OV-jaarkaart vraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

OV-jaarkaart vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 20:15

Gister bedacht ik mij ineens dat ik helemaal nooit een afhaalbericht heb gehad voor een nieuwe OV-jaarkaart.
Heb even gekeken en mijn oude loopt toch echt af na december 2003, met andere woorden, ik zit over een paar dagen zonder OV, terwijl ik wel tentamens heb de eerste weken van januari.
Zou het misschien mis zijn gegaan omdat ik in november een vervangende OV heb gekregen omdat ik de vorige verloren ben?

Heeft verder iedereen al de nieuwe OV in huis? Scheve mond

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:18

Ja ik heb het afhaalbericht ergens vorige maand al gehad, moet 'm nog steeds ophalen(doek morgen) Maar ik zou even bellen als ik jou was.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:29

Je moet idd al een afhaalbericht gekregen hebben vorige maand. En daar stond toen ook op dat ze het liefst hadden dat je voor de 13de kwam ivm de kerstdrukte Haha!

Ik zou maar ff een belletje plegen!

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:30

Same problem here......

Ben nu net even gaan zoeken op de site van IBG, en daar staat doodleuk waar mijn kaart nu al zo'n anderhalve maand ligt... Fijn... zal er om moeten in 't nieuwe jaar...

Wat stom dat ze niet even een brief sturen zeg.

Als jij het ook wilt weten, kijk dan evenm op de site: http://www.ib-groep.nl

En klik op het studenten gedeelte, en vervolgens op 'OV-studentenkaart'in het blokje 'Informatie' Onderaan de bladzijde die je dan krijgt kan je klikken op een zinnetje: "Je kunt nagaan of je OV-kaart op het postkantoor voor je klaar ligt. Je hebt dan wel je correspondentienummer nodig. "

En dan kan je zien of, en zo ja wanneer en waar je je kaart kan ophalen.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:32

Ik heb hem gewoon gehad.... Verward

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:35

je hoort gewoon een afhaalbericht te hebben gehad, ook als je pas nog een vervangende hebt gehad.
bij de ib gaat er gewoon zoveel verkeerd, je moet ze altijd in de gaten houden en bellen als er niets niet klopt

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:38

je kan je OV ook ophalen met alleen een nummer (dus zonder afhaalbewijs) moet je ff bellen (nouja, ff, duurt meestal wel een half uur...)
en dan het nummer opvragen. Zo kon het iig vorig jaar wel.
En niet je legitimatiebewijs vergeten (anders sta je net als ik een half uur voor nix te wachten bij het postkantoor....)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:39

Ehm nee ik moet nog steeds pasfoto's laten maken .

Ik zou er even achteraan bellen en zo snel mogelijk want ze zijn niet zo vlot daar .

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:43

hahahaha, ik ben dus niet de enige *LOL*
HEb hem maandag (gisteren) maar eens opgehaald!
Die brief heb ik eind oktober al gehad! En ik moest ook nog foto's maken Knipoog

Ik zou idd maar ff navraag gaan doen, cody! Zonder ov is ook vrij lelijk!!!

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 20:44

De lading waar mijn OV jaarkaart tussen zit, is een tijdje geleden niet aangekomen bij het postkantoor. De hele lading is nog steeds vermist. Ik zou in week 51 een nieuw afhaalbericht krijgen als ze niet uitgevonden hadden waar de lading gebleven was.
Nou ik heb dus nog steeds niets gehoord. Ga morgen dus maar weer eens bellen. Gelukkig heb ik mijn OV jaarkaart pas 12 januari weer nodig.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 20:56

Kelly_ann schreef:
Same problem here......

Ben nu net even gaan zoeken op de site van IBG, en daar staat doodleuk waar mijn kaart nu al zo'n anderhalve maand ligt... Fijn... zal er om moeten in 't nieuwe jaar...

Wat stom dat ze niet even een brief sturen zeg.

Als jij het ook wilt weten, kijk dan evenm op de site: http://www.ib-groep.nl

En klik op het studenten gedeelte, en vervolgens op 'OV-studentenkaart'in het blokje 'Informatie' Onderaan de bladzijde die je dan krijgt kan je klikken op een zinnetje: "Je kunt nagaan of je OV-kaart op het postkantoor voor je klaar ligt. Je hebt dan wel je correspondentienummer nodig. "

En dan kan je zien of, en zo ja wanneer en waar je je kaart kan ophalen.

Ah goede tip, hartstikke bedankt!!

Nu blijkt dus dat mijn kaart al vanaf 11/11 klaarligt op het postkantoor in Assen Verward Het kaartnummer staat ook op de site van IBG vermeld, dus dan kan ik hem zo zonder afhaalbericht ophalen??

Nou, opluchting, want als er iets misgaat bij de IBG gaat het vaak ook grondig mis, en als student trek je dan mooi wel aan het kortste eind, dus ik zag me al tot eind januari minstens treinkaartjes Assen-Zwolle betalen, maar dat valt dus weer mee Knipoog

Bedankt voor de reacties!!

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:16

SharirBobby schreef:
je hoort gewoon een afhaalbericht te hebben gehad, ook als je pas nog een vervangende hebt gehad.
bij de ib gaat er gewoon zoveel verkeerd, je moet ze altijd in de gaten houden en bellen als er niets niet klopt


Idd, ik krijg sinds december spontaan een inwonende beurs terwijl ik al drie maanden gewoon uitwonende beurs kreeg (wat dus goed was!). Er gebeuren vreemde dingen bij de IB!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:23

ik ga morgen ook maar eens foto's maken en het afhaalbericht opsnorren (je krijgt em zeker niet zonder dat kaartje)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:33

Ik heb geen ophaalbericht gehad, was het ook al vergeten, goed dat je het zegt! Ga er morgen gelijk achteraan...