Op wedstrijden moet strenger gecontoleerd worden !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Op wedstrijden moet strenger gecontroleerd worden

Ja, zeker! Er gaat nog teveel mis
26 (57%)
Misschien, maar volgens mij haalt het niet veel uit
9 (20%)
Nee, al die strenge controles maken het niet leuker
9 (20%)
Anders, namelijk......
1 (2%)

Totaal aantal stemmen: 45


Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Op wedstrijden moet strenger gecontoleerd worden !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 14:45

Dan bedoel ik de volgende zaken:

- gebruik ongeoorloofde bitten/sporen/hulpmiddelen
- gebruik van ongeoorloofde doping- en andere preparaten
- in het bezit zijn van paspoort/chip

Wat vinden jullie? Meer of minder controle? en Waarom wel/niet?


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:54

Ja, zeker weten.

Ik vind dat er veel meer gecontroleerd moet worden op paspoot/chip/inenting.
Maar ook op bitten/sporen/hulpmiddelen.

Ik zie veel te vaak mensen rijden met dingen die helemaal niet mogen.

Zelf ben ik 1 keer op wedstrijd gecontroleerd op chip, dat was inmiddels in 2002. Ik ga bijna iedere week op wedstrijd, dus dat vind ik erg weinig.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:08

Ik ben in t half jaar tijd dat ik wedstrijden rijd, ook 1 gecontroleerd op chip etc.

En het zou mooi zijn als er mensen langs de kant stonden, bij de inrijbak want sommige mensen doen hele rare verboden dingen.Maar ik weet niet of het wel helemaal haalbaar is.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:18

De vraag of het haalbaar is, is natuurlijk weer wat anders. Wat dat zal wel weer erg veel geld kosten enz.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:23

Ik rijd nu 2 jaar wedstrijden en ben nog nooit gecontroleerd. Ik vind wel dat het meer mag gebeuren, het moet tenslotte wel allemaal eerlijk gaan.


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:24

chantal_cs schreef:
De vraag of het haalbaar is, is natuurlijk weer wat anders. Wat dat zal wel weer erg veel geld kosten enz.


Ja idd, De KNHS moet tocht ergens op bezuinigen... Schijnheilig

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 16:24

ik rijd nu 2 jaar wedstrijd met atleet en ze hebben nog maar 1x naar mijn startkaart gevraagd, en nog nooi bitten gecontroleerd enzo...
vind wel dat ze dat mogen gaan controleren maar of het help Verward ben het wel met germie eens en als ze door die controles bijv. het startgeld duurder maken o.i.d zit ik ook niet op te wachten, het is idd al duur genoeg

............

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:25

DePennyBitch schreef:
Dan bedoel ik de volgende zaken:

- gebruik ongeoorloofde bitten/sporen/hulpmiddelen
- gebruik van ongeoorloofde doping- en andere preparaten
- in het bezit zijn van paspoort/chip

Wat vinden jullie? Meer of minder controle? en Waarom wel/niet?


Op ongeoorloofde bitten/sporen/hulpmiddelen mag idd wel meer gecontroleerd worden. De enige keren dat ik hierop gecontroleerd ben is tijdens kampioenschappen.
Of vroeger bij de NPC, die waren hier best streng in.

Gebruik van ongeoorloofde doping- en andere proparaten zeker weten. Ik rijd nu zo'n 10 jaar wedstrijden en mijn paard is 1x op doping gecontroleerd. En dan zijn we volgens nog 1 van de weinige die tenminste één keer zijn gecontroleerd.

In het bezit zijn van paspoort/chip, dit vind ik redelijk.
Tot nu toe is het paspoort bij ons altijd bekeken. Alleen zou er nog een controle moeten komen of de chip er ook daadwerkelijk zit.
Wat ik ook wel raar vind; we hebben geeneens een foto van het paard in het paspoort, en er zijn best paarden die qua aftekeningen en kleur op elkaar lijken.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:14

eens, Zo reed er gisteren iemand met halsverlenger los voor de dressuur van de indoorcross. Ze zou toestemming hebben van de KNHS ivm een gebrioken schouder. Yeah right, en wel L sgw starten?

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:55

ja reed eerst een meisje mee met zwanenhals sporen tussen de ponys en de jury zag het niet of zei er niks van want het viel aardig op, jah zo krijg ik mijn pony ook beter vooruit Boos!

............

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:00

Lielle schreef:
eens, Zo reed er gisteren iemand met halsverlenger los voor de dressuur van de indoorcross. Ze zou toestemming hebben van de KNHS ivm een gebrioken schouder. Yeah right, en wel L sgw starten?


Dat meen je niet! Echt belachelijk!

Mijn buurmeisje heeft is een keer een waarschuwing gehad omdat ze de vorige eigenaar van haar pony op de pony liet rijden nog voordat ze de ring in moest. Het lukte haar toen zelf niet goed om m bij de les te krijgen en toen was dat meisje er dus ff op gegaan, maar er was een jurylid die er iets van zei.

Ik vind dat er veel meer op ongeoorloofde middelen moet worden gecontroleerd, vooral bij het paarden springen. Omdat dat toch vaak voor handelsstallen enzo is denk ik toch dat er stiekem weleens iets wordt gebruikt! Ruiters mogen ze van mij ook wel is controleren haha! Ik had laatst concours en ik kwam een vriend van me tegen die ook net mee had gereden en volgens mij was die nog lang niet nuchter (ik was de avond ervoor braaf op tijd naar huis gegaan maar hij was nog "ff" blijven hangen) Knipoog

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:16

Zo was mn instructrice op concour om zelf op te jureren, en ze liep langs een ring (buiten) voor de Z2 ofzo, en de lezer die liep door de ring heen.En de jury zei er niks van.
Zo kan je het paard ook beinvloeden.

missraldo
Berichten: 219
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:32

Ik vind ook dat ze strenger moeten controleren. Ik zie ook heel vaak kinderen bij de pony's met wieltjes rijje. Ik zou dat ook wel wille maar omdat het niet mag doe ik het ook niet en ik vind dat iedereen zich gewoon aan de regels moet houden. Ook zie ik nog vaak ouders die tijdens de proef nog allemaal commmentaar geven en daar zegt de jury dan ook niks van. Ik zou het ook fijn vinden als mijn moeder af en toe nog tijdens de proef zegt dat ik recht moet gaan zitten maar omdat het niet mag doet ze het niet.

ik vind emeraldo het liefste en schattigste paard
en het is zomer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:37

Ja dat mag zeker.
Ik ben nog nooit ergens op gecontroleerd.

Verder weet ik dat er flink gesjoemeld word met de paarden die gestart worden op een universele startkaart.
Met hetzelfde paard, onder andere naam, 3x M springen laten lopen.
Dat ze daar maar meer op controleren met de chip.

Ook op doping, er word veel met natuurlijke, maar verboden middelen gereden.

Annash
Blogger

Berichten: 26450
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:44

idd strengere controle

ik ben in de 4 jaar dat ik wedstrijden rij nog NOOIT om papieren gevraagd volgens mij.. alleen 1x omdat de jury de pony zo mooi vond en de afstamming wilde zien Haha! haha

en ik zie ook vaak hulpteugels die niet mogen, of sporen die omhoog wijzen ipv omlaag, zoals het hoort! (bij normale sporen dan)

zulk soort dingen.. ja idd daar mag meer controle op.. volgens mij heb ik mn zaakjes prima in orde

*telt op dr vingers*

* spullen
* startkaart
* papieren
* entingen
* chip

ja volgens mij wel Haha!

Annash
Blogger

Berichten: 26450
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:47

maaruuwhh niet bloedprikken voor drugs bij ruiters ofzo, want bij een prik freak ik echt Tong uitsteken

ben ik zo benauwd voor.. haha ik ben toch superclean, altijd al geweest en zal ik ook altijd blijven Tong uitsteken

maar daarop controleren hoeven ze bij mij niet te doen.. als ze dat willen trek ik mezelf wel terug voor die wedstrijd Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:05

Met die sporen omhoog, dan kan je bezig blijven, als je met zn 15en bent dan hebben er minstens 10hun sporen omhoog staan.En mijn zitten ook niet naar beneden, maar gewoon recht, maar anders gaan ze schuiven.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:25

de sporen andersom vind ik wel erg gemeen Boos!
kom op zeg, daar zijn die dingen niet voor bedoelt...
maarja ik kan zulke dingen zobieso niet begrijpen, zulke mensen...
kom op zeg tis een sport, hobby, en je bent met een dier bezig, daar moet je zuinig op zijn!!!
maar als je sommige dan ziet rijden

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 09:50

Ik ben ook nog nooit gecontroleerd. Onze Rick een keer, en dat met Bixie rijden... Mijn vriendin is vorig zomer 3x gecontroleerd op de chip.
Maar van mij mag er gecontroleerd worden hoor. Er gebeurd volgens mij nog heel veel wat niet mag volgens de reglementen... En bij mijn weten heb ik al mijn zaakjes netjes voorelkaar dus heb niets te vrezen....Lachen

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:25

Van mij mag er ook meer gecontroleerd worden. Ik ben 1 keer gecontroleerd, moest de papieren laten zien, en de chip werd gecheckt. Zelf rij ik volgens de regeltjes, maar krijg toch een rood hoofd van woede als ik zie dat sommige mensen bij de pony's met wieltjes rijden! Zo iets zou ik niet durven (heb zelfs mijn laarzenbeschermers niet meer om vanaf half augustus, volgens mij werd dat toen ingevoerd).
Bij de NCB-kampioenschappen werd inderdaad goed gecontroleerd. Ze hebben mij niet gecontroleerd, maar een ander meisje van de club wel. Haar pony was 21 jaar, en had ergens een enting niet in staan (beetje dom natuurlijk, maar ze had hem ergens anders staan en was van tig jaar geleden) Maar... ze mocht dus niet starten. Na heel wat gerommel mocht ze starten nadat ze naar huis gefaxt hadden. Gelukkig! Want ze werd 3e in de D-M1!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 17:37

Ik zag laatst iemand in de B-D starten met een Pessoa-Bit!! echt niet te geloven (was toch echt dressuur!!) en niemand die er wat van zei of die het controleerde.

:)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 19:45

Ctal schreef:
Met die sporen omhoog, dan kan je bezig blijven, als je met zn 15en bent dan hebben er minstens 10hun sporen omhoog staan.En mijn zitten ook niet naar beneden, maar gewoon recht, maar anders gaan ze schuiven.


Dat wordt hier ook niet bedoeld. Hier gaat het over het 'op zijn kop' dragen van sporen, dwz ipv dat de spoor met de evt. gebogen zijde naar beneden wijst, naar boven 'priemt'. DAT wordt hier bedoeld. Dus niet het horizontaal zitten ervan.

Toos paardloos

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:11

Worden bij jullie op de buitenconcoursen de startkaarten en papieren niet gecontroleerd?? Bij ons wel in het buitenseizoen, startkaart entingen enz.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:13

imker"]
[quote="Ctal schreef:
Met die sporen omhoog, dan kan je bezig blijven, als je met zn 15en bent dan hebben er minstens 10hun sporen omhoog staan.En mijn zitten ook niet naar beneden, maar gewoon recht, maar anders gaan ze schuiven.


Dat wordt hier ook niet bedoeld. Hier gaat het over het 'op zijn kop' dragen van sporen, dwz ipv dat de spoor met de evt. gebogen zijde naar beneden wijst, naar boven 'priemt'. DAT wordt hier bedoeld. Dus niet het horizontaal zitten ervan.
[/quote]

Okeej, ik dacht al, je ziet vaak zat dat iemand voor de proef zn sporen nog eens omhoog trekt, ook niet echt gezond maarja.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 21:27

overal mag strenger op gecontroleert worden. Ook op het terrein mag duidelijk iemand aanwezig zijn op het inrijdterrein. Niet alleen voor ongeoorloofde (hulp)middelen, maar ook beter kijken naar overmatig gebruik van hulpmiddel (zweep, sporen etc.). Ik zie helaas dit nog te vaak op wedstrijden gebeuren dat een paard helemaal afgestraft word, alleen maar wegens de zenuwen van de ruiter die erop zit. Scheve mond

:){


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binau, Lara_, Melzazu en 38 bezoekers