Hooinet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 13:14

Hoi,

Ik vroeg me af of jullie het hooi in de stal op de grond hebben liggen of in een hooinet of hooizak.

Groetjes mirjam

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:15

Bij ons ligt het hooi in de stal gewoon op de grond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:20

Op de grond. Het heeft voordelen, bij een hooinet zou er allemaal stof in de ogen van de pony kunnen komen. Want dat val naar beneden. Maar als je het op de grond legt heb je daar vrijwel geen last van, en bovendien bevordert het ook de speekselproductie!

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 13:55

Hoi,

Maar als je het in een hooinet doet dan doen ze er toch wel langer over of niet?.

Groetjes mirjam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:02

mirtje27 schreef:
Hoi,

Maar als je het in een hooinet doet dan doen ze er toch wel langer over of niet?.

Groetjes mirjam


Ja, dat is waar. Dan moeten ze er veel meer moeite voor doen om hooi uit het hooinet te krijgen.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:05

Een hooi net is vaak bedoeld voor paarden die te gulzig eten of voor paarden die last hebben van het stof in het hooi.
Je stopt dan hooi in het net en dat houd je flink onder de waterslang. Zo uitlaten lekken en later hang je het gewoon in de stal.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:06

Yaar"]
[quote="mirtje27 schreef:
Hoi,

Maar als je het in een hooinet doet dan doen ze er toch wel langer over of niet?.

Groetjes mirjam


Ja, dat is waar. Dan moeten ze er veel meer moeite voor doen om hooi uit het hooinet te krijgen.
[/quote]

daarom doen somige het ook in een hooinet,het duurd langer voordat ze het op hebben,en gaan ze zich minder snel vervelen.
ook doen sommige het omdat ze het hooi nat willen hebben,dan is het makelijk nat te spuiten en dan meteen ophangen in de stal.

ik zelf geef het op de grond,omdat mickey het fijner vind,soms doe ik het welles in een hooinet.

met poetsen hang ik wel vaak in hooinet op,zodat ze wat te doen heeft Lachen en in de trailer altijd.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:43

Op de grond is de meest natuurlijke manier. Het geeft het paard rust. Uit een hooinet eten is bij niet-natgemaakt hooi nog net zo stoffig. Eerder nog stoffiger want ze rukken er veel meer aan, dus komt het stof (lees schimmel) nog meer vrij als wanneer ze het gewoon van de grond af happen.
Gulzige eters een hooinet geven is onzin. Een paard kan niet sneller eten dan dat het zijn mond heeft leeggekauwd.

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:44

ik geef het ook gewoon op de grond.

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 14:56

Maar als je kuil geeft kan je het dus wel goed in een hooinet pf hooizak geven want dan heb je geen last van stof.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:00

Ik geef gewoon op de grond, zoals Sugarmiss al zegt...dat is veel natuurlijker.
Vroeger gaf ik wel in hooinetten, want Lars was altijd zo klaar met eten en zo deed hij er langer mee. Nu krijgt hij gewoon meer hooi wat minder rijk is en stugger van structuur, zodat hij toch lekker langere tijd om te knabbelen heeft.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:27

Ik heb bij 2 paarden een hooiruif in de stal de andere 2 hebben geen hooiruif.
Ik gebruik de hooiruiven eigenljk nooit, gooi het hooi altijd op de grond!