LikIt in 1 uur op???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

LikIt in 1 uur op???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 00:38

We hadden vandaag nieuwjaarsspringen, das zeg maar speel je spel, zoveel mogelijk hindernissen in een minuut springen. Iedereen krijgt altijd een prijs, en ik koos de LikIt, een soort liksteen. Ik gooi hem bij de schimmel in de voerbak, en na een uur was er niets meer dan een vierkante cm van over.... Haha!
Heb ik nou weer een vreemd paard of doen ze dit allemaal? Ik snap dr helemaal niks van!

Is het eigenlijk wel goed voor zo'n beest? Begin eigenlijk wel te twijfelen........ Scheve mond

Ehmja??


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:42

ik heb een beetje hetzelfde probleem
afhankelijk van het paard zouden ze 150-300gram per keer mogen binnenkrijgen.
Als ik de likit in de likithouder stop kan het maanden duren voordat ze er eens aan begint. als ik hem in haar vooerbak leg ..vreet ze hem in een keer op..net als een wortel o.i.d.
ben dus ook heel benieuwd naar reacties van andere mensen Lachen


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:53

die van mij is sowieso binnen 2 uur op, in de houder heb het nooit geprobeerd in een voerbak...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:56

In de houder kijkt ze er af en toe naar,en likt er eens een keer minachtend aan maar That's It!
Maar als ik hem in haar voerbak leg....Dan komt het beest in Destiny naar boven Haha!
Binnen een uur issie dan ook pleitos.
Met een KNZ mineralensteen (zo'n baksteen achtig ding Knipoog ) doet ze 1 1/2 a 2 weken.

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:57

Ik zou 'm aan zo'n vrij zwaaiende houder hangen, dan moeten ze er nog wat voor doen. In de voerbak bijten ze er op in en kauwen ze hele brokken weg.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:00

Is ook niet zo gek dat ie zo op is, dat spul kunnen ze met gemak afbijten, als een zuurstokje voor een mens Haha!

Kasje doet er soms dagen mee, maar soms ook een uurtje en dat zelfs ín de houder *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:05

In de houder doet Destiny er eigenlijk niks mee.
Want in het begin was ze namelijk zo inhalig dat ze wild probeerde aan de likit te likken,maarja dan vloog dat ding opzij en vloog met diezelfde vaart weer tegen dr hoofd aan.
Ze is dus niet zulke vriendjes meer met de likithouder..... *LOL*

De Hemel Op Aarde, Is Op De Rug Van Een Paard

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:53

Heb met de lik-it geen ervaring.
Maar een zoutblok is zo op. Peru bijt er echt stukken af....Spoort ook niet helemaal.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 02:21

Jady schreef:
In de houder doet Destiny er eigenlijk niks mee.
Want in het begin was ze namelijk zo inhalig dat ze wild probeerde aan de likit te likken,maarja dan vloog dat ding opzij en vloog met diezelfde vaart weer tegen dr hoofd aan.
Ze is dus niet zulke vriendjes meer met de likithouder..... *LOL*


hang je 'm aan twee gespreidde touwtjes, zodat 'ie niet meer in de rondte kan zwaaien maar alleen nog maar heen-en-weer? Leert ze vast snel dat als ze ernaast gaat staan ze in het voorbijgaan kan likken Knipoog

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 02:55

heb een keer zo'n rechthoekige kleine liksteen gekocht, was binnen een dag op, koop nu alleen nog die grote vierkante, die gaan iets langer mee Knipoog

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 03:03

Afbijten is bij ons onmogelijk omdat ie in de boredombreakerbal zit. Maar binnen een uur opgelikt is zeer mogelijk according to Raak Haha!

'Paint' it 'Black'

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:27

Jaa ludje heeft hem ook zo op Vast ook wel binnen een uur ofzo Haha!
Maar hij ligt niet in zijn voerbak maar hij hangt met een touwtje in zn box dus moethij er wel wat meer voor doen Tong uitsteken

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:45

Is Lik-it met appelsmaak ofzo? Die zijn gewoon te lekker voor paarden, je kunt dan beter gewoon een mineralen blok nemen.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:06

Ik heb voor Vasco ook een houder gekocht. De eerste lick itt zat er een paar dagen later nog in. Nu heeft hij door hoe hij die dingen moet eten en na een half uur /drie kwartier is de houder al leeg . Zijn favoriete smaken zijn mint en appel. hij krijgt er nu 1 per week ongeveer, anders word het me te duur.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:15

Bij m'n verzorgpony's hangt er zo'n houder met een liksteen erin, en daar likken ze dan af en toe aan, maar gaat ongeveer in een week op, met 2 paardjes...

    If you can dream it, you can do it ...

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 12:38

Jady schreef:
In de houder kijkt ze er af en toe naar,en likt er eens een keer minachtend aan maar That's It!
Maar als ik hem in haar voerbak leg....Dan komt het beest in Destiny naar boven Haha!
Binnen een uur issie dan ook pleitos.
Met een KNZ mineralensteen (zo'n baksteen achtig ding Knipoog ) doet ze 1 1/2 a 2 weken.



hier doen mijne wel een half jaar mee!
Met die KNZ!!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:13

Ik heb hem 1x midden in de stal gehangen aan een touwtje, Jaike is 2 uur lang het gevecht aangegaan daarna was hij op en was het een en al plakpaard Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:13

toen ik mijne kocht zeiden ze dat de paarden er zeker niet alles op een dag mochten opeten,daarom mocht ik hem niet in de voerbak leggen maar ophangen.

erna ging mijn paard naar een andere stal,dus pakte ik hem af en viel die me in een klein plasje,en flats hij viel helemaal uiteen ?

ik heb nu een nieuwe besteld bij de paardendrogist en ik hang hem gewoon weer op,dan doet ze er ook lekker een lange tijd mee Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 13:41

ik heb 3 van die dingen (verschillende smaken) in een boredombreaker (soort bal aan een touwtje) die al maanden in z'n box hangt, hij keek er niet naar.

van de week heb ik hem boven de voerbak gehangen en nu stonden er tandjes in, maar hij krijgt er geen grip op, omdat die bal hangt te bungelen........die likits "verdwijnen" gewoon door het vocht op stal, beetje jammer wel....

Een liksteen eet mijn kribbetijter in een uurtje op, dus die geef ik maar niet meer....

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:03

Wij hebben ook een keer zo'n LikIt gekocht, en die had hij ook binnen een dag op

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:11

Hahahaha, ik denk niet dat het erg gezond is, misschien is zo een "boredombreaker" als smurf zegt een idee ? Lachen

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:34

Ik had ook een Likit voor Bas, gewoon aan een touw in het midden van de stal, die houders waren me te duur ( us bin zunig Knipoog )
Een halve week en toen vond ik 'm in stukjes op de grond.

Afhankelijk van het gewicht van het paard mogen ze een aantal grammen hebben.

Ik vind het best duur, 5 euro nogwat voor een paar dagen, doe me dan maar een zoutblok, doen ze toch wat langer mee ( de meesten dan )
Bas was trouwens helemaal geel van de likit, omdat hij er steeds tegenaan liep met zn hoofd, hij heeft iig gesmuld Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:47

Ze zijn inderdaad superduur en mijn paard vrat m op alsof het zijn gebruikelijke avondportie was..... Maar hij heeft er toch van genooten .....voor een half uurtje!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 14:50

Ik had er zo eentje van 10 euro.. echt lang deed ze er niet mee.. een week? Terwijl ze toen ik ermee aankwam het er met tegenzin een lik aangaf..
Die koop ik ook niet meer, 10 euro in de week is best veel als je dat ff optelt!
D'r zoutblok blijft gelukkig wat langer liggen... zolang er stro in d'r stal ligt begint ze daar niet zo snel aan Lachen

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 15:13

Ik had voor Webster een droplollie gekocht en in zijn voerbak gelegd. Volgende dag kwam ik op stal lolllie weg Boos! . Ik boos dacht dat iemand hem gejat had, ik alle voerbakken nagelopen Blond .
Niet te vinden natuurlijk.
Nadeel was wel dat Webster zijn hele kop onder de plaksel zat .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cerosa, DDDara, Donnatella, Igniss, janneke584, kimmetje26, Moonlight17, Pomski en 132 bezoekers