waar staat jouw pony/paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Laanbanaan

Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-03

waar staat jouw pony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 21:12

Hallo allemaal,
ik ben eigenlijk een beetje benieuwd waar jullie je paard/pony hebben staan. Thuis, op een pensionstal, op een manege, bij een boer of ergens anders? En waarom en wat vind je ervan? Gezellig, leuk, niets aan maar er is niets anders?

Ik ben wel erg nieuwschierig he?

Lana staat bij ons op de manege (de Zwaanhoek) en ik heb het daar heel erg naar mijn zin. Lana trouwens ook!!! Voor we Lana kochten hebben we eerst nagedacht waar we ze zouden zetten. Bij een boer of op de manege. Maar eigenlijk was de keuze snel gemaakt! Het was (en is) heel leuk bij ons op stal dus makkelijke keuze eigenlijk. Veel mensen uit onze omgeving vinden dat je beter bij een boer of een prive stal kan gaan staan omdat dat goedkoper zou zijn, maar dat weet ik nog niet zo hoor. Nu wordt Lana der stal twee keer in de week uitgemest, op de andere dagen worden de vieze plekken uit de stal gehaald en opgestrooit. Ze krijgt twee keer per dag eten. We hebben een binnenbak, buitenbak en ze kan de hele dag buiten staan. Waar vindt je dit nou? Als je bij een boer staat moet je zelf uitmesten, vaak zelf je eigen krachtvoer betalen en je hebt 9 van de 10 keer geen bak of alleen een kleine buitenbak. Nou geef mij maar de manege, daar weet ik dat er 24 uur per dag goed voor wordt gezorgt, als er iets is is er altijd iemand aanwezig bij wie ik terecht kan, voor vragen of als ik denk dat ze ziek is ofzo. Ik heb natuurlijk niet echt de ervaring bij een ander soort stalling. Ik heb wel een verzorgpony gehad die bij een privepensionstal stond. Daar moest ik dus 4 keer in de week uitmesten/opstrooien en voeren en daarna nog rijden of wandelen. Dan sta ik liever gewoon op de stal hier!

Misschien ben ik wel gewoon een beetje verwent met zoveel service op stal, maar ik zou niet anders meer willen!

Wat vinden jullie van je stalling en waarom sta je daar?

Groetjes lourenza

Afbeelding


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:22

Ik sta op een volpensionstalling.
28 pensionpaarden van 20 pensionklanten, en dan nog 7 eigenpaarden
Allemaal heel gezellig en niks geen onderlinge haat ofzo

Paarden gaan in 2/3 of 4 tallen elke dag op paddocks. En van april tot oktober op weilanden.
buitenbak die altijd begaanbaar is, en een binnebak van 25x65.
2 spuitplaatsen, zadelkamer, 2 kantines...

de sfeer is super!

Eerst stond ik vlakbij bij een boer, alleen, moest alles zelf doen...
ben blij dat ik nu sta waar ik sta Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:24

ik heb zelf stallen gehad=erg leuk maar druk!
ik heb op een grote manege gestaan=te druk en altijd gezeur!
ik sta nu op een privestal(ong. 20)=erg naar mijn zin!!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:28

Ik sta bij een kleine pensionstal met 6pensionpaarden en 3 eigen paarden.
Ik heb het hier gigantisch naar me zin! OK dan!
We zijn een hechte groep en we gaan regelmatig wat met elkaar doen.

Hier voor heb ik bij een boer gestaan en dat was een grote ellende! Geen rijbak en allen maar gezeur.

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:33

Marko staat op een privé stal in Esch. Er staan 3 paarden van hun zelf en dan 2 eigen paarden. Het is maar een kleine stal met 6 boxen, maar wel erg gezellig Het ligt ook pal langs de bossen, en op een kleine afstand rijden zit je zo in een prachtig natuurlgebied (de Kampina)

- Er wordt meestal iedere dag uitgemest
- De staleigenaren voeren zelf meestal, maar als jij die avond/ochtend/middag kan voeren doe jij dat, en dan ook gewoon alle paarden die er staan.
- Ze worden iedere morgen en avond voor je buiten en buiten gezet
- Bij regen worden ze binnengezet

Er verder 2 afspuitplaatsen, 1 solarium, een buiten bak (een Z bak) erg groot dus, er is daarom nu ook een stuk afgezet om daar te kunnen longeren. Ook staat er een stacaravan, waar je kunt zitten/slapen en er staat een kachel, koelkast, een magnetron en een wc.


Hier een foto van de poetsplaats:
Afbeelding

en een foto van een gedeelte van de stal
Afbeelding

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:38

Wij hebben onze paarden buiten het dorp staan op gehuurde weilanden, op 1 land hebben een echte goede mooie paardenstal, met een zelfgebouwde veulenstal erachter en op andere weilanden staan oude containers waar me vader stallen heeft in gebouwd en dat bevalt mij allemaal prima, het is misschien niet zo luxe en mooi als een echte paardenstal maar het is beter dan niks

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:40

Lucky staat bij een kleinschalige pensionstalling op 2 minuten fietsafstand! Ik heb gewoon uitzicht op mijn eigen pony!! We zijn niet echt lux geen poets[plaats of binnenbak. Wel grote stallen 2 joekels van weilanden, grote buitenbak (waar we nu nix aan hebben). Er staan nu 4 paarden en 1 pony (lucky) en er zijn nog 2 stallen vrij..

S ochtends komt er iemand die de stallen uitmest en hooi geeft, ik mest en voer altijd zelf (is goedkoper & leuker) Wie ze s avonds binnenhaalt is verschillend daarvoor hebben we een rooster. Met een vrouwtje heb ik niet zulk goed contact (Lucky stond daar al en ik heb hem toen gekocht, vraagt ze aan mij of ik kan paardrijden?? Du-uh anders koop ik toch geen pony! Maar goed)
Binnen 5 minuten ben ik in de bossen en kan ook zo ff te paard boodschappen doen, bij wijze van spreken!! Lucky heb het hartstikke naar zijn zin en ik eigenlijk ook wel...


Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:41

Rian heeft tot ik haar kocht bij de fokker gestaan, waar ik haar ook altijd verzorgd had. Toen ze van mij was kon ik daar blijven staan, of ergens anders heen. Het lastige was dat hij daar geen bak bij stal had en in de herfst/winter kunnen ze alleen de weide op wanneer het gevroren had (dus wanneer de klei hard was)anders liepen ze het land stuk met als gevolg dat de lente/zomer erop geen gras staat.
Ik moest toen altijd 20min naar de manege en weer 20 minuten terug om te kunnen rijden, qua tijd zou ik netzo lang bezig zijn als ik met de trailer zou gaan. MAar ja vind maar iemand die je iedere dag daar heen brengt.

Dus ik ben toen ik een stal had weggegaan. Daar moest ik toen wel aan wennen, aangezien ik eerst met 3 andere Fjordjes stond en nu ging ik naar een stal waar in mijn stal al 10 paarden/pony's stonden en dan nog +/- 15 paarden in de andere stal.
Maar nu zit ik lekker bij het bos, we hebben een goede buitenbak en ze gaan zomers en winters overdag het land op (en waar vind je dat tegenwoordig nog? het voordeel is wel daar dat het op zandgrond is..)

Onze rijbaan:
Afbeelding

Op stal:
Afbeelding

Afbeelding

We hebben nog een solarium ook erug handig:
Afbeelding

Verder sta ik zelf half-pension, dus ik moet zelf mesten, mijn voer klaar zetten voor de ochtend, en zelf mijn paard uit de wei halen (in de winter wordt ze tegen een kleine meerprijs binnengehaald).
Ja kan ook vol-pension staan, kost wat meer dan wordt ie uitgemest, krijgt brok, wordt buiten- en binnen gezet.
Laatst bijgewerkt door Fjordenmaniak op 04-01-04 21:48, in het totaal 2 keer bewerkt

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:44

Hoi Fjordenmaniak
Ik vind de 2de foto echt heel erg mooi!

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:45

Sting staat op een pension stal. Ik heb het er wel naar mijn zin, alleen is het soms wat onhandig dat het een half uur fietsen is voor mij. Ik kan er dus niet elke dag heen.
We hebben een buitenbak die nog niet eens zo heel nat is, en weiland!
En natuurlijk een stel stallen Haha!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:52

thanks Gringo_HS13, is dat nu nog steeds de 2e? Want ik zag dat de 2e en 3e het niet deden.. (incomplete url endan doet ie het niet eens Knipoog )

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:53

ik sta op een pension stalling (staan dus alleen privepaarden)
ik heb twee foto's van de site van me stalgenoot gepikt Haha!

http://www.student.unimaas.nl/n.bien/St ... buiten.jpg
http://www.student.unimaas.nl/n.bien/St ... binnen.jpg
http://www.student.unimaas.nl/n.bien/Rex%20slaapt.JPG


we hebben een buitenbak en binnenbak.
longeerbak is in de maak Lachen
en een springweide.

verder hebben we zo'n dingens zoals wasplaats,solarium enz.

er is veel weide (13 weides ofzo? waarvan twee super grote en de rest zijn ook groot maar daar staan kleinere groepjes op)en ze worden het hele jaar door erop gezet.

en dan krijg je kas bij je stal,dekenrekken,staanplaats voor je trailer en zowat allemaal)

je kunt kiezen uit volpension of half pension.

volpension is: paard word binnen en buiten gezet,s'morgens en sávonds gevoerd,uitgemest en opgestrooid,ze krijgen havens brok en je kunt kiezen uit kuil en hooi,je mag trouwens zoveel stro en hooi/kuil pakken als je wilt,je hoeft dus zelf echt niets te doen.

met hals pesion dan moet je zelf je voer kopen,stro en hooi krijgt je via staleigenaar.
je paard word s'morgesn wel gevoerd en buiten gezet,maar je moet hem zelf binnen zetten en sávonds voeren en zelf mesten.
Laatst bijgewerkt door beautyfull_mickey op 04-01-04 21:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:53

Mijn paard staat sinds 3 dagen op een pensionstalling in Zoetermeer.
Van wat ik er nu al van kan zeggen heb ik het enorm naar mijn zin.
Er is een binnenbak, IDEAAL!! Da's voor mij toch wel erg belangrijk omdat ik graag de mogelijkheid heb om te kunnen rijden wanneer ik wil en niet wanneer het het weerman/vrouwtje uitkomt Haha!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:57

Wow beautyfull_mickey dat ziet er redelijk chique uit zegop die eerste en 3e foto...

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:57


Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:05

Onze paarden staan thuis. Is inderdaad veel werk, maar geeft ook heel veel voldoening. Wij hebben wel de luxe van een mooie bak, een fijne schuur en weiland bij de deur. Achter de schuur volop water, warm en koud en een goede tuigenkamer. Onze kinderen voeren met plezier als wij er niet zijn en met vakanties of gezinsuitjes gaat Janssen vaak mee. De rest wordt verzorgd door een goede vriend.

Voor foto's: http://groups.msn.com/stalnieuwenoord

Webshop - digital art: MoTekent

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:08

Mijn paardje staat op een pensionstal.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:13

Die van ons staan gewoon aan huis.
Waarom: omdat dat het makkelijkste was als je toch plaats hebt.
Wat vind ik ervan: fijn, geen gezeik met andere paardeneigenaren maar gewoon de hele stal voor jezelf en je paardjes alleen. Heerlijk.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:21

Destiny en Roduque staan op manege de Molenkamp.
Hele fijne stalling!
Het is een manege,met 84 paarden waarvan zeker 70 pensionpaard is.
Ik sta volpension:
-Er word 2x per week uitgemest.
-4x per dag gevoerd waarvan 1x kuil of hooi (wat je voorkeur is).
-Gebruik van binnenbak,2buitenbakken,losgooibak,stapmolen,longeerbak (buiten) en de 3 spuitplaatsen.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:23

Tae Bo staat op de opfok,Verboon in Schipluiden.
Waarom?Ik wil hem met leeftijdsgenootjes laten opgroeien en dus niet in een box van 3 bij 3 op een manege,of bij een boer waar hij dan wel op het land staat maar zonder vriendjes.
Hij staat nu op een super goede opfok,en daar blijft hij nog wel een tijdje Haha!

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:32

Die van mij staan aan huis sinds kort!! Ik moet alles zelf doen, van uitmesten tot voeren en van buitenzetten tot alles onderhouden en ik vind het geweldig!! Foto's kan je zien in de link van m'n onderschrift.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:34

Mijn verzorgpaardjes waren van een boer.
Een klein stallen complex van 5 paarden stallen en een hok waar de schapen tijdens het lammer seizoen staan.
Een bak, maar helaas geen rijbare meer omdat hij van de gemeente weg moest en land moest worden (= glad...)
Verder wel een warm water douche op een buitenpoetsplaats (niet overdekt).

3 paarden stonden er, voor iedere verzorgster eentje. Een van de achterste stallen bezet door 3 kalveren.

Nu 2 paarden, een stal bevat een stier, een andere paardenstal een stel kalveren (= niet echt frisse geuren Tong uitsteken)

Erg gezellig, erg knus zo klein schalig. Fijne stallen met spijlen tot de grond. Voor sommige mensen een nachtmerrie en dood eng, voor ons doodnormaal.

Geen stal om te staan als pensionpaard, vanwege het onbreken van goede rijmogelijkheden (of je moet genoegen willen nemen met het niet in de winter kunnen rijden, of enkel op het pad (en) in het weiland.

Het stallen complexje
Afbeelding

Achterste twee stallen (een deur tussen deze twee en de andere 3 voorste stallen) + links trap naar hooizolder en dit gangetje is tevens de poetsplaats.
Afbeelding

Een stal dus met een stier
Afbeelding

Rechts de drie stallen, vooruit de ingang, links achter het schapen hok, links van de foto maker het spullen hoekje met de zadels, kasten, voer etc
Afbeelding

De gezellige mega zooi (moest nog even opgeruimd worden Rolleyes
Afbeelding

Het schape hokje, met rechts de stallen
Afbeelding

Genderose in stal. (normaal dat laage hekje niet, maar vuelen stond even op stal). Ze kan naar buiten kijken via de ingang (wat ze op de foto doet). Verder nog over haar stal deur zelf lekker naar buiten koekeloeren
Afbeelding

En de poetsplaats
Afbeelding

Niet het luxe van het luxe, maar het was altijd prima te doen! Heerlijk zonder pension klanten, lekker met drie vriendinnen met elk een 'eigen' paardje. De bak was prima, helaas dat ie weg moest (heb me overigens prima vermaakt in het weiland met Genderose altijd Haha!)

Charmaine
Berichten: 1404
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 00:13

Ik sta op een pensionstal met ong. 30 paarden en pony's.
1x in de week wordt de hele box leeggehaald en verder wordt er zoveel opgestrooid als nodig is. De mest moet je er wel zelf uithalen. Bij de prijs is inbegrepen:
stalhuur, stro, bix, kuil of hooi en extra granenmix, gebruik van de altijd droge buitenbak ( 20 x 40 ), hindernismateriaal, 9 ha land ( kan het hele jaar door naar buiten ), buiten zetten van je paard, longeerbak. Verder moet je een verwaarloosbaar bedrag betalen voor het gebruik van de stapmolen en kast. Er is een kantine, er is een rijvereniging gevestigd. Je kunt je trailer kwijt...En het is ook nog eens onwijs gezellig!
En volgens mij ook nog het goedkoopst in de omgeving.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 08:55

Ik sta met prince bij een boer, maar prince staat 24/7 buiten en krijgt in de winter alleen af en toe hooi erbij. Hij stond eerst op stal, maar toen moest ik zelf voeren, mesten en buiten en binnen zettten... Nu hoeft dat dus gelukkig niet meer. Prince is een shetlander, maar ik had daar ook een paard mogen zetten... Ik heb 1 stalletje voor mezelf en ik mag me pony dus in het weiland zetten en dat is heeeeeeeel groot.. (boer heeft volgends mij meeste land van barneveld en omgeving) Ik rij ook het ene paard van de boer en die ander beleer ik. Zelf heeft de boer geen bak, maar ik kan bij 2 mensen in de buitenbak rijden en ergens in de binnenbak maar dan moet ik eerst bellen. Het kost niets, dus ik wil best zelf wat doen.. Lachen Ow ja, kuil/hooi en stro enzo mag ik gewoon van de boer pakken, dus das wel fijn Haha!

Obelix is gewoon stoer!

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:05

ik heb mijn paardjes lekker aan huis. wat een rijkdom.
we zitten dichtbij het bos, dichtbij de rijvereniging en het is heerlijk rustig om buiten te rijden.
er wordt hier veel georganiseerd met paarden, dus mij hoor je niet klagen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, foxytoffee, ikkedus, lauralarissa, SemrushBot en 57 bezoekers