Uitslag KWPN hengstencompetitie dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Uitslag KWPN hengstencompetitie dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 23:41

Hoomark Ro-lex (Montecristo x Winckenburgh) was vanmiddag de grote verrassing van de KNHS/KWPN Hengstencompetitie om de Divoza Bokaal. De bruine hengst van Madeleine Vrees hield zich in de klasse M Hilltop Rousseau met Nicolette van Lierop van het lijf. Geen verrassingen in de L en de Z/Lichte Tour. Zoals in Hengelo en Weert gingen de oranje linten in Zuidbroek naar Scandic en painted Black.

Het scheelde maar een half puntje, maar de overwinning voor Ro-lex was gewoon verdiend. Het geweldige interieur van Ro-lex begint nu echt in zijn voordeel te spreken. De Montecristo-zoon is ijverig, hij laat zich zeer goed bewerken en liet zich in het hoge Noorden absoluut van z'n beste kant zien. De winnaar van Weert en Hengelo Rousseau moest met een overigens prima proef ditmaal genoegen nemen met de tweede plaats, maar hij hield zijn halfbroer Rhodium nog wel gemakkelijk achter zich.
De hoofdprijs in de L was opnieuw voor de Solos Carex-zoon Scandic, die alleen in stap een steekje laat vallen, maar terecht hoog gewaardeerd wordt voor zijn kracht, houding en balans in draf en galop. PAVO-winnaar Special D verzamelde anderhalve punt minder, op de derde plaats gevolgd door de opvallende Florencio, gereden door Hans Peter Minderhoud.
Direct na haar prachtige overwinning in Mechelen zoefde Anky van Grunsven naar het Groningse Zuidbroek om daar tamelijk eenvoudig de eerste plaats in de Z/Lichte Tour op te eisen met Painted Black. Een volkomen onbetwiste zege voor deze zoon van Gribaldi, die grossiert in kracht, afdruk en ruimte, maar die wat snellere reflexen zou mogen hebben. Christa Laarakkers is weer terug in het zadel van de met veel expressie bewegende Prestige VDL en dat leverde de tweede plaats op vóór Wijdewormer's Riant en Marlies van Baalen.

(DWR, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:42

Kent iemand de volledige uitslag!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 23:44

Zoals ik in Weert al constateerde verrast Ro-lex dus vriend en vijand. Reed Rutten niet mee??

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:46

Hmmm boekje ligt in de auto, iemand anders?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:54

Rutten was er zeker, inclusief zijn vzh-zadel, en reed een goede proef, die had van mij wel een beetje hoger gewaardeerd mogen worden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 23:55

Ha ha had ie zijn dressuurzadel vergeten en een zadel geleend of zo??

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:56

Haha ja dat viel ons ook gelijk op, snapten het ook niet helemaal Haha!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:08

L dressuur
1 Scandic (6 - 9 - 8,5 - 8,5 - 8 - 7) 79,0
2 Special D ( 8 - 8 - 7,5 - 7,5 - 7,5 - 8) 77,5
3 Florencio ( 7,5 - 8,5 - 7,5 - 7,5 - 7,5 - 7,5) 77,0
4 San Remo (6,5 - 8,5 - 7 - 7 - 7,5 - 8,5) 74,0
4 Lord Loxley ( 7 - 7,5 - 7,5 - 7,5 - 7 - 7) 74,0
5 Son de Niro ( 8,5 - 6,5 - 8 - 6,5 - 7 - 7,5) 73,5
6 Skydancer (7 - 7 - 7,5 - 7 - 7 - 7,5) 71,5
7 Fernstein ( 6 - 6,5 - 7 - 6,5 - 6,5 - 7,5) 66,0

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:14

M dressuur
1 Ro-lex (6,5 - 8,5 - 8 - 8,5 - 8,5 - 8) 79,5
2 Hilltop Rousseau (8 - 8 - 8 - 7,5 - 8 - 8) 79,0
3 Rhodium (6,5 - 7,5 - 9 - 7,5 - 8 - 8,5) 77,5
4 Redford (7 - 7,5 - 8 - 7,5 - 6,5 - 8) 74,5
5 Charming (7 - 8 - 7 - 7,5 - 8 - 7,5) 74,0
6 Radar (8 - 7 - 7,5 - 7 - 7 - 7) 73,0
7 Riverdance (8,5 - 7 - 6,5 - 6,5 - 7 - 7,5) 71,5

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 02:44

Paganini liep tijdens het losrijden niet geheel zuiver, hij leek niet helemaal rad te zijn. Maar na een tijdje werd het een stuk beter.

En Bert reed weer fantastisch ( rijtechnisch gezien dan he) en werd ook zwaar ondergewaardeerd.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:13

sarabande schreef:
Ha ha had ie zijn dressuurzadel vergeten en een zadel geleend of zo??


In Weert reed hij ookal op een veelzijdigheidszadel! Hahah ik weet ook niet wat de achterliggende gedachte daarbij is! Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 13:59

ik wel:

De beste man heeft zijn benen zo veel beter aan het paard.
Als ie zijn knie meer laat zaken met een dressuurzadel heeft ie zijn benen zo 15 cm onder de buik hangen en dat is nou ook weer niet handig.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 14:06

Heb je een verslag CGJ12, je bent er toch zeker wel geweest

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:50


Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:54

Jammer Apple, dat je het Verslag-topic hebt gesloten. Hier staan de uitslagen en artikelen van vooral de mensen die er niet zijn geweest. Ik wou alleen maar dat de verslagen van mensen die er wel waren duidelijk te vinden zouden zijn. Jammer............

Voor de duidelijkheid voor de andere lezers: mijn uitgebreide verslag staat dus op de link die Apple hierboven heeft geplaats: Verslag hengstencompetitie Zuidbroek. En die van CGJ12 trouwens ook.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 16:58

Daar ben ik het geheel mee eens.
De uitslag is te halen op KWPN.nl
Het verslag geeft meer informatie.
Je had dus beter deze kunnen sluiten als het zonodig moest..............

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 17:00

De verslagen zijn heel interessant, zou leuk zijn als alles over die ene gebeurtenis in een topic komt. Trouwens Aimee hierboven hebben ook mensen gereageerd die er wel waren, maar hun ervaringen minder helder dan jij kunnen/durven neer te zetten.

Aimee jij kan jouw prima verslag hier gewoon naartoe kopieren hoor

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 17:02

CGJ12 schreef:
Daar ben ik het geheel mee eens.
De uitslag is te halen op KWPN.nl
Het verslag geeft meer informatie.
Je had dus beter deze kunnen sluiten als het zonodig moest..............


Juist een uitwisseling van de verschillende ervaringen is leuk.
Het is toch geen wedstrijd in wie post waar???
Vandaar kan jij jouw tekst hier ook bij zetten???

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:06

Ik zit niet op werk te wachten Sarabande.
Dat mag Apple wat mij betreft zelf gaan doen. Die moest zonodig die ander sluiten. Verveelde zich blijkbaar en nu zakt dat topic zo weg in de vergetelheid met dat slotje erop.
Zit ik daar voor Jan met de korte achternaam een A4-tje vol te typen met 2 vingers, en komt zo'n Bokt-censuurster gelijk even het topic om zeep helpen........ Knipoog Lomperd.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:09

Ik heb beide verslagen gewoon gelezen hoor Haha!
Heb je helemaal niets gezien van Lord Loxley en Charming CGJ? Voor de rest kon ik me aardig vinden in jouw mening (met name wat betreft Prestige en Scandic) dus ben wel benieuwd Tong uitsteken

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:11

Over Lord Loxley en Charming kan ik me niet uitlaten. Je weet wel waarom denk ik.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:19

Het gaat steeds beter met Florencio Haha! Haha! Haha!

Kon ook niet anders, zat alleen een verkeerde ruiter op. Misschien gaat hij het nog eens helemaal maken.

Leuke verslagen, die gaan er in bij mij als koek. OK dan! Voordeel is ook dat ik dan verschillende meningen zie en niet alleen vanuit de paardenkrant. Dus ehh thanks folks!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-03 17:26

CGJ12 schreef:
Bij deze zet ik dan mijn waarnemingen er óók maar even onder (ervan uitgaande dat Aimee dat goed vindt), maar dan niet van alle hengsten:
Ik was er wél op tijd ( in tegenstelling tot Edward die het weer niet kon vinden terwijl ie er vorig jaar ook was) en heb de eerste hengsten dus wél kunnen zien.

FLORENCIO: was voor mij de smaakmaker van de dag. Ik heb de hengst in Oldenburg ook al gezien, maar een zeer fraai exemplaar met een ongelooflijk ruime stap (bijna té), zeer veel elastiek en afdruk in draf en een voldoende galop, die wat scherper mocht doorkomen. Zeer fijn paard onder het zadel. Zijn (voormalige) Duitse ruiter was er trouwens ook om hem te aanschouwen.
SAN REMO: fraai exemplaar, maar miste duidelijk het een en ander aan de achterzijde. Komt daar tekort.
SKYDANCER: te weinig op gelet
FERNSTEIN: te weinig op gelet
SCANDIC: is me erg tegengevallen. Volgens mij was dit een ander paard dan ik gezien heb in Den Bosch vorig winter. Geen fraai hoofd, Kort en dik in de nek en een gebroken heuplijn. Die onzuiverheid in stap heb ik eigenlijk maar een paar keer kunnen constateren, maar wat ik veel erger vond is dat die stap niet meer los is. De hengst stapt erg verkrampt en houdt daarbij de lendenpartij / rug erg vast. Tijdens het losrijden kon Scandic niet in de schaduw van Florencio staan.............. (en dan heb ik er nog wel eentje drachtig van Scandic..........oh oh )
SPECIAL D: Blijft een zeer fraai exemplaar. Hoogbening, groot, maar met ras. Zéér mooie voeten / hoeven trouwens. De hengst heeft een iets vaste schouderpartij en dat is in alle drie gangen te zien. Met name in stap en draf moest het voorbeen verder weggezet worden. Wel een paard met ontzettend veel allure en een mooie bovenlijn. Sarah stelde de hengst netjes voor en een compliment voor het fraaie plaatje.


CHARMING: niet op gelet
RADAR: Blijft een erg beknopt beestje in de croupe. Marlies zette hem op het inrijterrein even flink aan het werk, maar veel verder dan zijn staart IN zijn kont trekken kwam ie niet. Dat zag Coby ook wel geloof ik.
REDFORD: blijft een erg hectisch beestje. Die hogere oefeningen gaat ie vast leren, maar de basisdraf is érg kort hoor.
RHODIUM: blijft een erg mooi lang gelijnd paard, maar dat slechte achterbeen begint steeds meer op te vallen. Met name in stap opvallend slecht achterbeen gebruik. Buigt de gewrichten lang niet voldoende. Galop als altijd goed.
RIVERDANCE: niet echt op gelet, maar geen topper
ROLEX: duidelijk simpel in zijn type. Basisgangen voldoende. Madelein kreeg hem na een half uurtje goed aan de praat en Rolex begon zowaar met schwung door de baan te gaan. Die lijkt zich nu toch te verbeteren.
ROUSSEAU: blijft een TOPPER. Prachtig paard met maat en massa en toch ruim voldoende ras. Mooi klein koppie. Gaat prachtig vierkant door de baan. Tactwonder. echt een fijn dressuurpaard en vaderdier.


DONNERRUF: kende ik nog niet, maar zag er wel goed uit vond ik.
RIANT: heeft zich weer verbeterd. Lijkt constanter en beweegt ruim voldoende. Gouden draadje zit er niet aan.
PADDOX: Vergeleken met vorig jaar onder Marijke Folmer viel ie me nu sterk tegen. Ordinair, iets lomp dier nu onder Alex.
PAINTED BLACK: heeft een "buikje" schreef Aimee. Ik zou zeggen: modelloos. Net een drachtige merrie. Wat viel dat dier me tegen zeg!
Toen Anky begon los te draven wist ik niet wat ik zag. De meeste pony's draven beter. Echt waar. Sjonge jonge wat kort en slapjes. Pas na een kwartiertje met meer druk en de kop erop begon ie pas fatsoenlijk te draven. Volgens mij was dit niet de echte Painted, maar een inval-pony...........
PARCIVAL: geen slechte hengst, maar inderdaad het klassieke type. Opvallend hoge verzenen voor en achter. Echt opvallend hoog.
PRESTIGE VDL: gebruikt zijn achterbeen veel te scherp en wordt nog steeds lomper. Draaf meer omhoog dan naar voren met zijn benen. Losgereden met springschoenen, en toen die 1 ronde voor het betreden van de baan werden verwijderd presteerde hij het om beide voetballen vóór alsnog tot bloedens toe te raken.


PAGANINI: is me wéér meergevallen. Loopt LT terwijl zijn leeftijdsgenootjes nog wat rondkwakkelen in het Z...... Paard houdt ras terwijl hij uitzwaart. Paard zonder echte minpunten, al mocht de stap echt wel wat losser en ruimer. Zonder meer echt fijn gereden.
Zo te zien was Bert de enige die zijn paard emotieloos losreed zonder zich ook maar iets van het kijkpubliek aan te trekken. Sjappoo Bert.
Het viel trouwens wel op dat de verschillende BOBO-amazones veelvuldig het gezelschap van Bert opzochten. Waar zou dat toch aan liggen?
RONALDO: houdt datzelfde slechte achterbeen. Wordt net zo gereden als Gribaldi, maar kan daar niet bij in de schaduw staan

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:34

Ik heb even wat nagezocht over Florencio:
Afbeelding
1.69
Goedgekeurd voor Westfalen, Oldenburg, Hannover, Zweden, NRPS en AES.
30-dagen verrichting: schritt dreimal 10.0 / fremdreiterbewertung: 10.0

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:54