zadels chippen??? ervaring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 11:15

Sinds deze zomer hebben wij ons dressuurzadel laten chippen met het Datech systeem. Hier in de buurt worden veel zadels gestolen.
Het zadel staat nu in Veendam (RWW) geregistreed net als brommertjes. Het heeft twee chips één in het kussen voor aan de onderkant (uitloper v/h zweetblad) en één in het linker kussen bovenin achterop. Verder zit er een ongeveer rijksdaalder grote knop op het rechter bovenzweetblad (mindermooi) maar je zadel is zo wel als gechipt herkenbaar. Wij vinden het een prima systeem.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:26

Ik heb zelf geen ervaring met het chippen van zadels, alleen met het chippen van paarden Lachen Maar wat ik mij afvroeg: worden alle zadels nu op dezelfde plek gechipt of is dat per zadel verschillend? Ik kan me zo voorstellen namelijk dat het dan wel heel makkelijk wordt voor een dief om die chip te vinden (zonder dus gebruik te maken van een scanner) en de chips eruit te halen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:50

Vorig jaar heeft de politie gratis Party!! Party!! al onze zadels voorzien van postcodenummer,plus bijbehorende sticker dat al onze waardevolle spullen gemerkt zijn ,zodat het voor dieven minder interessant wordt Verward

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 11:57

WIJ laten ons zadel niet chippen maar laten er bij een lederzaak of bij politie je postcode of een bepaald nummer in slaan. MEt dat nummer kun je dan bewijzen dat dat zadel van jou is! Maar ik denk dat als je zadel gestolen is je het toch niet meer terug krijgt meestal gaan die al snel het buitenland in. EN een chip kun je nog verwijderen en ingelsagen code daar kunnen ze niets aan doen want dan moeten ze een stuk uit he tleeer snijden. Maar je hebt alleen hier wat aan als de politie de zadels ook daadwerkelijk vindt, dus in mijn ogen heeft het allemaal niet echt zin!
groetjes jeannette

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-01 12:44

Ik heb ook mijn postcode in mijn zadel laten slaan, was toch gratis haha. Maar of het echt werkt.... ik betwijfel het ten zeerste... Haha!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-01 13:08

De Chips zijn er niet uit te halen of je moet het hele zadel slopen. De meeste gestolen zadels gaan helemaal niet naar het buitenland, maar worden in Nederland verhandeld. Dat werkt op deze manier.
Te koop leuk paard: Prijs 7500,-, jij vindt het iets en besluit het paard te kopen, erop ligt een mooi zadel bijna nieuw, kun je erbij kopen, kosten paard + zadel ca. 10.000,-. Dat zijn vaak gestolen zadels. Heb ik niet zelf verzonnen maar van de politie.

Ook de ingegraveerde postcode kan verwijderd worden of hij vervaagd na een aantal jaren.