Dinges & Basco uit het asiel!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Dinges & Basco uit het asiel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 21:12

Vandaag is Koortje met mij en mijn vriend mee geweest naar het bos om een hond uit het asiel een fijne dag te bezorgen.
We hadden nu 2 auto's ter beschikking en konden dus ook 2 honden meenemen.
We hadden Basco, een Fox-terrier op leeftijd en broodmager! Wel heel lief enzo... Zag er alleen niet uit.
We hadden ook nog een blonde Labrador mee van nog geen jaar oud. Deze had geen naam dus die noem ik maar voor het gemak Dinges Haha!
Dinges was geweldig enthousiast en had een bonk energie waar je u tegen zegt!
Deze Dinges is al 3x voorlopig besproken, dus een baasje zal Dinges wel zo krijgen.
Basco helaas niet! Hij heeft zijn uiterlijk niet mee, en is al wat ouder (weet niet hoe oud). Basco zit er al net zo lang als Stranger, een paar maanden dus. Mensen wie wil Basco een leuk tehuis bieden??? Hij verdient het echt!

Hieronder zal ik wat foto's plaatsen en dan kan Koortje eventueel nog meer verhalen vertellen.

Hieronder eerst Dinges!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder Basco...

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder nog een paar van Dinges en Basco saampjes...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er zeker van dat Koortje er wel een mooi verhaal over kan vertellen... Haha!

Als er iemand interesse heeft in Basco, kun je contact opnemen met het dierenasiel in Eindhoven 040-2811358 of je kunt het via mij doen... Net zoals Sprintje haar katje via mij heeft!

Kom op mensen... Basco verdient het echt!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:16

Ik vind het echt leuk dat jullie dat doen, helaas mag ik van mijn ouders echt geen huisdier (zeur al een aantal jaar). Maar anders zou ik zeker interesse hebben in Basco

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 21:24

Tja dat is jammer... Maar daar kun jij ook niets aan doen. Kijk anders eens naar het onderschrift van Koortje, die wil er wel een boktmeeting van maken om een keer met asielhonden te gaan wandelen hier... Is ook heel leuk om te doen!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:28

Haha okay, misschien kan ik wel een keer mee als die meeting is. Even kijken hoe ik daar dan kom.

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:30

Als ik niet al 2 honden had (en een nestje op komst over een paar maanden), zou ik zo Basco gaan halen!
Wat een droppie, en wat een waanzinnig lief koppie heeft die zeg! Lovers

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 21:39

LovingTweety schreef:
Haha okay, misschien kan ik wel een keer mee als die meeting is. Even kijken hoe ik daar dan kom.


Misschien dat je tegen de tijd dat de meeting gaat plaatsvinden wel met iemand mee kan rijden! En anders is er altijd wel iets te regelen met oppikken van het station ofzo...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:47

Ok mijn versie van het verhaal!!

We hadden rond 14.00 op de parkeerplaats van het asiel afgesproken. `s Morgens was ik al naar Kore geweest, en de wegen waren spekglad. Zo rond een uur of 13.00 begon de dooi, dus precies op tijd.
We kwamen vlak na elkaar aan. Zijn naar binnen gegaan, en we hebben even met die mensen gekletst, Moniek en Mario kennen ze dus al langer. Ze hebben even overlegd welke honden mee mochten, Basco en Dinges dus. Dinges was in het begin erg bangig, maar eenmaal buiten was dat meteen over! Basco mocht bij mijn in een bench achterin, dit omdat we niet wisten hoe hij los in de auto zou reageren, en ik niemand bij me had om hem eventueel vast te houden ofzo.
Na een kwartiertje rijden kwamen we bij het bos aan, en hebben we heerlijk gewandeld, tussen vele andere hondenliefhebbers! Dinges was zo te zien op de foto`s helemaal verzot op stokken, en wilde ze dan ook het liefst allemaal meeslepen! Basco was meer rustig aan, een snuffelaartje, dat wel. Onderweg halverwege hebben we heerlijk wat warms gedronken, met wat bitterballen! Tong uitsteken De honden mogen daar ook mee naar binnen, en zij kregen lekkere Frolics en ander hondenlekkers. Dat zat trouwens in die plastic zak die Moniek (Griebels) draagt, en dat wisten ze maar al te goed!!!
Na de wandeling de honden weer meegenomen naar het asiel, waar ik dus het minder goede nieuws van Stranger te horen kreeg. Ach, als ik elk weekend ga wandelen kom ik vast nog wel een andere leuke hond tegen die het ook verdiend. Het gaat mij niet persé om het "nu moeten hebben van een hond", maar gewoon om een hond uit het asiel mee te kunnen nemen waarmee het echt meteen goed klikt, zoals met Stranger het geval was. En ze hebben mijn nummer, dus als hij weer terug komt bij het asiel is hij voor mij...
Nog even nagekletst met de mensen daar, honden nog de restantjes lekkers gevoerd, en toen naar huis gegaan.

Een geslaagde dag, zeker voor herhaling vatbaar, en inderdaad hoe meer zielen, hoe meer vreugde, voor ons, maar met name voor al die stakkerds die daar zitten en een heerlijk dagje uit verdienen!!!

Voor meer info, zie topic in mijn onderschrift, of neem contact met Griebels of mij op.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:33

Leuke foto`s !!!!

Dinges is een leukert, al vind ik die Basco ook wel iets hebben hoor.
Lijkt me best een vrolijk beessie. Eigenwijs koppie. Op ieder potje past een dekseltje, toch. Ook voor hem komt er straks een baasje.

Nogmaals, echt super hoor, wat jullie doen !! OK dan!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:42

wat goed zeg dat jullie weer 2 honden een leuke dag hebben gegeven OK dan!

dinges is echt heel erg leuk, en basco is ook niet verkeerd hoor!heeft een leuk koppie!

zodra ik op mezelf woon en er tijd voor heb komen er 2 honden uit t asiel bij mij, dat weet ik alvast zeker!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:34

Arme kleine Basco. er heeft ook al een bericht met foto in het Eindhovens Dagblad gestaan van hem, maar niemand komt hem halen. Hij is ook zo mager. Hij lijkt eigenlijk ook meer op een boerenfoxje. Ik ga ook nog eens een keer mee, en misschien gaat Basco dan ook wel weer mee!

De hond is de betere mens

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:59

Dinges is een ontzettend leuk hondje!!!! Basco ook wel, maar ik vind Dinges een veel leuker beestje. Maar ik heb mezelf bij jullie andere topic al aangemeld om ook een keer mee te gaan om een hond uit te laten.

Maar ziet er erg gezellig uit..... Waar jullie wat gedronken hebben is dat toevallig in de hut van Mien Pils??? Dat is super gezellig!!!

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:04

De hut van MIE Pils. Geen N er achter.

De hond is de betere mens

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 01:32

Clown Mien waar is mijn feestneus, mien waar is mijn neus, waar is mijn feestneus gebleeeeeeven ? Clown

whahaha.. ja, idd zonder N, dus Hut van Mie Pils.
Is wel gezellig daar. In de zomer is het altijd zooooo druk.
Honden, paarden, het komt daar gelijk.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:01

Ja daar was het inderdaad! Wij zaten met de honden in een soort voortent, maar er was ook een binnengedeelte maar ik denk dat dat niet toegankelijk voor honden is. Het was er nu idd ook best druk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:05

Heel erg goed dat jullie dit doen hoor!!! OK dan!

Ik vind Basco persoonlijk een lelijk hondje, en zou daar niet zo snel voor kiezen. Ik hoop dat hij snel een nieuw baasje vind!!

Die labrador vind ik helemaal geweldig! Ik wil er ook graag zo een, maar helaas heb ik gewoonweg geen tijd voor zo'n hond.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 10:55

Tja Sorane... zo denkt iedereen dus die Basco ziet. Maar het gaat om het innerlijk van een zo'n hondje.
Basco was idd een superhond!!! Die vind ook wel een baasje dus daar maak ik me geen zorgen over...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 10:58

Basco is leuk! jammer dat 1 van onze honden niet met andere honden kan anders had ik het wel geweten!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:02

griebels schreef:
Tja Sorane... zo denkt iedereen dus die Basco ziet. Maar het gaat om het innerlijk van een zo'n hondje.
Basco was idd een superhond!!! Die vind ook wel een baasje dus daar maak ik me geen zorgen over...


Tja smaken verschillen. Als ik een hond neem wil ik een hond die erg lief is maar er ook nog wel leuk uitziet...


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:02

Ik vindt ze alle 2 wel tof, alleen ik val meer op grote honden.
Ik ben zelf ook lang haha.

Succes!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Melanievs

Berichten: 724
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Amsterdam & Getelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 11:07

Ik vind labradors helemaal te gek

Maar die Baso is ook een schat zeg! Wat een lieverd..
Ik heb helaas al 2 honden dus ik kan er echt niet 1 bijnemen... Helaas!

www.luromephotography.nl

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 11:10

Ik heb ook liever een grote hond, maar ik zou zo'n zieligerd als Basco dus wel een kans willen geven. Helaas heb ik 2 katten die niet met honden overweg kunnen... Basco kan overigens WEL met katten overweg, dus als er iemand is met katten die met honden overweg kunnen zou dat ook een oplossing zijn!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Delias

Berichten: 406
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:30

Hoe is Basco met andere honden?
Ik heb zelf een Jack Russel van 2, nog een echte vent en op straat gaat het wel goed met andere honden maar ik weet het niet in huis.
Tevens zou ik dan nog mijn vriend moeten overhalen, die vindt 1 hond al druk!!
Maar hij lijkt wel op mij kleine Cupido-tje!

Groetjes Chantal

FB: Carpe Diem Reptiles

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 14:32

Dat moet je het asiel in doornakkers vragen. Hij heeft in het eindhovens dagblad gestaan. Wil je dat ik het telefoonnr voor je op zoek?

De hond is de betere mens

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 16:16

Mijn ervaring als Basco-begeleidster gisteren was dat hij absoluut erg braaf en redelijk onverstoorbaar op het pad rondwandelt. Hier en daar een gesnuffel, maar niks verkeerds. Later kreeg hij iets meer interesse in de andere honden, en dan word er even kennis gemaakt. Heb geen grommetje gehoord, en haartjes netjes plat op de rug. Niks mis mee!! OK dan!

Go go, hij zal je eeuwig dankbaar zijn!!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 18:28

Koortje schreef:
Ja daar was het inderdaad! Wij zaten met de honden in een soort voortent, maar er was ook een binnengedeelte maar ik denk dat dat niet toegankelijk voor honden is. Het was er nu idd ook best druk!


Volgens mij is dat binnen ook gewoon toegankelijk voor honden.

Wat Basco betreft. Ook niet mijn type hond. Maar ik zou hem wel een kans willen geven hoor. Als iedereen zo denkt dan krijgt hij nooit een baasje. Vandaar dat hij er waarschijnlijk al zo lang zit....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, ElinaSK, jitskenienke, Maritelisab, Natascha en 16 bezoekers