kneveltrens/fulmertrens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

kneveltrens/fulmertrens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 19:36

hoi, wie kan mij uitleggen wat het effect is van een kneveltrens of een fulmertrens?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:51

Kneveltrens heeft één of twee kneveltjes ("balkjes" die naar onder alleen bij halve kneveltjes en naar onder en boven bij volle knevels wijzen). De hulpen komen duidelijker over omdat je bij het druk geven meteen ook de druk van de kneveltjes krijgt en zo de hulpen duidelijker maakt. Wat ook erg positief is aan deze is dat je nooit het bit door de mond kan trekken. Het andere bit ken ik niet.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:05

De fulmertrens lijkt erg op de kneveltrens:
Afbeelding
De ringen zijn los van de knevels.


Kneveltrens:
Afbeelding

De werking is ook praktisch gelijk.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 10:15

In heb ergens gelezen dat de fulmertrens iets scherper in zou werken dan een kneveltrens.

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 12:52

Juist niet, alles wat beweegbaar is, werkt zachter in. Maar het allerzachtst zijn rustige handen.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 13:04

maar bij wat voor soort paarden gebruik je het dan?! het heeft dus met druk uitoefenen te maken....
zijn het dan juist paarden die wat stugger zijn in de mond?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:44

springen.. je ziet ze heel vaak op concours. je moet met springen soms hele snelle korte draaien maken. als je daarbij het bit uit de mond van je paard trekt, ofzowiets, daar heb je nix aan. doordat hij niet door de mond getrokken kan worden(jaja springruiters zijn af en toe lekker hardhandig Haha!) heb je meer controle. is wel zo handig in je barrage denk ik Knipoog

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:46

en ja natuurlijk een paard die meteen reageert op de hulpen zou je minder snel met een kneveltrens rijden..maar aan de andere kant.. heb werkelijk nog nooit gezien dat iemand netjes met kneepjes ofzo door debocht scheurde Haha! bij het springen dan he..
dus ik denkd at het niet echt uitmaakt of ze stug zijn of niet.
ons springpaardje is niet stug in de mond.. best licht eigenlijk.. luisterd ook vrijwel meteen naar een ophouden. maar als je een korte draai moet maken zie je haar watertrensje wel door de mond verdwijnen. dus het is in dat geval puur omdat het bit niet dor de mond kan

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 14:44

ja oke, snap wel dat het voor het springen is, maar als je een korte wending maakt, moet je hem wel met je buitenhand begrenzen....dus waarom dan zo'n trens?!
maar wat jij zegt...sommige ruiters ook......

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 bezoekers