hoofdstel kopen voor shetlander, waarop letten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

hoofdstel kopen voor shetlander, waarop letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 16:30

Ik zit erover te denken om voor mijn verzorgshetlandertje een hoofdstelletje te kopen, want het ding dat hij heeft is niet echt waarvan je zegt wow Verward

Maar goed, bij de ruiterwinkel hebben ze dus hoofdstelletjes van 40 euro.... ik wil namleijk wel een hoge neusriem en zo... maar ik denk dat ik er dan ook een bitje bij koop, maar mijn vraag is nu dus?

Moet ik rekening houden met bepaalde maten, en hoe weet ik hoe dik of hoe breed het bitje moet zijn? etc... en is 40 euro voor een goed nieuw hoofdstelletje veel? of kan ik dan beter naar een andere ruiterzaak gaan?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:47

ik vind 40 euro echt een heel groot bedrag.. maar als jij wedstrijden ofzo wil rijden is het wel mooi als je een goed aantonend hoofdstel heb.. bij ooteman (www.ooteman.nl) hebben ze hele mooie en goedkopen hoofdstelletjes. Zelf heb ik er daar maar 15.95 voor betaald en het is echt een heel mooi hoofsdtel vind ik zelf .... Maar jah een bitje.. meestal is dat bij een shetlander rond de 9-tot 10,5 cm geloof ik Lachen

:+:

belleshettie

Berichten: 35
Geregistreerd: 29-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:49

veel te veel, ik heb zelf eentje van zwart leer voor maar 15 euro, niet eens in de aanbieding. en ik had een bustrens 10,5 voor 12,50.
40 euro vind ik veel te veel!

nieuwsbrief over shetlanders oprichten? klik op deze link http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=183220

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:51

ik heb pas een jhoofdstelletje gekocht bij horselover..
dubbele neusriem..met wit onderlegd..voor 27.50..mijn bitje kostte 17 euro.. 9.0 cm...
40 euro is veel hoor..
hoe je het bitje opneemt?
ik heb gewoon gemeten met mijn hand..Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:52

zit er geen welkoop of boerenbond in de buurt bij je? daar heb je hoofstelletjes vanaf een euro of 20, en bitjes gaan geloof ik vanaf 10 euro. En ze hebben daar ook, voor iets meer, luxere hoofdstelletjes. Ook met verschillende frontriemen enz.

belleshettie

Berichten: 35
Geregistreerd: 29-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:53

met je hand meten kan ook, heb ik ookl gedaan

(stond eerst een bericht maar dat moest ik haar sturen sorry).
Laatst bijgewerkt door belleshettie op 02-01-04 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

nieuwsbrief over shetlanders oprichten? klik op deze link http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=183220


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:55

Mijn hoofdstel voor hon was destijds 40 gulden!!!
Bitje: Hon heeft 10.5

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 16:59

Berdien heeft een 11,5 bit, en een pony-hoofdstel, en dat is toch ECHT een shet *LOL*

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 17:03

ow owkee, veel te duur dus, ik zou graag een zwartleren hoofdstelletje willen, met dubbele neusriem en wit onderlegt. Niet zozeer voor wedstrijden of zo, want dat hoeft alelmaal niet, maar gewoon omdat ik dat mooi vind Lachen... wel typisch dat een shetlander hoofdstelletje zo goedkoop is terwijl echt pony hoofdstellen toch al snel veel duurder zijn toch?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 17:05

kun je ook ergens over internet hoofdstelletjes bestellen? dat die bezorgd worden die niet al te duur zijn?, want buiten de winkel waar ik heen wilde.. is er niet echt veel in de buurt... jah, misschien de nieuwe ruiter winkel in poppel :S

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:20

iki weet ergens waar je een hoofdstel kunt kopen voor 8 euro
leer, wit onderlegd, wel niet in kleine maten, maarja, 40 euro is dus wel echt zeer duur!
(dat hoofdstel is wel van redelijk stug leer, geen 1ste kwaliteit, maar voor die prijs kun je niet klagen e

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:30

Shiloh schreef:
kun je ook ergens over internet hoofdstelletjes bestellen? dat die bezorgd worden die niet al te duur zijn?, want buiten de winkel waar ik heen wilde.. is er niet echt veel in de buurt... jah, misschien de nieuwe ruiter winkel in poppel :S


www.horselover.nl
daar heb ik mijn hoofdstelletje van..is toch echt een degelijk hoofdstel..niet duur vond ik zelf...

Karaat_the_newforest op Instagram

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:59

Ik moet zeggen dat ik 40 euro niet te duur zou vinden voor een goed hoofdstel, maar dan moet het leer wel van goede kwaliteit zijn.
Voor een nieuw bit zou ik gewoon het oude bit meenemen voor de maat.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:03

Mijn hoofdstel, wit onderlegt etc met lage neusriem was 70 euro voor een cobmaat. 40 euro is zeker niet teveel voor een goed/mooi hoofdstel. Ik heb een 12,5 bitje voor mijn E-pony, een normale mond dus niet heel erg breed ofzo. Ik zou bij die zaak navragen wat een goede maat is voor shetjes etc. Misschien kun jen ook ergens vinden hoe je het op moet meten ?

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:27

1 hoofdstel van mij was 45 euro, bakstuk met onderaan klipjes en met 'goud' afgewerkt en springteugels met klipjes.
Me andere was denk ik 19,50 euro
en weer een andere was 17,50 euro

En een bitje.. k zal je een pb sturen Tong uitsteken

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 19:41

Carolien007 schreef:
zit er geen welkoop of boerenbond in de buurt bij je? daar heb je hoofstelletjes vanaf een euro of 20, en bitjes gaan geloof ik vanaf 10 euro. En ze hebben daar ook, voor iets meer, luxere hoofdstelletjes. Ook met verschillende frontriemen enz.


heb je serieus hoofdstellen bij de boerenbond Verward:? dat had ik nooit verwacht eerlijk gezegd. zijn dat dan wel goede kwaliteit of? want ik wil niet dat dat ding over een half jaar al uit elkaar dondert of zo, of snel lelijk word...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:40

marieke probeer der bit te verkopen Knipoog (mariek k zag zn bit als van jou voor 7,50 bij de vroegop Schijnheilig )

:+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:43

Ik heb mijn hoofdstelletje bij de Ooteman vandaan. Was toen uitverkoop en ik heb er toen 15,95 voor betaald. Je had ze in het rood en wit onderlegt. Maar ik heb gewoon een helemaal zwarte genomen Haha! Is hele goede kwaliteit hoor! Ik heb ook mijn bitje er vandaan, een bustrens 10,5. Die zou ik niet bij de Ooteman kopen hoor, zijn onwijs duur daar!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 23:21

Het probleem met hoofdstelletjes voor shetten is de frontriem...
Shetjes hebben veelal een breed voorhoofd in verhouding met de rest van het hoofdje... (tenminste hadden die van mij)

Als het oude hoofdstelletje goed past zou ik die meenenem voor de maat.

40 euro is veel geld maar niet echt schreeuwend duur voor een hoofdstel.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 43 bezoekers