Wanneer..??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wanneer..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:39

Ik was ff aan het rondkijken op marktplaats want ik zoek een verzorger voor Luck. Dan zie je van die advertenties: Rijd al 2 jaar en ben dus gevorderd!! Dat soort dingen.. Maar wanneer ben je nou een gevorderde ruiter?? En hoe weet je nou of je gevorderd ben? Misschien denk je dat, maar vaak is dat helemaal niet zo..

Dus mijn vraag: Wqanneer ben je nou gevorderd?? En hoe weet je dat??

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:48

Maar wat versta je precies onder gevorderd? Hoe ver je bent met rijden of met rijden en verzorging bij elkaar??Onder gevorderd worden denk ik heel verschillende dingen verstaan..Als je een verzorger zoekt kun je daar beter niet op af gaan lijkt mij, maar zelf een oordeel vellen door iemand even op proef te nemen..

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:50

Daar is laatst nog een heel lang topic over geweest. Niet zo heel lang geleden... Ik zal eens kijken of ik die kan vinden.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:52

dat zijn dingen die ze op de manege gebruiken. Eerst beginner, dan half gevorderd, dan gevorderd en dan vergevorderd

als ik mij niet vergis is gevorderd dat je fatsoenlijk kunt sturen, stappen draven en galoperen en ook een bok uitzitten.

Maar er zitten ook een hoop pennymeiden tussen die advertenties hoor Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 21:52


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:06

Ik zoek toch een wat meer gevorderd iemand (ja ik vind dit moeilijk om te zeggen) omdat het gaat om het inrijden van een pony, daar kan ik niet iemand bij gebruiken die net kan draven..

Ik kan zo van de buitenkant niet zien of ze goed of slecht kunnen rijden en dan wil ik het Lucky niet aandoen dat er een totaal onervaren persoon opzit.

En ja ik krijg van die mailtjes van meisjes van een jaar of 11 ik heb heeeeeeeeel veel ervaring! (Met een shetlander) en ja die kunnen ook strontvervelend zijn maar een pony van 1.45 is toch anders..

Maarre ik ga dat topic hierboven eens doorspitten..

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:15

maarre waarom rijd je hem zelf niet in dan? ik denk dat jij als eigenaar daar beter in staat is dan een verzorgertej van bijv 14 of 15.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:17

Ik zoek iemand (ouder iemand) die mij daarmee wil helpen...
Aangeziek ik zo stom ben een jong beestje te kopen! (Ik had zoiets van doe ik ff) Maar nou heb ik het gedaan en maak ik het af ook en zoek ik iemand MET ervaring die mij daarmee wil helpen...

Snap je??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:18

ik heb er expres geen leeftijd bijgezet want ja wie weet is iemand van 15 wel zo goed met paarden?

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:18

owjah dat heb ik ook gedaan met mijn pony jah *LOL*
je band word nog sterker vind ik. succes

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:19

Je moet niet alle meiden van 14/15 jaar over een kam scheren. Er zitten ook hele goeie tussen, die je dus bij voorbaat al uitsluit. (zei degene met een bijrijdster van 13)

Het enige advies dat ik je kan geven is: veel vragen stellen, eventueel een proeftijd, kijken of het klikt en eerlijk blijven zodat iedereen weet waar ie aan toe is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:21

daarom had ik er ook geen leeftijd bijgezet..
Voor het geval dat...je weet het maar nooit!
Maar dat van die proeftijd is een goed idee!!

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:22

Luckey schreef:
ik heb er expres geen leeftijd bijgezet want ja wie weet is iemand van 15 wel zo goed met paarden?


dat is waar, maar ik denk (ik kijk naar mijn ervaring) dat het ook voor jou het fijnst is om een (oudere) ervaren iemand te zoeken. ikzelf had toen amber zadelmak, maar yvonne heeft hem de beginnen geleert en ze heeft mij een tijd les gegeven en zo hebben amber en ik heel veel geleert. dit jaar heb ik nu zelf me shet ingereden en dat kon daardat ik met amber toen zo goed ben geholpen, dus ervaring is misschien belangrijker dan leeftijd. maar ik persoonlijk zou mee rvertouwen in een wat oudere persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:24

dat had ik in eerste instantie ook, die hebben meer ervaring enzo..
maar niemand heeft tijd of zin...
en toen had ik zoiets van even zo proberen en dan krijg ik dat soort mailjes...

Hellup!! Op stal kunnen ze mij ook niet altijd helpen en de meiden van paardenhouderij op school hebben het te druk met hun eigen beest..

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:28

kun je niet eens ergens op een paardenclub gaan kijken en hoe de mensen daar rijden. als je dan iemand ziet die je bevalt zeg maar vragen of hij/zij je (tegen betaling) wil helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:29

oh ja dat kan ook nog!! Goed idee...

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:32

oke succes *LOL*

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:35

Ik denk dat het belangrijk is dat ruiter en paard elkaar aanvoelen en dat het klikt.
Ik kan een 'gevorderde' ruiter op mijn paard zetten en er dodner op zeggen dat mijn paard niet zo netjes loopt als hij bij mij doet, terwijl ik mij niet echt een gevorderde ruiter noem.
Snap je me nog??:)

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:09

Je moet gewoon eens kijken wat die kinderen allemaal kunnen , hoe komen ze over enz.
Laat ze eens langs komen, gewoon puur om te verzorgen .. lijkt het je dan al niets, zeg dan dat je het nog laat weten.
Lijkt het allemaal goed te gaan ? laat ze er dan misschien eventjes op rijden onder toezicht, kijk goed of de ruiter rustig blijft, hoe de benen en handen zijn ( heel druk, rustig .. ? ) en of het klikt !
Dan hoef je niet naar beginner of gevorderd te kijken, maar gewoon naar hoe het gaat met jouw paardje, want daar gaat het om ! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:42

Ik heb nu een maik gehad van een meisje die 5 a 6 jaar rijd (zegt natuurlijk nix) best veel kan en graag wil helpen! Ze heeft een keer geholpen met het inrijden van een paardje..
Ik denk dat ik haar gewoon een keer laat komen om te kijken en als het goed gaat, ook met Luck dan op proef ofzo..
als het dan niet gaat kijk op zo`n club..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:48

Gevorderd, dat is maar net wat je er onder verstaat.

Voor jou lijkt het me verstandig wanneer je aangeeft wat de verzorger moet beheersen en welke kennis er vereist is.