mijn ratjes...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

mijn ratjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 20:53

Allebij verkouden. Verdrietig
Heb ze voor kerst gekregen en ze moesten op mijn kamer staan, maar eigenlijk toen ik ze net een uurtje had waren ze al aan het niezen.
Ben net met ze naar de dierenarts geweest en nu moeten ze allebij aan de antibioticum.
DA zei dat ik ermee terug moest naar de winkel en ze moest omruilen en dat ze dan niet moeilijk mochten doen.
Maar in die paar dagen ben ik me al aan ze gaan hechten dus dat doe ik niet. Nu krijgen ze dus twee keer pet dag antibioticum en staan ze beneden op het hok van mijn andere rat.
Zo zielig je hoort ze aan de andere kant van de kamer ademen zo benauwt hebben ze het. Hoop dat dar medicijn werkt maar ik ga ze niet terug naar de winkel brengen...

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:59

Niet moeilijk mogen doen?
Een dierenwinkel is niet verplicht een dier terug te nemen, mits zeker is dat het dier al in de winkel ziek was. ( dat lijkt me niet het geval, anders had je het dier niet mee genomen )

Maar sucses met je ratjes!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:33

Vind het wel heel lief van je hoor! Dat je de diertjes houd en ze gewoonweg goed verzorgd. Ik heb twee raskatten die van kitten af aan al chronisch verkouden zijn. Het heeft me de afgelopen 10 jaar al een vermogen gekost en heel veel zorg... toch zal ik ze, en had ik ze, nooit terugbrengen, gebracht!!!!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 21:56

precies zo denk ik er ook over.
Even een opmerking van mijn vader " Een dierenarts rekening van 23 euro terwijl je voor 7,5 euro een nieuwe rat hebt, je kan hem wel van mij krijgen" Nou als je een dier hebt moet je er toch ook voor zorgen of niet dan?

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:59

Tsja...zo denk ik er ook over. Begrijp ook niet dat mensen aan een dier beginnen en dan na verloop van tijd het dier wegdoen onder het mom van "nu heb ik er gaan tijd of geld meer voor.." Uitzonderingen natuurlijk altijd daar gelaten. Maar zoek dan ook een goed tehuis.
Toen ik zwanger werd veronderstelde veel mensen dat we nu ons paard wel weg zouden doen. Alsof wij niet ingecalculeerd hadden dat een paard ruim 20 jaar kan worden of zo... Ik begrijp echt niet dat mensen zo makkelijk over een dier denken.