Rijden in een bevroren bak.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 13:01

als hij goed vlak is zou je het kunnen proberen, ga lekker veel stappen en evt wat draven. als je paard in de draf toch niet fijn loopt zou ik wel meteen weer gaan stappen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:05

Het lijkt mij voor het paard niet prettig en gezond om op een keiharde ondergrond te werken. Allez mij zeggen ze toch altijd dat het niet goed is om bv op een straat te galoperen Bloos . Ik sla het rijden wel over want bij ons is de paddock ook bevroren, daarbij is die van ons niet rechtgetrokken en zitten er wl een paar gaten hier er daar wat gevaarlijk kan worden als ik ga rijden.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:05

Iid, als hij goed vlak is kan je het proberen, maar wel oppassen.
Maar zodra je voelt dat je paard wegglijd oid stoppen.
Dan maar een dagje stilstaan, maar niet doorrijden daarmee, kan zeker gevaarlijk zijn.
Maar stappen moet zeker geen probleem zijn.

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:06

ik weet nog wel dat toen de bak bij Lisa (leae pony) bevroren was
er allemaal kuilen en hobbels waren, en het was kei hard~!
daar kon ik echt niet in rijden
mij lijkt op een echt harde grond nie zo slim, is hetzelfde als een
gewone auto weg, daar galopeer je ook niet op...toch?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:19

Ik kan me niet voorstellen dat het zo hard is als een autoweg Haha! Bij ons is ie iig nog wel berijdbaar.Maar kijk anders na 3 uur ff hoe die nu is, hier schijnt de zon nu dus dan kan die ook nog iets ontdooien.

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:24

Een keiharde bak is soms ook behoorlijk glad. Stapwerk is prima, maar rijdt zeker geen te kleine wendingen. Draven kan wel een lange zijde mits de bodem vlak is, maar ik zou geen bochten gaan rijden, met het risico op vallen.

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:30

Onze bak is ook bevroren maar wel rechtgetrokken. Ik had het net geprobeerd en een beetje stapwerk moet idd kunnen en op de lange zijdes zou je ook best wel klein stukje kunnen draven vind ik Lachen

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:42

als de bak gesleept is gaat het in stap en draf meestal nog wel, helemaal als smiddags een beetje het zonnetje erdoor komt. Maar gewoon een beetje rustig aan doen.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:47

kun je op de hoefslag geen verse mest of stro ofzo smijten, dn kun je toch op de hoefslag stappen en draven enzo, en dan nadat je gereden hebt het terug weghalen
of een deel van de hoefslagvulling apart houden, en als het gevroren heeft dat verse zand over de hoefslag smijten, dan is het weer "droog"

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:58

Je kan het ook goed voelen aan je paard hoe die erin loopt.
Laatst reed ik in een bevroren bak, alleen de hoefslag was nog fijn te berijden.
Stappen kan denk ik wel en afhankelijk hoe je paard anders loopt op de bodem zou ik kijken of je kun draven/galoperen.

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:21

lijkt me idd niet echt prettig voor je paard.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:29

dutske schreef:
kun je op de hoefslag geen verse mest of stro ofzo smijten, dn kun je toch op de hoefslag stappen en draven enzo, en dan nadat je gereden hebt het terug weghalen


Woaaaaaaaah! Als ik dat bij onze superdeluxe achterbergbodem doe word ik denk ik eerst door de mesthoop gesleept en dan van het erf af gesodemieterd!! Knipoog Haha! Als je eerst door de mest op de hoefslag rijdt valt er na het rijden weinig meer weg te halen, dan is het kwaad al geschied.

Aiai.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:30

Ik zou het niet doen. Ben vandaag ook uit geweken naar de binnenbak. Je kunt mss wel een leuk buitenritje maken maar met een harde ondergrond is het voor de paarden niet fijn om echt te werken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:33

Als de bak recht is dan kan je zonder problemen stapoefeningen doen......... is trouwens zowizo wel eens goed om een dagje stapoefeningen te doen......

Daarnaast kan je kleine stukjes rechtuit draven...... ik zou evenniet galloperen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:35

wij deden idd altijd een longeerrondje maken van mest op het parkeerterrein

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:36

Als hij netjes recht is kun je idd met gemak staf oefeningen doen.
En in grote wendingen een beetje draven.
Galloperen zou ik ook niet doen.

Als het nu heel lang vriest, dan vriest het bovenstukje los en dan kun je weer redelijk rijden.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:38

je kan prima rijden hoor in een bak als ie bevroren is, maar zoasl de andere al zeiden vooral stap en misschien wat draven. Kan prima zolasn hij maar glad is.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:43

Lot schreef:
Woaaaaaaaah! Als ik dat bij onze superdeluxe achterbergbodem doe word ik denk ik eerst door de mesthoop gesleept en dan van het erf af gesodemieterd!! Knipoog Haha! Als je eerst door de mest op de hoefslag rijdt valt er na het rijden weinig meer weg te halen, dan is het kwaad al geschied.

Aiai.


*proest*

Nergens voor nodig ook trouwens, want de buitenbak was gewoon goed te rijden! OK dan! (Op een randje dat in de schaduw lag na, maar dat mag de pret niet drukken)

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:55

Donja loopt altijd heel voorzichtig als de bak bevroren is, ik denk dat er van rijden morgen niet veel komt. Ik denk dat ik haar aan de lange lijnen doe en achter haar ga lopen. Leuk voor de afwisseling.

xSilliex
Berichten: 14
Geregistreerd: 31-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:17

Nee ik zou t risico nie nemen, loop zelf maar es op een bevroren grond hoe vlak ook het is nooit helemaal vlak dus verstuikt/verdraait je paardje heel makkelijk iets en als je dat nie door heb en dus doorrijdt heb je zo een flinbke blessure te pakken

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:26

ik kon redelijk rijden, op een cirkel, daarna hebben we nog aan de lange lijnen buiten geoefend. stappen kan geen kwaad

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:45

Ik heb niet gereden, maar de bak was niet hard vandaag, door de sneeuw.
Overigens ik rijd alleen als er een bovenlaagje los is. Hoeft niet veel te zijn. Maar wel iets, mijn pony loopt dan prima. Galop doe ik dan niet, maar wel stukje draf en veel stap.
Hij is dan niet gelijk getrokken.

yentel90

Berichten: 165
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Dwingelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:47

ik zou het niet doen bij ons op les hebben we dat ook niet gedaan hij was bang dat de paarden zich zouden bezeren maar je kunt het proberen pas goed oP!

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:01

Nope, ik neem het risico niet hoor .. dan maar even ernaast stappen. (en we gingen net zo lekker) Boos! Boos!
Op mijn vorige stal was trouwens een jongen die wilde zijn paarden niet losgooien in een bevroren paddock omdat zij bang was dat ze een peesklap op zouden lopen, prima .. ieder zijn goed recht ... loop ik nog geen uur later op straat te stappen hoor ik ineens een debiel met paard in volle draf over de straat komen .... 3x raden wie dat was, juist ja diezelfde jongen Lachen

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:11

Lot"]
[quote="dutske schreef:
kun je op de hoefslag geen verse mest of stro ofzo smijten, dn kun je toch op de hoefslag stappen en draven enzo, en dan nadat je gereden hebt het terug weghalen


Woaaaaaaaah! Als ik dat bij onze superdeluxe achterbergbodem doe word ik denk ik eerst door de mesthoop gesleept en dan van het erf af gesodemieterd!! Knipoog Haha! Als je eerst door de mest op de hoefslag rijdt valt er na het rijden weinig meer weg te halen, dan is het kwaad al geschied.

Aiai.
[/quote]
Een achterbergbodem is als het goed is (bij ons niet Boos! ) niet bevroren!