Zijn we zo aardig of hebbenw e geen verstand?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 14:49

Beetje rare titel maar ik licht hem graaaag toe Haha!

Ik vind het best spannend om deze vraag te uiten, maar jongens ik bedoel het niet banketstaaflig ik vraag het me echt serieus af!

Het slaat met name op In the picture, waar mensen vol trots plaatjes van hun paard/pony zetten. De reacties zijn over het algemeen genomen mega-positief. Dan zie je bijv. een paard springen met zo'n beroerde voorbeentechniek, en dan staan er alleen maar reacties van 'wauw', 'fantastisch' etc. etc.

Ik zie dan soms dingen dat ik denk, ja leuk, maaar.....zus of zo. Maar na 15 positieve berichten ga ik dat toch maar niet neerzetten, dan voel ik me gelijk een trut. Ik zet dan dus geen reactie neer, plaats alleen positieve als ik het meen.

Maar ik vraag me nu al een tijdje af: diegene die dus 'wauwie woopsy wauw'-reacties geven, willen die iemand niet kwetsen, of hebben ze er gewoon totaal geen verstand van, of hebben ze dat wel maar durven ze geen aanmerking te maken (zonder een paard af te branden, begrijp me niet verkeerd!!), of is er nog een andere reden??

Ik ben gewoon erg benieuwd. En nogmaals, er staan heeeeeeeel veeeeeel leuke paarden op In the Picture, ik bedoel het dus niet banketstaaflig, ben gewoon echt benieuwd.

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 14:55

Zal per persoon wel verschillend zijn.

Ik bekijk nooit alle topics maar als ik iets bekijk en ik vindt het een leuk paardjes, zet ik er wel een positieve reactie bij, anders niet.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 14:55

ik denk hetzelfde als jouw. Soms denk ik echt: wat een rare bok, dat je die hebben wilt. Sommige mensen zien zulk soort dingen ook niet en vinden dat mooi omdat hij bv hoog over de sprong gaat. Dan springt hij goed denken ze. Ik denk ook dat het vooral bedoelt is om niet te kwetsen en toch een aardige reactie te plaatsen. Ik vind het ook erg banketstaafig om op sommige mensen een reactie te geven die erg banketstaaflig kan zijn. Meestal reageer ik niet of soms reageer ik wel maar dan heb ik het niet over die techniek of whatever.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:00

Geloof maar dat er genoeg zijn die 'die rot-voorbeen-techniek' totaal niet opmerken, en wauwie er neerzetten omdat het paard mooi is en hoog springt in hun ogen...
Tja ik had ook wel eens een foto waarbij ik dacht: ik ga hier niks bij neerzetten, dit vind ik niks.
Of soms de gedachte: ik heb al zo vaak gereageerd, nou maar weer eens een weekje niet *LOL* .
Als ik elke dag bij elke nieuwe foto moet reageren met een wauwie, dan heb ik geen tijd meer voor mijn middagslaapje Haha! , zo is het toch?
Wat betreft intelligente opmerkingen bij foto's, tja... Als ik bijv. op een foto zie dat iemand net een paard gekocht heeft die te dik is, dan denk ik: dat ligt aan de vorige eigenaar, dus daar zeg ik niks van.
Of alleen zoiets van: succes met trainen, zo te zien heeft-ie een tijdje niks gedaan.
Beetje tactisch houden kan natuurlijk altijd, een lelijke pony die heel lief is ziet er niet uit op de foto, maar zijn karakter...
Dan zeg ik maar dat-ie lief kijkt of zo?
Maar één en dezelfde pony die al dertig keer op Bokt heeft gestaan, die sla ik al gauw over. Die heb ik dan wel gehad grijnz...
Met uitzondering van paardjes van vriendinnen, die ik persoonlijk ken, want die paarden wil je natuurlijk wel graag zien omdat je ze al life kent.
Tja, wat foto's betreft reageer ik eigenlijk niet vaak. Meer op berichten. Jullie ook?

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:01

ze zetten er foto,s neer om reacties over hun pony,s te krijgen ze vragen toch niet wat doe ik hier fout???

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:05

ben ik het mee eens, maar wta ik ook vaak zie dat als je een foto van een haflinger plaatst (willekeurig voorbeeld !) dan komen er vaak berichtjes van, tja ik hou normaal niet zo van haflingers, maar ik vind dit wel een hele mooie Frusty
dan heb ik zo iets van tttsssss dan ben je OF aan het liegen, of je vind haflingers dus uiteindelijk toch wel leuk....

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 15:08

Nee dat snap ik ook wel. En het gaat me ook neit om wat mensen fout doen, het gaat me om bijv. een foto van een paard die zijn voorbenen laat hangen en dan staat er in 2 van de 5 reacties, 'oooo wat springt ie mooi' Verward

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:13

voor hun is dat mooi,of is dat goed voor die pony omdat die eerst helemaal niet wou springen ofzo

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:15

Nu komt mijn weloverwogen psychologisch verantwoorde antwoord op jouw vraag Schijnheilig .
Ik denk dat als iemand zijn foto neerzet, dat doet omdat hij/zij trots is op het paard dat op de foto staat. Ik kan het een oerlelijk ding vinden of rijtechnisch commentaar hebben, maar daar zit de schrijver niet op te wachten. Wat ik doe is meestal: kijken, lezen en op naar het volgende topic. Waarom zou je iemand op zijn hart trappen als dat niet nodig is? Ik heb een hele lieve, oude, `lelijke`adoptiepony. Dat weet ik zelf ook. Maar als iemand commentaar op haar uiterlijk heeft dan vind ik dat niet leuk en ga ik haar verdedigen, dat zij heel lief en oud is. Niemand keek daarom ook naar haar om. Dat vind ik heel erg als er alleen maar gekeken wordt naar het uiterlijk vertoon. Nu iedereen haar beter leert kennen en mij ook regelmatig op hun nek hebben gehad, hihi, blijken er meer te zijn die haar heel lief vinden en haar extra aandacht geven. Zou ik hier een foto plaatsen van haar en er komt veel commentaar op, dan zou ik echt boos worden.
Zij is mijn trots en die wil ik laten zien.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:16

hmm oke ik snap het....Ik heb daar verder ook helemaal geen verstand van, meestal reageer ik ook niet op die ik-aas-op-leuke-reacties-en-ik-zet-er-zelf-maar-even-bij-HOE-je-moet-reageren. Haha!
Maar goed, in mijn geval dus, ik ben aardig Schijnheilig }> en ik heb er geen verstand van....

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:34

Amulet, met dat verhaal over haffies voel ik me toch wel aangesproken..


Ik houd echtniet van haffies en fjorden maar soms denk ik bij een haf of een fjord, "die vind ik wel heel leuk!"

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:41

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-04-22 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:42

Ik reageer doorgaans aardig op foto's, omdat mensen die een foto plaatsen niet vragen "wat klopt hier allemaal niet". Ze plaatsen die foto omdat ze trots zijn op hun beestje.
Als ik ergens echt van Misselijk is het wel steeds dat gezeur van "je zit niet recht", "stom dat 'ie dit of dat" etc.
Iemand is ergens enthousiast over en wil dat met ons delen. Da's toch gewoon leuk?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:43

maar.. als ik ergens een hekel aan heb is het afkraken van iemand om zijn rijden of omgang met paarden.
Iedereen doet zijn best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:45

Ik sluit me helemaal aan bij Chrico. Ik denk ook dat de meeste mensen niet kijken naar de details, die zien gewoon een mooie pony die over een hindernis springt.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:55

ik denk dat mensen niet hun echte mening willen geven als deze negatief overkomt. Anders creer je een bepaalde sfeer. Kijk maar naar deboray die nu al van bokt af gaat omdat ze niet tegen negatieve meningen over fjorden kan. Mensen zijn dus heel gevoelig voor ander mans meningen. Ik denk dat als je om kritiek vraagt bij een foto mensen die wel willen geven. Als je erbij zet: oh kijk eens wat lief. Dan zulllen mensen aar niet zoveel over zeggen als ze het niet zo voelen. Ik zelf denk ook bij veel paarden die ik zie, nou big deal, zonde van je geld, of nou niet mijn type. Maar als ik dat er overal bij wil zetten, dan maak ik me niet geliefd.
Dus mensen doen het niet uit zelfbescherming.

gr,

Bas

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 15:58

Hallo, het gaat niet om afkraken. Maar waarom plaats je een reactie die niet klopt? IK zou of niet reageren of zeggen dattie een leuk kleurtje heeft ofzo of dat ie lief lijkt ofzo maar NIET dattie goed springt.

Ik heb het ook met name over paarden.
Daarbij hebben we al eens een discussie gehad over dat particulieren die hun paard te koop aanbieden vaak hun paard voerschatten, en dit draagt daar ook lekker aan bij...

marije b
Berichten: 1664
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 15:59

ik zeg gewoon wat ik ervan vind maar als er veel leuke reacties zijn ga ik niet meer zeggen zus en zo.
dan vin ik mezelf weer zo'n bitch en betweterig!
en als ik er geen verstand van heb of het niet weet zet ik er niks neer!

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:08

Elk paard heeft wel positieve punten. Àls ik een reactie bij een foto plaats (wat ik niet zo vaak doe) dan reageer ik voornamelijk op het leuke en goede wat ik op de foto zie. Die mensen vragen er namelijk niet om om hun paard te laten afkraken.
Kan ik er niets positiefs over zeggen, dan reageer ik niet.

Maar dat voorbeeld wat jij noemt, van dat springen, daar wordt waarschijnlijk alleen naar het totaalbeeld gekeken. Niet of dat paard goed springt, maar meer dàt hij springt en dat de hindernis hoog is ofzo en dat het een mooi paard is Verward . Tja, ik kan niet in andermans gedachten kijken, dus dat neem ik maar aan.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:17

het gaat niet om het uiterlijk van het paardje niet iedereen wil een perfect paard je krijgt ook wel eens een paard dat je hem niet zelf uit zoekt byv voor je verjaardag tja het kan toch ik heb ook me verzorg paard niet op uiterlijk uit gekozen dat zou iets moois zijn zeg het gaat om de binnen kant van het paard!!
verder sluit ik me totaal aan bij crico

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:38

ik denk dat niet iedereen ziet wanneer een paard netjes over de hindernis komt maar alleen zien dat ie erover komt.

Verder weet de schrijver misschien ook wel dat hij zelf misschien te vroeg naar voren gaat op de sprong oid. maar als je het al knap vind dat je erover komt zou ik het ook plaatsen.

Verder plaats ik ook wel foto's waar ik van weet dat men stijl beter kan.
Zo weet ik ook dat Kawa zijn voorbenen laat hangen als het lager dan 1.30 is want dan vind ie het simpel en doet hij absoluut geen moeite op er netjes over te komen.
Dit lijkt dan of het een paard is dat graag balken springt met de voorhand terwijl hij dit nooit doet.
Zijn stijl is ook wat zonder rug te springen maar dit vind hij blijkbaar fijner en hoe hoger hij springet hoe minder hij dit doet.

Dus ik weet ook wat de min punten van mij en men paard zijn maar toch plaats ik ook (spring) foto's omdat ik gewoon trots op men beesie ben.

Er mag van mij best commentaar geleverd worden maar zoals andere dat zegen hou het een beetje tactisch of zeg zoals jij niks dan blijft het tenminste gezellig.

_________________
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: runningkawa op 2001-11-06 18:17 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 16:49

Ik denk dat je alles moet kunnen zeggen mits het maar opbouwende kritiek is en niet afkrakend. En sommige meningen kan je misschien wel beter achterwege laten. Als je een paard ontzettend lelijk vindt, heeft het geen zin om dat te zeggen want je kwetst daar alleen maar mensen mee. Ik vind trouwens paarden nooit lelijk, ieder dier heeft wel iets moois. Het is wel zo dat ik op bepaalde types 'val' zoals KPWN-ers etc. Maar daarom vind ik andere paarden en pony's ook nog leuk, alleen kijk ik daar op een andere manier naar, dus niet of minder op een 'sportgerichte' manier.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 19:14

he steef ik bedoel ook niet IEDEREEN die dat zegt he, alleen van die mensen die dat tot 5 keer toe doen Haha!

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 19:24

je kan toch niet oordelen over een pony/paard als je maar een (paar) foto('s) gezien hebt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 20:18

Ik reageer bijna nooit op foto's, simpelweg omdat ik geen zin heb om te kijken en bovendien ook nog eens een trage internetverbinding heb en als mensen dan van die joekels van foto's plaatsen haak ik af!
Ik heb een keer 'commentaar' geleverd op het paard van Marloes-Joy, zij reageerde daar heel goed op, titel van het topic was ook zoiets als 'wat vinden jullie hiervan?' en ze zij zelf dat ze er zelf om gevraagd had en dus niet persé alleen maar positieve dingen hoefde te verwachten (als zij dat niet gezegd zou hebben, dan zou ik het wel eventjes gezegd hebben! Haha! ) . Via PB zijn we er samen op een hele prettige manier uitgekomen en heb haar zelfs nog goede tips kunnen geven. Ik had in het topic alleen maar gezegd dat ik het niet zo'n mooi dier vond, geen uitgebreide argumentatie erbij. Via PB gaf zij mij de kans om het toe te lichten en dat kwam heel fijn over, ze was het er misschien niet mee eens, maar stond er wel voor open, dat zouden meer mensen moeten leren!
Kritiek moet dus kunnen, maar moet wel gefundeerd zijn en degene die de kritiek in ontvangst neemt moet er ook open voor staan en er normaal over kunnen praten, zoals Marloes toen. Niet gelijk gaan steigeren als iemand commentaar geeft, omdat er echt iets aan mankeert, of omdat het gewoon simpelweg zijn/haar smaak niet is of om wat voor reden dan ook, het jammere is dat de meeste mensen gelijk vol in de verdediging gaan, terwijl dat helemaal niet nodig is.

Bovendien vindt ik het altijd best moeilijk om een paard, zeker een paard in beweging, te beoordelen van een foto, het blijft een momentopname, 1 sec. later kan een paard al weer heel anders lopen (al blijven fundamentele fouten natuurlijk altijd zichtbaar)