help,wie heeft hier verstand van?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

help,wie heeft hier verstand van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 16:41

Hoi,stond net op het punt om een e-pony te bezichtigen,maar nu vertelde ze dat ong 8 maanden geleden,na de nacht steeds zijn knie op slot stond,ze hem door een simpele operatie 1 v/d 5 banden die daar zitten ze hebben doorgesneden.
volgens een keuringsarts is hij nog goed in de sport te gebruiken,behalve western,ben nu gaan twijfelen omdat ik er geen raad mee weet,weet iemand hier iets van,en wat bij zo"n paard in de toekomst te verwachten is???vinden het wel een leuk dier,en is ook heel erg lief,kan hem nu goedkoop krijgen,mag foto's van z'n knie laten maken,en als hij daarop afgekeurd wordt betalen hun de kosten.
help weet het niet meer,als ik hem over tig tijd weer wil verkopen,wat dan?hij wordt 8 jaar,wie heeft hier al vaker over gehoord,of zelf zo'n paard,en wat zijn de prognoses??
of moet ik gewoon doorzoeken naar een paard dat niks mankeerd???
alvast bedankt.
karin Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Verdrietig Verdrietig

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......


lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 16:56

Natuurlijk moet dit paardje ook weer een goede kans krijgen een nieuw baasje te vinden,maar als ik in jou schoenen stond had ik toch even verder gezocht!
Ik wens je heel veel sucses en laat even weten wat uit eindelijk je beslissing is geweest!
Groetjes Lundi

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 17:02

wij hebben ook nog niks beslist,en denk ook dat we hem niet kopen,maar wou graag horen,of het mischien niet zo'n erg iets is.
hoe is het trouwens met de verzekering afgelopen?

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:27

Een vriendin van mij had dit probleem met haar jonge paard, zodra die echter onder het zadel liep, werd de frequentie van op slot gaan een stuk minder (met training dus) zij heeft natuurlijk ook bij diverse DA's geinformeerd over behandelmethoden, een operatie werd afgeraden vanwege problemen op langere termijn. Dus dat het paard het 2mnd geleden "ineens" kreeg, waarna ze gelijk geopereerd hebben-klinkt mij persoonlijk als ongeloofwaardig in de oren, maar ja, misschien hadden de eigenaren een DA die wel voorstander was van operaties.
Verder ken ik 3shetjes die deze operatie gehad hebben, die hebben daar verder geen last van gehad, maar ja, die worden natuurlijk niet bereden, ze liepen wel voor de kar (2+ 4 span)
Wat is er met het paard gedaan in het verleden (recreatie, wedstrijden e.d.)

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 18:31

hun hebben hem sinds twee jaar,en die mevrouw heeft er op leren rijden,recreatief dus,wel heegt hun dochter er ook ooit mee gesprongen,maar is voornamelijk recreatief gebruikt.
ze moesten hem wel opereren,omdat hij steeds opslot spromg,maar hun dierenarts vertelde dat het niet zo veel wou zeggen.

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 18:40

Kijk nou nog maar even rustig verder,er zijn genoeg andere leuke paarden te koop!
Op deze manier het klinkt heel rot wat ik ga zeggen maar je koopt de ellende van een ander!
Wat als een een poosje verder bent en het beest krijgt er wel last van,dan zit jij met het verdriet!
Helaas ben ik nog stap verder met de verzekering ze doen gewoon al het mogelijke om een 4 jarige met zwaar artose op te lappen en de sport in te krijgen!
Te gek voor woorden,wil je meer weten pb me dan maar hierover!
Lundi

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 20:47

Ik deenk dat je de arts wel kunt vertrouwen, anders mag hij dat niet zeggen.
Als ik weg zou zijn van dat paard, zou ik de gok wagen, maar dan moet hij niet te veel kosten.
Je weet in ieder geval wat hij heeft, als je een ander paard koopt, kan er ook vanalles aan de hand zijn terwijl je er niks aan ziet...


Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 21:14

Is die keuringsarts hun dierenarts? Je kunt natuurlijk altijd nog navraag bij een andere keuringsarts. En wat bedoelt de keuringsarts dat je er geen western mee kan doen? Er zijn veel verschillende onderdelen in de westernsport.
Als hij de reining bedoelt kan het paard waarschijnlijk niet kort draaien, daar moet je dan altijd rekening mee houden.
Ik vraag me af of je dit probleem wel op foto's kunt zien, want dan zie je alleen botten.

Better to have loved and lost, than never loved at all

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 23:34

er was voor mijn een koper uit friesland,hun wouden hem laten keuren,daarom zijn \ze naar het midden van het land gegaan,en die ontdekte dat hij aan z'n knie geholpen was,(hun hadden dat niet gezegd,omdat die pony nooit nergens geen last meer van had gehad,en omdat hun da die destijds de ingreep had gedaan hun vertelde dat het geen kwaad kon),maar die keuringsarts uit het midden van het land had tegen die kopers gezegd,ik kan hem er niet op af keuren,maar voor westernrijden is hij niet geschikt,die stops die ze moeten maken,schijnen ze hun knieen voor op slot te moeten zetten??kortom hun hadden bij mijn andere afspraak dus naar mij gebeld dat hij al waarschijnlijk verkocht was en werd gekeurd,maar nou kreeg ik gisteren een e-mail dat het wegens omstandigheden niet meer door ging,had mail terug gestuurd,maar kan sinds gisterenavond niet meer mailen(wordt opgelost)vandaar dat ik hun heb opgebeld en dit verhaal te horen kreeg,zou eerst gaan kijken ,maar ik heb teruggebeld dat ik eerst hier meer over wil weten,uiteraard zakken ze met de prijs,maar ja ik weet niet of het zo verstandig is om het te doen,er zijn tenslotte paarden genoeg,alhoewel ik op het eerste oog al verliefd op was toen ik hem marktplaats zag

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Linde

Berichten: 88
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 23:44

Ik wil je toch ook adviseren om geen paard te kopen wat al een probleem heeft. Toen mijn oude paard gekeurd werd zei de veearts dat ook, hij zei, als je een paard koopt krijg je eigenlijk altijd wel een keer problemen ermee, dus koop er niet eentje die nu al wat heeft (hij had iets heel anders als deze hoor, maar toch). Ik was zo eigenwijs om niet te luisteren (was veelste gek van dat paard) en ik heb anderhalf jaar lol met m gehad en toen was het helemaal over. Eigenlijk heb ik nu spijt dat ik dat toen gedaan heb. Ik had gewoon verder moeten zoeken naar een leuk paard zonder lichamelijke problemen.
Heel veel succes verder!

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 09:48

bedankt,moet inderdaad mijn verstand gebruiken en niet mijn gevoel.
maar hoopte mischien dat iemand zou reageren die ook zo'n paard heeft,en zou vertellen dat het wel meevalt.
bedankt we gaan verder zoeken,had trouwens toch nog geen plaats,eerste box die vrijkomt is voor ons,dus kijk nu maar voorzichtig rond,en ga pas actief weer kijken als ik weet dat ik plaats heb.

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:15

Zou je de pony een tijdje op proef mogen?? Dan kan je kijken hoe ernstig het is en of de pony er veel last van heeft. Vind je het niets of merk je dat de pony er veel last van heeft dan kan je de pony altijd terug brengen Knipoog

Succes OK dan!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 19:20

maar daar zit het trobleem volgens mij,want nu zal hij wel goed zijn,maar wat over een paar jaar???daarom hoopte ik op ervaringen van iemand.

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 19:23

Ik zou het niet doen als ik jou was, ook niet als ik de pony op proef mocht. Je gaat je toch aan zo'n dier hechten.
Ik heb al 3x mee gemaakt dat paarden niet helemaal goed waren of
afgekeurd werden, me goedkoper aangeboden werden etc.

Ik zeg altijd zo: als er zoiets aan de hand is dan is het paard gewoon niet voor je bestemd.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barb, Cjuan, MariskaFally, Trendiction en 81 bezoekers