Geloven jullie in alternatieve geneeswijzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Geloven jullie in alternatieve geneeswijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 14:48

Oftewel: hebben jullie weleens 1 van de volgende alternatieve methoden geprobeerd:

- accupunctuur
- homeopathie
- osteopaat / kraker
- magnetiseur
- paardenfluisteraar

En zo ja, hoe waren jullie ervaringen hiermee? Positief, negatief, geen verschil. Bestaat er volgens jullie wel een andere manier van genezen dan de reguliere geneeskunde?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:02

Ik heb bij 1 van mijn paarden accupunctuur gehad (en nog steeds af en toe)
En 3 van mijn paarden homeopatie.

Met accpunctuur en homeopatie heb ik nu al 2 van mijn paarden van de dood kunnen behoeden.
Voor mijn paarden heeft het dus duidelijk positief effect gehad.

Ik zal niet elle lange verhalen hier gaan schrijven.
Maar het paard wat met voornamelijk accupunctuur weer de oude is geworden is Murphy. Hij heeft een gelange tijd een peesschedeonsteking gehad. Toen dit weer was genezen liep hij niet lekker. En volgens de DA was hier niets aan te doen. We konden hem laten afmaken. Gelukkig kwam mijn instructrice met het goede iedee heb is te laten zien aan Taconis (homeopaat, accupunctuur, chinese kruiden) Hij vertelde mij dat Murphy door het vele onregelmatige lopen zijn spieren in de achterhand verkeerd was gaan gebruiken. Vandaar dat hij na het genezen van de peesschedeonsteking nog steeds niet lekker liep. Met een paar accpunctuur behandelingen is alles opgelost en loopt Murphy nu alweer Z SGW.

Over de andere paarden zal ik niet te veel zeggen, maar ik geloof zeker wel in accupunctuur en homeopatie.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:19

Bij ons liep ook een paard dat "niet meer te helpen" was. De eigenaresse heeft toen als laatste middel accupunctuur geprobeerd en dat heeft echt wonderbaarlijk goed geholpen.
Verder gebruik ik regelmatig homeopatische middelen voor mijn paard en tot nu toe heeft dat iedere keer het gewenste effect gehad.
Met een kraker heb ik geen ervaringen en met een 'paardenfluisteraar' ook niet, maar ik sta er zeker wel voor open.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:09

heb niet alles zelf geprobeerd maar ik geloof heilig in deze methodes,
wij geven onze paarden altijd een leemkuur in het najaar, en dan zie je ze echt veranderen, de vacht wordt beter, ze glanzen mee, ze vallen sneller af,
ze gaan even ontzettend veel poepen en er komt veel troep uit de ogen, en het resultaat mag er wezen,
heb pas een nieuw paard gekocht en die was ontzettend ingevallen van de stress, dat kan ook op de maag slaan en dus werd ze heel dun, ze had ook haken, maar toen die weg waren gehaald bleef ze zo dun, na de leemkuur kwam ze heelveel aan en nu kunnen we haar ribben niet meer zien, ze ziet er goed uit en zit mooi in de wintervacht, en dat voor een quarter die 6 jaar een deken op heeft gehad in de winter, haha

ook met bachbloesemtherapie, staat dan wel niet in het rijtje, maar wilde ik toch ff kwijt, dat heeft het leven van mn eerste paard gered, hij was zo gevaarlijk omdat hij heel erg getraumtiseerd was, en door de bach knapte hij op, het is nog een moeilijk paard met een gebruiksaanwijzing, maar het is ook een grote lieverd geworden!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 17:47

Ja hoor ik geloof daar wel in. Maar ik denk dat je wel goed op moet letten met wie je in zee gaat want volgens mij zitten er ook een hoop edriegers tussen.

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:03

Ik geloof er zeker in..
Mijn paarden zijn beide behandelt door mijn schoonvader http://www.vangaalen.com/praktijk en dat heeft echt serieus waar heel erg goed geholpen.
Hij kan inprinciepe alles bij zowel dieren als mensen, zowel kijken naar t verleden als genezen e.d (gewoon even op zijn homepage kijken daar staat alles vrij duidelijk uitgelegt!)
Buiten dat ken ik mijn schoonvader goed en weet ik dat hij te vertrouwen is, wat doet is gewoon echt en daar is verder bij mij geen twijfel over.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:10

Ja ik geloof er zeker in! Wij hebben een da die o.a. homeopatische middelen voorschrijft, ik ben hier zeker blij mee!
Mijn vriendin is een paar keer met haar paard, voor een rugprobleem bij erik laarakker geweest, en dit heeft absoluut geholpen.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:27

Ik ben er van overtuigd dat er op deze wereld, buiten de reguliere (westerse) geneeskunst, heel wat meer wegen zijn die naar Rome leiden.
De methode van af en toe gewoon je gezonde boerenverstand gebruiken werkt in de praktijk heel vaak bijvoorbeeld Haha!
Denk ook aan de oosterse acupunctuur. Het heeft lang geduurd voor dat hier een beetje kon doordringen, ook in de menselijke medische wetenschap. Toch staat ook dat in de westerse wereld nog in de kinderschoenen vergeleken met het verre oosten.

Helaas is over veel alternatieve geneeswijzen echter nog niet veel bekend, en is de controle erop, zeker bij dieren, niet of bar slecht geregeld. In dit soort situaties zijn er dan altijd weer een hele rits mensen die daar schaamteloos gebruik (lees misbruik) van maken, en daarin schuilt ook het gevaar.

Er in geloven (dat er iets is/kan) is dus iets heel anders dan iedereen maar geloven die beweert dat toe te kunnen passen.
Zoals zo vaak moeten daarbij de goeden weer onder de kwaden lijden omdat die laatse (helaas) vaak in de meerderheid zijn.

carinev

Berichten: 362
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:32

SuperRoos schreef:
heb niet alles zelf geprobeerd maar ik geloof heilig in deze methodes,
wij geven onze paarden altijd een leemkuur in het najaar, en dan zie je ze echt veranderen, de vacht wordt beter, ze glanzen mee, ze vallen sneller af,
ze gaan even ontzettend veel poepen en er komt veel troep uit de ogen, en het resultaat mag er wezen,
heb pas een nieuw paard gekocht en die was ontzettend ingevallen van de stress, dat kan ook op de maag slaan en dus werd ze heel dun, ze had ook haken, maar toen die weg waren gehaald bleef ze zo dun, na de leemkuur kwam ze heelveel aan en nu kunnen we haar ribben niet meer zien, ze ziet er goed uit en zit mooi in de wintervacht, en dat voor een quarter die 6 jaar een deken op heeft gehad in de winter, haha

ook met bachbloesemtherapie, staat dan wel niet in het rijtje, maar wilde ik toch ff kwijt, dat heeft het leven van mn eerste paard gered, hij was zo gevaarlijk omdat hij heel erg getraumtiseerd was, en door de bach knapte hij op, het is nog een moeilijk paard met een gebruiksaanwijzing, maar het is ook een grote lieverd geworden!

Hoe doe je dat met die leemkuur?

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:36

Ja ik sta enorm positief regnover deze methodes.
Met homeophatie + energie heb ik mijn paard toch kunnen behouden en loopt ze na 1.5 jaar enorm ziek te zijn geweest weer als een zonnetje.

Nee.............., ik heb 1x al bij de slacht met haar gestaan omdat het echt niet meer ging maar gelukkig heb ik haar weer mee naar huis genomen en haar nog een laatste kans gegeven wat dus super uitgepakt is. OK dan!

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:47

ja, heilig. Ik heb veel paarden ontzettend zien opknappen na behandeling met alternatieve geneeskunde.
Echter wel belangrijk is inderdaad om de kaf van het koren te scheiden. Want er loopt heel veel kaf tussen. Mensen die denken alles te weten en te mogen. Gelukkig gaat de regelgeving daaromtrent ernstig veranderen en mogen deze straks wettelijk gezien geen dieren meer behandelen, zonder een diploma op zak. Dat houdt in dat ze of olv een dierenarts moeten werken of zelf een diploma moeten hebben. Mijn ervaring is dat de Holistische kliniek van Erik Laarakker in De Bilt de beste is op dit gebied. Erik en Steffi zijn allebei ook regulier geschoold en praktiserend geweest. Ik heb al veel paardjes ernstig zien opknappen na een behandeling door één van hun. Zo veel dat ik, hoe sceptisch ik vroeger ook was, mijn mening wel moest veranderen.

An_J

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:55

Pablo is homeopatisch behandeld en is gekraakt door een regulier dierenarts die ook 'alternatief' geschoold is (Rodinde). Super resultaat. Hij had een ernstige rugblessure en is weer helemaal in orde.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:05

de inhoud van je topic is heel anders dan de titel. Als ik naar de titel kijk zeg ik dat het geen kwestie van geloven is, de ene therpapie of behandelwijze past beter bij jou en je paard dan de ander.

Ik hb zelf ervaringen met magnetiseurs, acupuncturisten, homeopathie en geef zelf reiki.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 12:28

Ik ben zelf behandeld dmv accupunctuur voor droge ogen, hoewel het probleem niet volledig is opgelost is het wel een stuk minder, verder heb meerdere dieren (en mensen) zien opknappen door homeopathie, dus ja ik weet zeker dat het werkt.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 16:54

Ik geloof daar wel in.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:04

Ik ben zelf een keer gevallen met mijn paard en hierdoor saten er een paar wervels scheef. Eerst ben ik naar een magnetiseur geweest die zag het meteen en magnetiseerde me rug, het hielp erg goed en ik had een paar dagen minder pijn. Deze man heeft mij doorgestuurd naar een orthomanuele arts (ook wel kraker genoemt). Die 'kraker' duwde mijn wervels op de juiste plek en de dag erna deed de magnetiseur de meeste pijn weer weghalen. Ik ben er heel erg positief over!
ook over homeopatische zalf, want ik gebruik niets anders, doordat ik dan uitslag krijgt...

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:31

Ik geloof er zeker wel in, maar.....ik vind persoonlijk dat je eerst naar een reguliere DA moet gaan en als je er dan niet uitkomt, kun je het altijd nog in het alternatieve circuit proberen. Zelf heb ik het andersom gedaan, en daar heb ik HEEL VEEL spijt van gehad.......(paard laten behandelen door een disipel van Eric Laarakker).

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:37

qua paarden heb ik het nog nooit van dichtbij gezien,

een ding waar ik bij mensen gewoon niet in geloof is homeopathie. ik heb omdat mijn moeder erin geloofde voor meerdere dingen meerdere medicijnen van een homeophaat voor geschreven gekregen (één die supergoed aangeschreven stond) en het heeft nooit ook maar iets geholpen.

(en dat is niet omdat ik er niet in geloofde, want de eerste keer was ik 10 ofzo en wist ik echt het verschil tussen een huisarts en een homeopaat niet)