voornemen: aankomen, wie heeft er tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

voornemen: aankomen, wie heeft er tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 12:10

Mijn voornemen voor 2004 is aankomen. Weet alleen nog niet hoe. Ben 1.85 lang en weeg 56 a 57 kg (schommelt daartussen).Ben een paar jaar geleden al eens doorverwezen naar een dietiste in het ziekenhuis. Moest een week bijhouden wat ik at op n dag. Daar kwam uit dat ik goed at maar gezondere tussendoortjes moet eten.
Maar het wil steeds maar niet lukken. Heb al een geprobeert met patatdieet (iedere dag patat naast mn eten) maar ja das ook niet goed, shakesdieet (heleboel shakes maken met nutriciapoeder en slagroom) maar dat was niet te doen zulke vieze klonten in je drinken.

Heeft iemand tips???


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:13

Neem mijn eetgewoonte over. Bij mij komen euhm KWAMEN er alleen maar kilo´s bij Haha!

Nee even serieus ik zou het echt niet weten meis.... Ik hou me meer bezig met afvallen Haha! Schijnheilig

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:14

veel snoepen, niet sporten en veel computeren of tv kijken Haha!
daar ben ik van aan gekomen en wil ze er nu weer af hebben Tong uitsteken

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:20

als ik jou was zou ik dat aan die diëtiste vragen...

goed aankomen is namelijk volgens mij nog moeilijker dan goed afvallen Lachen

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:22

Ik ben ooit eens 5 kilo afgevallen in 3 weken tijd, en aangezien ik ook niet al te veel vet aan mijn botten heb was dat gewoon teveel. Ik ben toen naast mijn normale eten zo'n milkshake gaan nemen, die dingen die men om af te vallen als gehele maaltijd neemt, maar ik nam hem extra.

Eenmaal weer op mijn goede gewicht ben ik daar mee gestopt, want wat ik ook eet, zwaarder dan een bepaald gewicht wordt ik toch niet Rolleyes Maar misschien is dat bij jou ook wel, dat je gewoon op jouw gewicht zit? Verward

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 12:26

snoepen en computeren doe ik al heel veel. heb ook pheiffer gehad dus ook veel geslapen en gehangen. op mn werk doe ik ook al niet veel. werk hier vanaf 1 mei en vanaf juli al vanaf 10.00 sóchtends niets te doen. ben eigenlijk altijd al dun geweest dus dan is het denk ik nog moeilijker om aan te komen. ook heb ik veel stress (door mn werk ben aan t solliciteren maar dat wil niet lukken en ze hebben al iemand aangenomen voor mijn job per 1 feb) en ben ik ook beetje depri en heel wisselvallig qua stemmingen. Ook begint mijn paardje van 31 nu echt oud te worden en allerlei klachten te vertonen. nu hoorde ik pas ook dat al zn kiezen los zitten.allemaal dingen die niet in mijn voordeel werken

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:56

Iig niet vol vreten met met vet en snoep, je wordt misschien iets dikker, maar het is heel slecht voor je gezondheid, als ik jou was zou ik toch nog een keer proberen naar een dieetiste te gaan.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:06

Rook je? Een vriendin van mij met ongeveer zelfde lengte en gewicht is toch wel blijvend een paar kilo aangekomen na het stoppen met roken!
Tja en verder, veel volle melk en chocolade melk drinken, room in de koffie en wat meer pasta en andere zetmeel producten Verward Succes!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:12

Nog een tip: je kunt naar de acupuncturist om te helpen met afvallen (verbranding stimuleren)
Misschien dat een acupuncturist ook je verbranding wat kan remmen? Heb je trouwens al eens een schildkliertest laten doen? Te snel/te traag werkende schildklier kan er ook voor zorgen dat je niet lekker gaat...en dat je verbranding niet in orde is.

Je suis Charlie.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:16

Stoppen met dingen doen die energie kosten Knipoog .

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:33

Ik ken je probleem...

Ik woog anderhalf jaar geleden 46kg bij 1.75, was bijna vel over been (echt niet mooi meer...)

Nu weeg ik gelukkig al wat meer (52-53kg) maar het is heel traagjes erbij gekomen...

Ik heb deze tips van de diëtiste gehad
- proberen om de 2u wat te eten buiten de normale maaltijden (ontbijt, lunch, avondeten)
-->deze tussendoortjes kunnen zijn: boterhammen, een broodje, fruit, ontbijtkoek,yoghurt, ...
- gezond eten omdat te vet eten en te veel snoepen ook niet goed is als je wil aankomen (teveel suikers en vetten zijn niet goed voor je)
- als het echt niet wil lukken kan je ook eens astronautenvoeding als tussendoortje nemen

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:38

pfff tis niet eerlijk.. maar dat weten we allemaal wel denk ik.

idd niet alleen teveel vet en teveel snoep..dat is voor niemand goed.
Koolhydraten is het magisch woord ( pasta`s ed.) En ook veel tussendoortjes nemen helpt. ik ken iemand die met bananen eten op gewicht blijft ( die at geloof ik 4 bananen per dag?)
Herbalife zou ook wel eens kunnen helpen voor je, die helpt nl ook met je stofwisseling, zou je eens bij een herbalifeverkoper moeten vragen.

Misschien is iets homeopatisch dat de stofwisseling vertraagd ook iets voor je ( en dan normaal eten he) Heel veel succes...ik weet hoe moeilijk afvallen is, dus ook hoe moeilijk aankoemn is als je lijf neit meewerkt.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 13:41

kom een maandje bij mij in de kost, ik weet niet hoe ik mijn gewicht op peil moet houden, ik ben veel en veel te zwaar.....

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 14:59

ik rook af en toe in t weekend (1 a 2 x per maand 2 a 3 sigaretten) dus dat is denk ik te verwaarlozen. ik zit nu op mn werk (waar ik niets hoef te doen bijna) met een hele tas vol liga's, appels, en iedere dag een banaan. voel me schuldig als er iets in de tas overblijft. ik lust bijna geen hollandse prak (wel stamppot maar geen saaie aardappel met jus, bah) en ben gek op snoep. ben al meerdere malen geprikt op schildklier en suiker. iedere x komt er wel uit lage bloedsuiker en lage bloeddruk. misschien heb ik daarom altijd zoveel trek in suiker (vooraal na het avondeten) net de halve droppot hier leeggegeten ha ha. een voordeel die word niet vaak bijgevult!!!

Pasta... heerlijk tellen die kant-en klare spaggetteria's ook? die vind ik heerlijk voor tussen door (is eigenlijk voor 2 personen) maar heb ik al n tijdje niet gegeten. misschien maar eens weer op het boodschappenlijstje zetten want woon nog thuis.

herbalife zat ik ook aan te denken. heeft iemand ervaringen? het is vrij duur geloof ik maar als het nu zal helpen...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 15:31

Ik heb het zelfde probleem gehad tot een klein jaar terug. Ik ben van voorbehoedsmiddel veranderd en ben toen in één keer 10 kilo rijker geworden!!!!! JIPIEEEE ... weg was de duizeligheid en de slappe gevoelens Haha!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:09

gouda schreef:

herbalife zat ik ook aan te denken. heeft iemand ervaringen?
het is vrij duur geloof ik maar als het nu zal helpen...


Herbalife is om af te vallen, niet om aan te komen!!!

Je suis Charlie.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 16:23

mmm ik slik de zwaarste pil die er is heb er zelf een paar jaar 2 per dag moeten slikken omdat die niet hielpen. zit nu ook met buikpijn toevallig en onder de pijnstiller, zal ook wel met mn gewicht te maken hebben. je kunt dan gewoon minder hebben. ik heb het altijd koud. draag al vanaf oktober thermoondergoed en sokken. slaap onder 2 dekbedden en maar zeuren hi hi. geen vet op mn houd, nou ja op die pukkels na dan...

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:25

Cassidy"]
[quote="gouda schreef:
herbalife zat ik ook aan te denken. heeft iemand ervaringen? het is vrij duur geloof ik maar als het nu zal helpen...


Herbalife is om af te vallen, niet om aan te komen!!!
[/quote]

ik meende dat er ook een aankomherbalife is/was/komt...
Nu kan ik ernaast zitten maar als je naast je normale eetpatroon er een shake bijneemt ( die normaal dus maaltijd vervangend is) je daar flink van aan gaat komen...

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:28

veel koolhydraten en vezels eten. Zitten vooral in brood en aardappels.

[o]

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:31

Biscuitjes eten met boter en suiker!

Je neemt een biscuit smeer daar een ( dikke ) laag roomboter op, daarboven op suiker en daar boven op weer een biscuitje.
En dan 3-6 per dag, is mijn broer wel veel van aangekomen..( was trouwens een 'tussendoortjes tip' van zijn dieetiste )

Sucses
Laatst bijgewerkt door Miep op 05-01-04 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:34

Goed regelmatig eten. Veel gezond eten!!!
Juist geen vette troep gaan eten hoor, dat is alleen maar slecht voor je gezondheid.
Ik wil ook aankomen en ik heb die tips gekregen. Dus goed regelmatig eten. 's ochtends gewoon brood, 's middags ook brood of eventueel warm eten en 's avonds warm eten.
Dat is t beste wat je kunt doen. En je daar ook aan houden.
Regelmaat is erg belangrijk!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:44

Cassidy"]
[quote="gouda schreef:
herbalife zat ik ook aan te denken. heeft iemand ervaringen? het is vrij duur geloof ik maar als het nu zal helpen...


Herbalife is om af te vallen, niet om aan te komen!!!
[/quote]

Mispoes Haha!
Als je de shake's met pillen neemt, dan val je af.
Als je de shake's neemt NAAST je gewone maaltijden, dan kom je wel degelijk aan.
Mensen met anorexia ed. word dit ook voorgeschreven.
Voorbeeld:

Je eet om 08.00 2 bruine boterhammen met boter en kaas en een kop volle melk.
Dan neem je om 10.00 een herbalife shake.
Vervolgens eet je om 12.00 weer brood met een kop volle melk.
En om 14.00/15.00 wederom een shake van de herbalife...
S'avonds gewoon je avondeten.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 20:45

Ik zal terug gaan naar die diëtiste.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:18

Vreemd dat een diëtiste die tip geeft met roomboter, vooral omdat het toch een erg vet tussendoortje is...
Ik kreeg vooral de tips het niet in de vette/ongezonde richting te gaan zoeken en m'n tussendoortjes verantwoord te houden (volkorenbrood, yoghurt, fruit, astronautenvoeding,...).

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:36

Prima schreef:
Ik zal terug gaan naar die diëtiste.


En wat heeft zij daar aan? (pest je maar Tong uitsteken )

Extra brood, volkoren + kaas en roomboter
Extra aardappelen, peulvruchten...
Yoghurt met groene vruchten, appel, perzik...

En, 6-7-8 juli zijn extra dagen waarbij aankomen snel gebeuren zal Tong uitsteken
dan passeerd de volle maan in kreeft Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annash, DogWords, Gea99, Googlebot, meniekske, Petra_O, tiwi1969 en 120 bezoekers