kruistochten en paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

kruistochten en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 22:00

Naar aanleiding van het topic "waar is de moed van paarden gebleven?", moest ik denken aan een verhaal dat een vriend van mij ooit eens vertelde. Hij hield een lezing over de ridders die kruistochten ondernamen naar het het midden-oosten om Israel uit handen van de moren/arabieren te bevrijden (1000-1400 na christus ofzo). De europese ridders reden in die tijd vooral op grote, stevige hengsten, die hun zware bepantsering en wapens goed konden dragen. De arabieren daarentegen reden voornamelijk op wat kleinere, wendbare, lichte merries. Zoals je waarschijnlijk wel kunt bedenken, eindigde een confrontatie op het slagveld weleens in wat anders dan een bloedige vechtpartij *LOL* .

Make love not war!

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:43

Zielig voor alle paardjes die slachtoffer werden!
maar niks meer aan te doen! zoiets kan nu niet meer gebeuren, tegenwoordig gebruiken ze alleen nog maar vliegtuigen en boten enzo. paardjes zijn er alleen nog maar voor het rijden en verzorgen en zo, gelukkig. Pling

xxx natal

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:58

hadden de de ridders hun paarden niet onder controle ondanks de martelwerktuigen tot hun beschikking?

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:04

SuperPepeijn schreef:
hadden de de ridders hun paarden niet onder controle ondanks de martelwerktuigen tot hun beschikking?


Denk dat je dr als een stijve pop opzit, helemaal in een harnas gehezen! Haha! Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 17:25

MargaV schreef:
Naar aanleiding van het topic "waar is de moed van paarden gebleven?", moest ik denken aan een verhaal dat een vriend van mij ooit eens vertelde. Hij hield een lezing over de ridders die kruistochten ondernamen naar het het midden-oosten om Israel uit handen van de moren/arabieren te bevrijden (1000-1400 na christus ofzo). De europese ridders reden in die tijd vooral op grote, stevige hengsten, die hun zware bepantsering en wapens goed konden dragen. De arabieren daarentegen reden voornamelijk op wat kleinere, wendbare, lichte merries. Zoals je waarschijnlijk wel kunt bedenken, eindigde een confrontatie op het slagveld weleens in wat anders dan een bloedige vechtpartij *LOL* .

Make love not war!


Wel Islamieten, geen Moren, noch Arabieren.
De ridders reden op vooral ruinen van het type Ardenner, Noriker. Paarden van ongeveer een anderhalve meter en 600 kilo.
Nee, op slagvelden werden géén veulens verwekt.