Nieuw bit (Myler)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Nieuw bit (Myler)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 19:56

Ik las laatst in Bit dat er nu een nieuw bit op de markt is. Het zogenaamde Myler Bit. In Bit stond een hele uitleg over dit bit en dat de reacties zo positief zijn.
Ik ben nu eigenlijk benieuwd naar jullie mening en of er mensen zijn die al met dit bit rijden.

Meer informatie kun je vinden op: www.bronkxsport.nl
(en in de balk kun je Myler aanklikken)

Als ik alle info ga overtypen wordt het er niet overzichterlijker op, dus vandaar de link.


Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:15

Myler bestaat al heel lang in Amerika.
En het is zeker al een aantal jaren verkrijgbaar in nederland.

Niet veel nieuws aan dus.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 20:19

Oeps, zo kwam het wel op mij over. Zouden ze dan nu een nieuw model promoten (Myler Comfort Bit een NIEUWE kijk op het communiceren met paarden).
Nou ja het is iig wel nieuw voor mij, dus ik ben nog steeds benieuwd naar de meningen en ervaringen van mensen.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:30

Het was voor mij inderdaad ook nieuw, en ik heb van de week ook even op de site zitten neuzen. Ik werd daar helaas niet zo heel veel wijzer van en vroeg me toen dus inderdaad ook af of er hier mensen zijn die al ervaring met die bitten hebben.
Het klonk mij ook allemaal positief in de oren!

Ik ben dus ook heel benieuwd naar de reakties...

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:30

Hier was pas nog een topic over. Ik zal m ff zoeken

[o]

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 22:35


[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:14

ZE waren bvolges mij ook te koop bij paard Ahoy'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:20

Bedoel je dit bit?

AfbeeldingAfbeelding

Right from the start of training, the Myler Bitting System conveys your commands more effectively by "going soft" on your horse's mouth. With a special "no-pinch" barrel and curved mouthpiece that applies firm pressure—not pain—on the tongue, the Comfort Snaffle gives you and your horse a first taste of the superior communication at all levels of training that only Myler provides

Bron: http://www.brokxsport.nl/

Ik moet zeggen dat ik het een bijzonder commerciele tekst vind...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 00:11

Ja die bedoel ik. Ik vond het ook heel commercieel en daarom ben ik dus benieuwd naar ervaringen uit de praktijk.

Maar wat ik eigenlijk niet snap is dat ze zeggen dat het een heel paardvriendelijk bit is. Maar, voor zover ik heb begrepen, zijn die lusjes bedoeld om de teugels doorheen te doen, dan heb je toch een mega hefboomwerking!!!!!! Of snap ik het nou niet.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 09:01

Ik heb zo'n snaffle als hierboven maar dan gewoon met O-ringen. Eerlijk gezegd vind ik het beter kwa ligging dan mijn kk ultra dubbelgebroken bit met gedraaid mondstuk. Ook het kk bit is al super maar het myler bit geeft nog net even wat minder druk op de mondhoeken. Volgens de FEI regels mag je er wedstrijden mee rijden maar van de KNHS helaas (nog) niet.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 10:54

Ze bestaan idd al een tijd en ja, de teksten zijn heel commercieel, maar het is dan ook een commercieel product Knipoog . Ik heb ook twee Mylers hangen en die bevallen me heel goed.

Overigens krijg je idd een hefboomwerking als je je teugels aan dat "ringetje" vastmaakt.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 11:10

En ze zijn duur. Je mag er nog niet mee rijden op wedstrijden. Misschien dat het wel goede bitten zijn, maar ik heb er nog geen ervaring mee.
Van westernruiters hoor je wel goede verhalen, en ik kan mij heel best voorstellen dat het gewoon goede bitten zijn.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 11:39

Als je ze op ebay koopt heb je een splinternieuwe incl verzenden voor ong 45 euro. Valt dan nog wel te doen Lachen

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 11:45

cornelie schreef:
Als je ze op ebay koopt heb je een splinternieuwe incl verzenden voor ong 45 euro. Valt dan nog wel te doen Lachen

dat valt mij nog mee ja. Ik heb alleen toch nog een beetje een soort afkeer om op ebay te kopen, wie weet wat er nog achterweg komt.
Op marktplaats al wel een paar gezien, maar die zijn dan duurder dan de neiuwprijs.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:07

Ik ben inmiddels vrij ervaren op ebay en je kan daar met 100% zekerheid spullen kopen als je het goed aanpakt. Zeker als je gebruikt maakt van een borgbureau, dan loop je geen enkel risico!! Bovendien heb ik de mijne bij een verkoper gekocht die zeer goede feedback heeft. Deze verkoper heeft aardig wat nieuwe mylers te koop en ik kan je deze dus ook zeer aanraden. Alles is prima verlopen en snel geleverd.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:35

Idd, ik shop ook regelmatig op Ebay en heb nog nooit problemen gehad. Vandaag weer een heerlijke trainingsvideo binnengekregen via Ebay OK dan!

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:29


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 15:28

En aan welk bit moet ik denken als ik:
- recreatief dressuurmatig rijd (engels dus)
- een paard heb dat graag hangt en zich sterk maakt
- een paard dat buiten helemaal hyper wordt

En in welke prijsklasse ligt dat bit.
Ik wil het namelijk wel proberen, maar niet als het mega duur is en ik later blijkt dat het voor mij toch niet werkt.

En hebben jullie die op Ebay.nl gezien??? Daar kan ik namelijk nooit iets vinden. Wel op de duitse site, maar dan moet ik alles weer bij familie in Dl laten aankomen en dat is ook zo'n gedoe.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:27

De meeste Duitsers zijn wel bereid om naar Nederland te sturen hoor Lachen

Ebay Nederland : gauw vergeten , daar heb je echt NIKS aan helaas

Ebay.com (USA) daar moet je zijn !! OK dan!

Ik heb inmiddels 2 weken geleden op de Duitse Ebay het hoogste geboden voor een Myler Hackamore. Ik heb daar spaargeld voor weggezet en wil deze echt heel graag...

Heb de verkoper 2 x gemaild en 1 keer via Ebay een berichtje gestuurd
maar ik krijg geen reactie Boos!

Die Broxsport-site doet het ook nooit zeg...nu weer niet Verward

Mocht iemand nog ergens een Myler Hack met leren neusriem tegenkomen dan houd ik me aanbevolen....


Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:47

wat is ebay Scheve mond waar kan ik dat vinden? Scheve mond

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:02

Ebay is idd. tof! OK dan! Ik bied meestal op het Duitse en het Amerikaanse Ebay.

Maareh... een borg bureau, wat is dat?

Ebay is een veilingsite.
http://www.ebay.de

http://www.ebay.com De dollar staat heel laag nu, dus lekker goedkoop. Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:14

Een borgbureau kan je gebruiken voor 100 % zekerheid, zeker ook bij de hogere bedragen. Jij betaald aan het bureau, de verkoper krijgt een mail dat de betaling binnen is, de verkoper verstuurd het artikel, jij als koper geeft na ontvangst door of alles ok is. Is dit het geval dan betaald het bureau het bedrag aan de verkoper. Krijg je bv kranten of wat dan ook dan stuur je het pakket terug, geeft dit aan het bureau door en jij krijgt je geld terug.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:15

Heb je daar ook een link van? Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:28

Bij elke ebay verkoper die dit accepteert staat deze link vermeld bij het item. Ik heb ook al een aantal zadels gekocht op ebay en 1 verkoper wilde dit niet accepteren. Daar heb ik ook geen zaken mee gedaan Lachen

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:02

tegenwoordig worden er zoveel bitten op de markt gebruikt, want het is ow zo vriendelijk...ow zo goed en blablabla allemaal verkoperspraatjes!!niet altijd in geloven en al die rotzooi kopen, als het nu goed gaat dat heb je toch geen ander bit nodig?!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Cantheon, Donnatella, furious, Isa_Sofie, MairiMacBran, mamabird, Marsie2, MissWeenie, MyWishMax, Nele80, RoxanneJessy, Vagabondo, Vuri en 109 bezoekers