buitenrit

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eskser
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-12-03
Woonplaats: hoogeveen

buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 13:58

Gisteren (3 jan. 2004) heb ik samen met mijn verzorgpaard, moontje )(een bonte kwpn-en) een buitenrit gemaakt. Ik ging niet alleen, Natasja die op het laatste moment ook mee wou rijden, heeft snel freke (een fries) op gezadeld. Rond 2 uur konden we dan eindelijk vertrekken, na ongeveer 10 minuten naar handschoenen te hebben gezocht. Nou daar gingen we dan. ik kan kan je vertellen dat de rit niet helemaal volgens de normale wijze is verlopen. Tot het zand ging alles goed. Toen we we alle huizen achter de rug hadden zijn we een stukje gaan draven, tot het volgende huis. want het pad was erg lang en om nou dat hele stuk in stap te doen dat duurde mij een beedje te lang. het volgende huis daar stonden allemaal witte voorwerpen, een witte caravan, een paar witte auto's, en volgens mij ook nog een witte vrachtwaten (een kleintje).
Bij natas was bekent dat bij dat huis een grote hond liep, en blijkbaar wist freke dat ook. het volgende huis aan de rechterkant was niet ver van de vorige. maar het volgende opstakel was een paar haflingerveulens van vorige jaar die aan kwamen draven. maar dat vonden onze paarden niet leuk, ze stonden stokstijf stil, en het volgende moment, onze paarden keerden beide tegelijk linksomkeert en in de volle gelop weg, op een een of andere manier hadden we zoiets wel verwacht maar gelukkig bleven we allebei er opzitten, en maar proberen om de paarden terug te nemen en gelukt, ik was de eerste die moontje terug kon krijgen en de draf en dan stap. en achter mij was ook freke tot de conclusie gekomen dat dit geen zin had. en wij moesten hard lachen om wat er gebeurd was, wij vonden dat onze paarden maar een stelletje angsthazen waren, op de vlucht slaan voor 2 haflingerveulens in draf. Toen we onze paarden weer tot bedaren hadden gekregen zijn we verder gegaan, langs de veulens!
Toen we voorbij de veulens waren en een beedje links aanhoudend op de verharde weg kwamen hadden we 2 keuzes. rechtdoor het zandpad op (een klein omweggetje) of links (eerder thuis) wij zijn rechtdoor gegaan.
weer een zandpad op. op een gegeven moment kwamen we een klein bos tegen aan onze rechterkant. die gingen we maar in. Heuveltje op, heuveltje af, bochtje rechts, bochtje links en combinaties ervan, er was meer volk in het bos. Toen we het bosje weer uit kwamen kwam er een jackrussel achter ons aan. en het koste de eigenaren nogal veel moeite om het terug te roepen dus wij stopten, uiteindelijk had de hond toch maar besloten om terug te gaan en wij gingen verder.
we waren bijna aan het eind van het zandpad, stond moontje stokstijf staan, want ze zag in de verte een shetlandhengstje staan en er kwam ook nog iemand onze kant op en aan de rechterkant van ons lagen een paar de die betonnen riool stukken. Al met al heeft het 5 minuten geduurd voordat we van het zandpad af waren, heelhuids.
Toen we op de verharde weg reden, in stap, kwam dat meisje die we ook in dat bosje zagen, ons voorbij in draf, en ons is toch echt geleerd om elkaar te passeren in stap, maar goed we gingen verder. freke nam de leiding, en moontje kwam er wel achteraan. natas ging elke keer een kleine volte maken om maar weer naast mijn terecht te komen, maar freke bleef de leiding hebben, natas vond het maar niks om voorop de rijden. We waren bijna thuis, we moesten alleen nog door het dorp. we kwamen nog iemand tegen, dus daar hebben we nog even mee gekletst, op hun erf toen haar vader met de trekker terug zagen komen gingen wij ook maar weer. We kwamen nog een paar kinderen tegen die met een bal speelden, die ze maar even vast moesten houden totdat we voorbij waren. we kwamen nog wat vuurwerk tegen dat niet af was gegaan, we schokken alle 4 maar dat was ook alles. We moesten nog langs een paar blaffende honden die er niet waren en toen waren we thuis na ruim 2 uur te hebben gereden, HEELHUIDS!!!!!!!!!!!

moontje was bezweet en die hebben we de zweetdeken met hals opgegooid, en freke een gewone zweetdeken.
en daarna gevoerd.
Wij kwamen aardig koud en stijf van het paard, maar gelukkig stond de warme choco al klaar, zodat we weer een beedje warm werden.


groetjes esther

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:47

tja en aan die meiden leen je je paarden uit.
nu snap ik wat ik gemist heb.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:11

Ha ha...
Voor herhaling vatbaar?? Of toch maar wachten tot het weer zomer wordt..???
Ik ken het hoor. Op dit moment is echt alles eng, en straks met de zomer....dan kijken ze er niet eens naar.
Zou je ze niet.....grrr....

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:53

Bowena rent iedere dag weer weg voor dezelfde shet.... niet normaal
dat kleine beest voert geen moer uit, staat daar maar... en mevrouw vind het dan toch nodig om het op een renne te zetten :S....
maja... beau heeft ook van die acties...
ging een keer rijden over zandpad langs de weg, kwam er een ambulance met sirenes... dus ik had zoiets van OHOH vasthouden. beau reageerde niet. k weer rustig ademhalen reden we verder.
stak daar een net iets te grote bloem uit het gras... maar daar wou meneer toch niet langs...
dan vraag k me toch af en toe af...
maar k heb het altijd overleefd Knipoog

frekemeisje
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:49

het was vond ik wel een leuke rit, en lekker warme choko na de tijd
((slijm slijm, dankje wel monique)(voor herhaling vatbaar)) maar ik denk niet dat het deze winter nog wat wordt om vaker te doen aangezien moontje strax naar een pensionstal gaat om af te veulen.
ik vond het een hele leuke rit
alleen dat dat meisje ons in draf passeerde snap ik niet helemaal, volgens mij weet iedereen toch dat je in stap moet passeren.

Nou van de zomer gaan we hoop ik nog wel vaker op buitenrit!!

Groetjes van NATAS Koe

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:43

tja en dan op jou eigen paard denk ik wel, natas. Haha!
ik hoop dat we dan zo ver zijn dat je met de pannenkoeken rit mee kan gaan.
ik wil proberen jou in maart op idske te hebben. OK dan!
dus je heb nog twee maanden om haar spieren te sterken.
en esther voor jou ligt ook nog een taak te wachten, wat betreft sjaak. Haha!
tja jullie moeten wel wat doen hoor om choco te verdienen. Vingers aflikken Vingers aflikken

Eskser
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-12-03
Woonplaats: hoogeveen

buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-04 18:20

Ik ga met plezier met sjaak aan de gang, monique. En ik zal er voor zorgen dat sjaak misschien in maart wel klaar is om mee te gaan, we moeten maar zien. Het is de komende tijd , hoop ik, in ieder gaval beter weer, geen bevroren zandpaden of zo.