Arabier aan de teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 22:19

Ik verzorg nu een arabier van 11 jaar. Hij is bij zijn vorige eigenaars getraind voor de M1 en toen liep hij altijd aan de teugel. Nu heeft een vrouw hem gekocht waar ik ook rij. Hij heeft een hele zachte mond en die vrouw krijgt hem niet aan de teugel. IK rij altijd met losse teugels want ik ben bang dat ik anders zijn mond verpest.
Maar die vrouw wil hem dus heel graag aan de teugel en nu rijd ze hem wel eens met slof.
Volgens mij doet dit onzettend pijn bij een arabier met een superzachte mond. Hoe denken jullie erover? en hebben jullie tips hoe we hem wel aan de teugel kunnen krijgen? Party!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 23:16

misschien is een ander bit (zachter) de oplossing.of misschien wel geen bit,maar rijden met zo'n neus hoofstel(zo noem ik het maar) wel de juist oplossing kun je niks verpesten en ze voelt ongeveer dezelfde druk.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 23:22

Ik zou niet weten hoe je dat kanop lssen, alleen ik vind dat je met een slof niet moet rijden...! Je moet niet met al te losse teugels rijden, maar gewoon ontspaane. dan looptj epaard ook sneller ontspannen en gaat hij het bv. knabbelen.. suc6

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 11:13

Ehm misschien zouden de eigenaresse en jij eens LES kunnen nemen??

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 12:31

Dus ze rijdt met slof omdat ze hem anders niet aan de teugel kan krijgen?
Zó fout vind ik dat.
Ja da's lekker makkelijk zo'n slof, lekker strakzetten en hij 'loopt'met zn kop omlaag, hij kan niet anders!!
Wat zij doet is echt dé manier om je paard vast te trekken, bah.

Mijn advies: Neem allebei les, en laat haar niet zo focussen op dat aan de teugel rijden.
Gewoon lekker ontspannen teugeltje (niet los laten hangen) lekker zitten, goed voorwaarts rijden en niet aan die mond zitten.
Eerst op die manier rijden, en écht les nemen hoor! Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:08

Idd liever niet met slof rijden daar leer je niets van Haha! .

Probeer eens met stilstaan of hij dan wil nageven Verward. Speel zachtjes met je teugels en hou je kuit er iets aan en kijk dan of hij wil zakken.

Het kan ook zijn dat jullie "te lief" zijn en dat jullie dan eerder bang zijn schade aan te richten. Heel goed hoor maar probeer met hulp van een instructeur die grens op te zoeken zonder te trekken en te zagen.

Je kan ook even navragen op wat voor een bit hij hiervoor heeft gelopen Dikke, dunne enkel gebroken ????

succes Lovers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:20

Les nemen lijkt me een aardig idee.... Haha! Een slof omhangen om een paard in de krul te krijgen is de meest foute reden om zo'n ding te gebruiken.
Zoek gewoon een goede instructeur, want van zo achter een computerscherm kunnen wij ook niet zien waarom hij niet aan de teugel loopt, en of hij echt tegen het bit loopt, of te diep, of echt met z'n rug weggedrukt, en wat z'n achterhand doet etc etc.

Veel succes!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 17:12

met slof rijden los je niets op, als het baasje het niet kan dan houdt het op,
En met een slof verpest je meer dan zonder, Ik zou eens les gaan nemen, en aan de teugelrijden is niet alles.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 20:17

we rijden hem met een dubbel gebroken bit.
Hij kan voor de rest wel veel kwa springen en zo.
Ik denk dat ik inderdaad les ga nemen.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:41

Hmm met dubbel gebroken zou hij toch al wat meer moeten spelen met zijn bit, dus ook lichter in zijn mond zou moeten zijn... Verward
Nou ja eerst die slof maar eens af, en lekker les nemen.
Succes,

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 20:57

ik denk dat je gewoon niet moet trekken,en niet met losse teugels moet rijden.Het kan zijn dat die vrouw zich niet ontspant (deek eerst ook niet,en toen ging sun ook helemaal verkrampen),maar als je zelf ontspannen bent,goed met de bewegingen meegaat,en natuuriljk een beetje met je benen werkt,gaan ze meestal al vanzelf aan de teugel.
Ik hoef nu niet meer veel te doen of sun is al aan de teugen Scheve mond\ ook wat oefeningen met voltes kan helpen Lachen

iig veel suc6 Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:37

Ontspannen contact is belangrijk, maar hoe een pony geleert heeft om aan de teugel te lopen kan verschillen. Misschien kun je de vorige eigenaar eens bellen om te vragen hoe zij hem reden? Misschien wil ze het zelfs wel een keertje demonstreren of jou helpen... Tja, dat zul je moeten vragen! Sommigen zullen niets meer met hun paard te maken willen hebben, anderen vinden het juist leuk...
Succes

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 13:20

Zeker geen slof gebruiken maar goede les nemen waardoor je dit wel bereikt!