning daar zo ongeveer alles doet.

wij naar binnen gegaan om te zeggen datie kapot was en of hij er wat aan wilde doen, want das levensgevaarlijk.. en dat bleek later maar weer...

ik zet mijn paard in zun achteruit hij heeft ijzers en ja je weet wat er dan gebeurt alsie er op gaat staan. ik hem aan de andere kant van de paal gezet.

10 minuten later komt die vent nog niet en ze hebben daar 4 honden rond lopen. de jongste.. sintbernard van 6 maanden denk ik.. stapt niets vermoedend op het stroomdraad, juist ja precies op die plek. hij begint te gillen,, janken piepen. het ging werkelijk door merg en been. hij zakte meteen in mekaar, want als zijn spieren verlamde meteen.. wat wil je als je onder 220 volt komt te staan. dus hij zakt daarop zun rug en kan uit eigen kracht never nooit meer opstaan en weg komen. mijn vriend stormt onder de balk door en begint de hond te schoppen. nadat het beesie een seconde of 20 op dat draad lag tecreperen had hij hem er eindleijk van af geschopt. gelukkig was beethoven alleen maar geschrokken en had hij verders nog nix.. ik ben heel hard naar d ekantine gerend en ik ben zokwaad geworden.. ik ben ontzettend uitmijn stekker gegaan.. ik heb de hele boel bijmekaar geschreeuwd en ik kon die vent wel neer slaan.. dit isniet de eerste keer dat die ouwe gek nalatig is geweest.. hij heeft ons wel vaker dwars gezeten... dus ikhem recht in de ogen uit gescholden voor alles wat ikmaar kon verzinnen... gelijk heel veel toeschouwers.. want die hadden die hond horen krijsen... wilden ze me nog een grote bek geven ook... en wat zegt die ouwe gek.. je had zelf toch ook de stekker eruit kunne trekken.. jadaaaaagg!!! ik ben gek.. ik ga nie aan iets met kortsluiting zitten.. hebliever dat die ouwe vent dood neervalt... wij hebben gemeld en het is de verantwoordlijkheid van de manege daarna.. wij hadden die hondniet hoeven redden.. een bedankje was alteveel moeite.. nee in plaats daarvan kreeg mijn vriend de schuld datie de hond gewoon aan het schoppen was...

wat dachten ze binnen.. dat de honden of aan het vechten waren.. of dat hij een schokje had gekregen endaar na verder was gelopen.. ja hij kreeg idd een schokje..maar een schokje die zo sterk is leid meteen tot spierverlamming...

later beseften ze pas dat die hond dood had kunnen zijn.. en ineens wasiedereen verontwaardigt over het feit dat er zo gereageert werd op ons.. wt is gebeurt is gebeurt.. dat zei de eigenaresse.. nowu ja zeg.. en dat is dan je hond zeg :|

wat als mijn paard ermet zijn ijzers opgestaan had.. ik krijg eenpaard van 800 kilo niet weg geschopt hoor :S

en ook nog eens.. er had een brand kunnenkomen dat had je niet voor mogelijk gehouden.. tis daar allemaal lekker van hout.. en ik denk dat bij dat desbetreffende stopcontact dat de stalvan mijn paard een meter of 2 weg is.. ook liggen er nog springbalken enzo voor..a llemal lekker hout. wat als er brand was geweest? want dat snoer lag snachts ook gewoon zo te fikken... wat als de brand naar de stal van mijn paard was geslagen.. dan had ikz e allemaal afgemaakt.. zulke nalatigheid kan gewoon niet.. helaas is er niets tegen te doen.. ik hoop alleen dat ik heel snel het geld bijmekaar heb om willie te kopene n dan ben ik wegbij dat pleuris zooitje...

droog stro is er ook al nie meer..ikmoet mijn paard elke dag opstrooien met nat of beschimmeld stro..

ik heb geen goed woord over voor die ouwe gek.. helemaalnix.. en ookniet voor de eigenaresse van die toko daar...

die hond had dood kunnen zijn.. nou was het een pup.. maar voor het zelfde geld wastie al oud geweest.. dan had dat hart echtniet meer getikt...

onbegrijpelijk....

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007



LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:55

Echt niet te geloven, dat ze dat gewoon toelaten Lopen er ook kleine kinderen rond of niet, want dat zou ook niet zo slim zijn. Kan je niet zelf stro en hooi kopen voor even, bij ons in de buurt kost dat niets en het is beter dat nat stro en hooi.

Maar ja in ieder geval veel succes met sparen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:56

Als ik dit verhaal zo lees mogen ze de stoppenkast en de aardlekschakelaars ook wel eens nakijken daar! Die had er al lang uitgesprongen moeten zijn....
Ik zou er geen dag langer blijven dan strikt noodzakelijk!

Nulla tenaci invia est via

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:57

Verschrikkelijk,wat er wel niet allemaal had kunnen gebeuren...Gelukkig is het met een redelijke 'sisser'afgelopen..Hopelijk kijkt die man in het vervolg beter uit zijn doppen...Verschrikkelijk..

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:03

hij had idd beter de stekker eruit kunnen trekken ipv de hond verrot te schoppen.
met het snoer was wel wat mis, maar daar heb je bij de stekker geen last van

Goedgekeurd onderschrift :)

RAGGIE
Berichten: 197
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:09

Jemig wat een verhaal.
Zou die man dan niet eens na gaan denken?

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 18:19

nouw ja verrot schoppen is een groot woord.. maar raak jij die hond maar eens aan alstie onder stroom staat.. dan ga je zelf mee.. dus dankan je hem beter ff eraf schoppen...

en het is de verantwoordelijkheid van de manege.. dat snoer had daar niet mogen liggen. er is gemeld dat er ongelukken gaan gebeuren.. hij ozu er wat aan gaan doen.. en toen was het te laat.. maar ineens was het snoer netjes opgeruimd enlagtie netjes in zun garagebox.gek he? tis altij da er iets ergs moe gebeuren voordat mensen begrijpen dat er iets moet gebeuren...
ik ben als de dood voor stroom. ik raak het met geenmogelijkheid aan. en het risico dat ik aan die stekker ga Zitten en ook een schok ontvang neem ikniet. al het spul is daar nogal verouderd en het verbaasd me dan ookniet als ik strx ga kijken en hijis niet eens geaard...

er lopen idd ook kleine kinderen rond. nou valt dat op zondag wel mee.. maar er had ook een kind opkunnen staan.

en die hond lag op de stroomdraad.. hijlag te creperen.. dan zou ik zekers eerst op zoekmoeten naar de stekkerdoos of nie.. dan is die hond dus geroosterd tegen de tijd dat je met al je paniek eindelijk die stekker hebt gevonden./eruit getrokken hebt.

niemand anders hielp hoor.. er stonden zeker 3 mensen omheen en mijn vriend was de enige die er wat tegen deed terwijl ik naar binnen rende...

maar das typisch iets van deze eeuw... toekijken en nix doen...

hoe danook.. kennelijk ben je de gebeten hond als je uit paniek.. ff snel handelen iets doet waarvan jij op dat moment denkt dat het het beste is.. wij hebben zo gehandeld.. het is goed afgelopen..
maar er was van te voren een melding van gemaakt.. in de kantine..met meerdere mensen erbij.. en hij heefthet gehoord.. er is opgeantwoord ik kom zo oplossen.. nouw da was dus te laat..

hun zijn nalatig..

maar er is nog veel meer mis met die manege.. maar goed.. daar begin ikniet eens over.. dat is ook allemaal nietbelangrijk op dit moment..

ikmoest het verhaal gwoon ff kwijt..omdat ik vannacht diehond nog steeds hoorde krijsen en ik zo weer naarmijn paard ga...

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

judithM
Berichten: 1489
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:25

Tip Zet je paard nooit op beschimmeld stro (spreek uit ervaring), mijn pony at van alles wat tussen het stro zat (droge grassprietjes etc) en heeft nu dus wel een allergie voor die schimmels en moet dus op zaagsel en nat hooi.

Heb ik nog geluk dat hij niet dampig is geworden van de hoest waarmee het allemaal begonnen is! Om maar niet te spreken vam de hoge da kosten die ik gehad heb.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:28

Wat raar dat ze zo nalatig zijn... Ik snap niet dat de stoppen er niet uit zijn gesprongen. Ik zou toch serieus gaan overwegen om naar een andere stal te gaan als ik jou was.

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:04

Nou, het lijkt me inderdaad niet pluis daar
Ik vind dat je goed gehandeld hebt, en je vriend ook.
Waren er maar meer mensen die hun nek uit durfden te steken.
Ik hoop echt voor je dat je snel de lotto wint en een beter adres kunt gaan zoeken Ach gut

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:42

daar heb je weer van die stomme mensen die kijken en niet doen Misselijk

ik hoop dat je snel al je geld bij elkaar hebt en daar weg kunt.

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:47

ik zou geen moment langer wachten en daar weg gaan. Je paard is je lust en je leven dan ga je hem toch niet bewust blootstellen aan gevaar?

Z1+1

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:58

petrabonanza schreef:
ik zou geen moment langer wachten en daar weg gaan. Je paard is je lust en je leven dan ga je hem toch niet bewust blootstellen aan gevaar?

wie is er gekker, de een die er neits aan doet, of degene die zich bewust is van het gevaar en zijn paard gewoon laat staan.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:07

tssssss ik denk dat ik juist hetzelfde had gereageerd als ik in jouw schoenen stond hoor Scheve mond . Als het paard daarop kwam te staan mag ik absoluut niet aan de gevolgen denken...
Maar kan je je paard daar niet weghalen en ergens anders plaatsen?

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:09

Belker"]
[quote="petrabonanza schreef:
ik zou geen moment langer wachten en daar weg gaan. Je paard is je lust en je leven dan ga je hem toch niet bewust blootstellen aan gevaar?

wie is er gekker, de een die er neits aan doet, of degene die zich bewust is van het gevaar en zijn paard gewoon laat staan.
[/quote]

Dit zat ik me nou net te bedenken!

Daarnaast vind ik het erg vreemd dat je vriend wel op de hond schopt en niet de stekker uit het stopkontakt trekt.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:14

mobick schreef:
Daarnaast vind ik het erg vreemd dat je vriend wel op de hond schopt en niet de stekker uit het stopkontakt trekt.


Dat denk ik terug te vinden onder de vorm dat geen van beide zin had om naast de hond mee te creperen omdat de stekker er alles behalve veilig uitzag om dichtbij in de buur te komen. En de hond gewoon vastpakken zal hetzelfde effect hebben gehad dus proberen zo snel mogelijk schopjes te geven om hem toch uit die positie te halen...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:30

met schopjes geven loop je toch ook het risico om de hond te raken met een onbeschermde plek?
Daarnaast kan je best de stekker met een ruk uit het contact halen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:31

Echt supergoed van je dat je die ouwe gek is de waarheid hebt gezegd!!! T is wel jou paard die daar staat en jij loopt er ook rond, starks ga je er zelf nietsvermoedend op staan! Brrr

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:55

gekke_koei schreef:
ik hoop alleen dat ik heel snel het geld bijmekaar heb om willie te kopene n dan ben ik wegbij dat pleuris zooitje...


Ik hoop ook dat je snel het geld bij elkaar hebt en ik vind dat jij en je vriend goed gehandeld hebben *LOL* . Ik kan me voorstellen dat je de stekker er niet uit durfde te halen, dat zou ik ook nooit gedaan hebben.

Ik hoop dat de hond er geen trauma aan overhoudt. Ach gut

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:25

mobick schreef:
met schopjes geven loop je toch ook het risico om de hond te raken met een onbeschermde plek?
Daarnaast kan je best de stekker met een ruk uit het contact halen.


Maar daarover zal ze zo lang wel niet gedacht hebben op dat moment. Ze zal ook wel puur uit schrik en reflex de hond er proberen af te krijgen ipv het risico te lopen zelf ook onder stroom te komen. Ik weet zelf ook niet hoe ik in deze situatie had gereageerd maar ik zal iig niet gretig zijn om een kapotte kabel vast te nemen..

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:53

ik denk dat je eerder die hond er af 'schopt' dan dat je de stekker zoekt. Is gewoon reflex: eraf eraf!!! En je doet dat met je voet omdat je schoeisel geen stroom geleidt... Als je m met je handen beetpakt krijg jij ook een fikse optater!!! Bovendien is dat veel sneller, dan het draad achterna rennen om de stekker te vinden...

Maar meis wat moet jij geschrokken zijn zeg! En zin hebben om daar weg te gaan!! Hoe is het nu met die pup? Hij had wel in shock kunnen geraken.. heb je m daarna lekker geknufd? (ik had m doodgeknuffeld volgens mij)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 22:58

Wat een vuile hufter is die zak. Ik hoop dat hij ooit nog eens ZELF op die kapotte stroomdraad gaat staan! en dan laat hem maar liggen!

De hond is de betere mens

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:17

Toch goed ingegrepen op het moment.
Ik zou daarna de stekker eruit getrokken hebben, een schaar gepakt hebben en de kabel vakkundig in stukjes van een meter verdeeld hebben. Zo pakken we dat bij ons op het werk tenminste aan als we een onveilige kabel aantreffen.
Zorg dat je daar zo snel mogelijk weg komt met je paard!

Sprakeloos

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:32

Jemig, ik zou toch ook dit snoer niet aangeraakt hebben hoor. Moet er niet aan denken om een schock treatment te krijgen!!!
Buiten dat vind ik het wel behoorlijk ontverantwoordelijk om je paard daar neer te zetten. Het had inderdaad kunnen gebeuren dat je paard op het snoer had komen te staan. Inderdaad de eigenaren of die gekke vent om de verantwoordelijkheid te nemen, maar jij bent verantwoordelijk voor je paard.
Wel ontzettend goed dat je vriend de pup van de dood gered heeft. Ja, het had inderdaad zijn dood kunnen zijn. Hopelijk is de pup okee!!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 00:33

goed dat je er gelijk iets aan hebt gedaan(de hond ervanaf werken)
misschien niet de leukste oplossing om te zien, maar ik denk dat ik hetzelfde zou hebben gedaan,
als je iets dergelijks ziet denk je maar aan 1 ding
die hond moet van die draad af NU
hoop dat je het paard snel van jou is en je daar weg kunt wezen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, MairiMacBran, Mark0919, N_B_N en 43 bezoekers