Spelregels kamertje verhuren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Spelregels kamertje verhuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 16:29

We gaan vanavond kamertje verhuren in het groot, met vragen en opdrachten om een streepje te mogen zetten. Maar, het is erg lang geleden dat ik kamertje verhuren gespeeld heb. Volgens mij was het zo dat je om de beurt streepjes mocht zetten. Als je dan een vierkantje aan streepjes had (van 1 blokje) dan was het kamertje voor jou en zette je je letter erin. Daarna mocht je nog een streepje zetten. Wat ik niet meer weet is of je die streepjes overal mocht zetten of dat ze aan een ander streepje moesten grensen. Weet iemand dat nog? En zijn er meer dingen die ik vergeet?

Thanx

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:44

ik geloof dat je alle regels hebt, en je mag zelf weten waar je je streepje zet Knipoog

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 16:55

Oke, thanx Haha!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:59

Haha! graag gedaan Tong uitsteken veel speelplezier!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:22

Voor zover ik weet is het zo dat je niet een streep mag zetten maar moet! waneer je een hokje hebt gehaald.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 18:49

Inderdaad je moet nog een streepje zetten. Ookal betekent dat dat de tegenspeler dan gewonnen heeft Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 20:18

Haha weer eens wat anders dan triviant Haha! . Maar het klopt idd zoals hierboven gezegd wordt

ikkiekikker

Berichten: 896
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 03:54

Ik doe altijd zonder spelregels Haha! dat is heel leuk!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 12:00

Idd wat de rest hier zeggen, ja. Behalve ikkiekikker dan Tong uitsteken

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 16:05

Voor diegene die ook wel eens wat anders dan Triviant willen hier even een beschrijving van het hele spel. Het was namelijk erg leuk:

Voorbereiding
Je maakt dus een speelveld voor kamertje verhuren (wij hadden een A4tje met 160 vakjes oid waarin oliebollen stonden, maar dat was rijkelijk groot). Verder heb je de triviantkaartjes nodig, een woordenboek, opdrachten (zie onderaan) en een dobbelsteen.

Spelverloop
Maak 3 teams (kan ook best met andere aantallen). Ieder team gooit om de beurt met een dobbelsteen. Wanneer er een even aantal ogen gegooid wordt, wordt er een triviant kaartje gepakt en nog een keer met de dobbelsteen gegooid om de categorie van de vraag te bepalen (heb je andere vragen, dan hoeft dat natuurlijk niet).
Wordt er een oneven aantal ogen gegooid, dan moet er een opdracht gedaan worden. Het goed beantwoorden van een vraag geeft je het recht om 1 streepje te zetten. Bij het goed voldoen van de opdracht moet je 2 streepjes zetten.
Je kunt het beste afspreken hoe lang je wilt spelen of tot een bepaald aantal kamertjes gaan. Het gaat namelijk niet zo snel als echt kamertje verhuren, wij hadden nu in 3 a 4 uur nog niet eens een kwart van die 160 kamertjes verhuurt.

Opdrachten
- Hinst: De andere teams verzinnen dat wat uitgebeeld moet worden, daarvoor moet het team zelf dus even weg. Verder gewoon Hints. Binnen 1 min verdien je 2 streepjes, binnen 1,5 min verdien je 1 streepje en anders geen.
- Pictionairy: gelijk aan Hinst, behalve dat er getekend moet worden en er binnen 30 sec 2 streepjes verdiend worden en binnen 1 min 1 streepje.
- 20 vragen: De andere teams kiezen weer een "iets". Het team wat aan de beurt is moet in 20 vragen (waarop alleen ja of nee geantwoord mag worden) erachter komen wat het "iets" is.
- wat betekent het woord: het team krijgt een woord wat terplekke uit het woordenboek gezocht is en moet vertellen wat het betekend (leuk, je krijgt hele rare woorden waarvan je het bestaan niet wist Haha! )
Al deze opdrachten hadden we een aantal keren in de grabbelpot zitten
- en verder dat wat je aan leuke opdrachten kunt verzinnen, bijv: laat binnen 1 min een stuk vuurwerk uit een aardappel zien (resultaat: een vuurpijl gesneden uit een aardappel en veel lol), of ga met je team op de helft van de voorpagina van de krant staan zonder de grond aan te raken en blijf 20 sec. staan etc.

Als iemand het gaat spelen, veel plezier ermee Haha!