Net terug van Parijs!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Net terug van Parijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 13:47

Afgelopen maandagochtend zijn Omar, mijn vriend, en ik vertrokken naar Parijs (met de auto). Ergens in de middag waren we uiteindelijk in Parijs en jahoor.. midden in het centrum en een chaos dat het was! Rijen auto's op de weg, kriskras door elkaar, auto's die stilstaan midden op de weg, auto's die elkaar zonder pardon inhalen en afsnijden, Bij stoplichten staan ze met 4,5,6 rijen dik en daarna moeten het twee rijen worden. Kortom een grote chaos. We zijn gauw een kleinere straat ingereden op zoek naar een hotel. Ehm ja hotels genoeg, maar geen parkeerplek! Na minstens 50 straten gehad te hebben en een aantal uurtjes en irritaties verder besloten we maar gelijk door te rijden naar EuroDisney.

Daar dus in het hotel Santa Fe een nachtje verbleven en daar kregen we eerst een kamer die al bezet bleek te zijn Verward De volgende ochtend het park ingeweest. Tot 20.00 uur. Disneyland is echt geweldig mooi. We hebben echt alles gezien en hebben alle winkeltjes op de Mainstreet USA gehad op zoek naar cadeautjes voor de buurjongetjes van Omar. Space Mountain was ook echt gaaf! 's Avonds nog de lichtparade gezien, die was echt schitterend!

Toen 's avonds nog naar Parijs gereden om daar een hotel te zoeken. Daar zijn uiteindelijk bij een hotel terecht gekomen bij de militaire school, net onder de Eiffeltoren. Vanuit onze kamer hadden we dan ook een prachtig uitzicht op de Eiffeltoren met in deze tijd om het uur schitterende blauwe lampjes overal. De volgende dag al vroeg wezen ontbijten en toen Parijs ingegaan. We hebben echt alles gezien en merendeel lopend afgelegd. De heenweg naar Sacre Couer en Mont Mantre met de metro vanaf Centre Pompidou, maar terug hebben we gelopen van de Sacre Couer naar de Eiffeltoren! Zo'n 5 km ofzo en maar 2 keer een straatje verkeerd genomen. We hebben veel foto's gemaakt, zeker zo'n stuk of 100. Maar de meerderheid is bewogen of overbelicht. Echt heel erg jammer!

Toen werd ik geleidelijk aan zieker en zieker en Omar kreeg dat in de gaten. Op de Bateaux Mouges viel ik ook elke keer in slaap en aan het hoesten kwam maar geen eind. Het was de bedoeling Oud en Nieuw in Parijs te vieren, maar ik kreeg Omar niet zover dat we bleven. Hij wilde met me naar huis, want zo konden we niet blijven. Om 22.30 (op 31 dec. dus) verlieten we Parijs en hij vloog echt over de wegen. Om 0.00 waren wij bij de Frabns-Belgische grens, ter hoogte van Lille en Tournai. Daar hebben samen met een groepje belgische gabbers en franse feestgangers en de pompbediende het nieuwe jaar ingeluid! Toen gauw doorgereden en in vanaf de snelweg in Belgie zagen we her en der wat vuurwerk. Ik heb niet veel er van gezien, want ik lag al gauw weer buiten bewustzijn. Eenmaal in Dronten bleek dat maar 3,5 uur over de terugreis hadden gedaan... Om ongeveer 2 uur 's nachts deed ik nl de sleutel in de voordeur!

De volgende dag (1 januari dus) voelde ik me enigszins goed en we hebben ons dik ingepakt en zijn nog even naar Zandvoort gereden, daar een kleine strandwandeling gemaakt over een besneeuwd strand! Toen weer naar Dronten en zijn we later uit eten gegaan in Harderwijk.

Het zijn echt geweldige dagen geweest en mijn jaar kon niet beter afgesloten worden en opnieuw beginnen (afgezien van de lichte griep).
Laatst bijgewerkt door snowdon op 02-01-04 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt


flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 13:55

Een prachtige stad is het toch he Leon?
Jammer alleen dat ik dacht dat jullie al alles gereserveerd hadden anders had ik nog een heel goed hotel vlakbij de Moulin Rouge voor je geweten!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 14:04

Jaaa Parijs is echt een prachtige stad! En ach met de hotels is het allemaal goed gekomen, Omar wist ook nog wel het een en ander. Hij is er al veel vaker geweest.

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:23

nou jij hebt in ieder geval in 1dag behoorlijk wat van parijs gezien!
Mij is dat niet gelukt(helaas)want het blijft een ontzettend mooie stad!
Jammer dat je ziek werd,maar ik neem aan dat je al weer beter aan het worden bent?

zo niet:::beterschap!!

dallas en giorgio zijn twee gekke maar lieve beesten!eindelijk fotos in mijn profiel!!!!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:28

aaah ik ben jaloers Haha!
Ik ben vorig jaar ook naar Parijs geweest, ook naar al die dingen die jij opnoemt behalve disney dan!
Idd jammer dat je ziek werd maar voor de rest was het leuk gelukkig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 14:41

Dn cultuurbarbaar, heeft eindelijk Parijs ontdekt, alleen niet zo heel goed opgelet, gezien een paar vautjes Schijnheilig Geintje, wel enorm balen dat je ziek werd, zo te zien ook nog behoorlijk. En ach, zo had die pompbediende ook een leuke jaarwisseling, en t is toch wel een aparte ervaring *LOL* Ben trouwens wel erg benieuwd naar de foto's voor zover die gelukt zijn.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 14:44

Ja foutjes... Franse taal blijft voor mij een ramp Knipoog Ik heb express niet alles opgeschreven hahahaha. Alle foto's staan op mijn computer, die krijg je uiteraard nog wel te zien, zal zo eens kijken welke ik upload!

Machie

Berichten: 15979
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:05

ik wil ook foto's zien, leon
Mooi he, parijs Ik bene r ooit 4 dagen geweest, en dat was super!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:19

Ben zelf nog nooit in Parijs geweest, wel in euro disney, leuk is dat he

Wat jammer dat je ziek werd, ik dacht al, wel snel weer terug Knipoog

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:56

leuk dat je het jaar zo goed hebt afgesloten en nog beter: zo goed begonnen bent!! Ondanks je griep klinkt het als een sprookje!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:08

PICS!!! Cheese!

Klinkt alsof je een mooie tijd heb gehad daar ( behalve de griep dan )

Was het druk in Disney???

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 17:14

Ik krijg de foto's niet ge-upload

En Disney was aardig druk ja!!! pfff *volgens Omar kon t nog wel drukker trouwens..*

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:45

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin gehad hebben in Parijs,
Maar wel jammer dat je ziek werd en jullie vroeger naar huis moesten gaan!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Maruscka
Berichten: 223
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 18:47

Hallo daar, ik ben ook net terug uit Parijs!!! Haha!

Het is idd een geweldige stad, ik heb daar met mijn vriend kerst gevierd en we zijn 4 dagen er gebleven. En flink geshopt Bloos !!! haha ik heb ook 140 fotos maar moet ff uitvogelen hoe ik ze hier op krijg, natuurlijk niet allemaal Knipoog

Cowgirl

Berichten: 23730
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:05

Ik ben ook van het voorjaar een weekje naar Parijs geweest.

Was heel leuk wij zaten in een hostel vlakbij de Notre Dam, was ong 15 minuten lopen.
Ook wij hebben alles lopend gedaan, helaas heb ik zelf wat vaker de metro moeten pakken vanwege mijn rug. Boos!

Wij hebben 2 dagen Disney gedaan, was ook erg gaaf.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:06

Zo te zien heb je het fantastisch gehad. Echt super dat het zo is meegevallen. En voor de pompbediende waarschijnlijk ook, stel je voor, nieuwjaar op je eentje zielig vieren * "happy newyear franske"**"de beste wensen voor 2004 he franske!"*.
Voor die foto's, stuur ze anders maar eens door, dan upload ik ze wel voor je, is niet veel moeite.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 19:15


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37198
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:19

Bonjour, leuk dat Parijs een succes is geweest al is lopen van de Sacre Coeur naar de Eiffeltoren denk ik gemakkelijker dan zelfmoord plegen in het altijd fijne parijse autoverkeer. De voorrrangsregel daar is gewoon degene die het hardst toetert en doorduwd wint. En dan ook nog die fijne motorrijders die er tussen door racen.

Maar hoe kan het dat jullie een hotelkamer kregen die al bezet was??

Heb je ondanks je griep toch nog veel van Parijs gezien?? Hopelijk kun je er snel nog een keer heen.

En de foto's wacht ik met spanning af, zeker die van Omar ;D

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37198
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:20

ok ze stonden er dus al.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 19:44

Foto's doen het nu Lachen

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:33

Disney is echt leuk he. Ben er ook geweest april 2003. Erg mooi allemaal. Fijn dat het zo leuk is geweest. Ga nu even de foto's bekijken.
groets Cindy

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 20:39

Leuk hoor. lijkt me geweldig om daar nog een keer heen te gaan.
Ondanks je griepje heb jij je zo te horen wel vermaakt Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 21:48

Ik had je fototopic al gezien, maar niet de link naar dit verslag. Knipoog

Jammer dat je ziek werd, op zo'n moment kun je ook niet meer genieten van zo'n uitje. Wel apart om zo O&N te vieren onderweg van het ene land naar het andere! *LOL*

Beterschap nog, of voel je je alweer helemaal beter?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 22:42

heee mafkees!!!

hoi hoi
ja ik had je al gesproken aan de foon en inderdaad je klonk vrij verkouden!
maar goed lachen man dat je er bent geweest super!
ik nog nooit geloof ik haha maar goed ik ben dan ook zo'n doos niet op vakantie zonder mijn paardje!!!
dus dan maar of in nederland of niet!
ik zal zo ff de foto's bekijken!
ben benieuwd!
maar he je moet wel beter worden hoor! dan moet je spark doen hahahah we verheugen ons erop!!!! Schijnheilig

Groetjes joyce en sparky

ZIE PROFIEL!!!!! VERNIEUWD!!!!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:17

Klinkt super joh!! Heb ook eens met Martijn een heeeele poos naar een niet te duur hotelletje lopen zoeken maar uiteindelijk een leuk klein ding gevonden, als je heeel ver uit het raam hing zag je de eifeltoren ook Haha!
Een heerlijke stad is het

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, DayDream21, Dian12345, Patriesje, Unicorn79 en 92 bezoekers