Geen witte kerst, …toch ondergesneeuwd !?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Alberto
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: De wereld van Sofie

Geen witte kerst, …toch ondergesneeuwd !?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 17:52

Op een van de donkere dagen voor kerst zag ik in dit forum dat er tot 14 december al 40 cm sneeuw gevallen was in Finland.
Heerlijk om in december in een witte wereld te leven in plaats van in een grijs en grauw landje…

Toen ik een week later weer eens naar de sneeuwberichten keek zag ik tot mijn verbazing dat de topic: “Wie kent de hengst Guldenberg en het verhaal..…” 18-12-03 20:34 door Joost van Gestel op slot gezet was!?

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=168027

Die topic is op slot gezet toen de bokkers van het inbrengen van de feiten konden overgaan op het beantwoorden van de foktechnische vragen die uit de feiten voortvloeiden.

Het is overduidelijk dat die foktechnische vragen over foktechnische hoofdzaken gaan.
Een stamboek bestaat bij de gratie van open en eerlijk selecteren en registreren van paarden.
Daarbij moet het hanteren van de reglementen zorgvuldig geschieden, in het bijzonder bij de selectie van dekhengsten.

Als dan in de Guldenberg-topic inmiddels een blinde kan zien dat - bij vrijwel elke stap in de selectie vanaf 1991 tot nu toe - de reglementen met voeten getreden zijn, dan is er zelfs sprake van een hot-topic over foktechnische hoofdzaken bij het KWPN.

In de topic is te zien dat Stephany veel moeite gedaan heeft om (na een argeloze start?) de topic zuiver te houden. Zo’n - inmiddels diepgravende - fokkerij-topic verdient geen slot!
Ik vraag me af: ..is dat een misstap, ..draaft de moderator door, ..heeft hij zich vergaloppeerd …of is die topic misschien ondergesneeuwd?

Een correcte beantwoording van de foktechnische vragen in de Guldenberg-topic is voor bokkers en fokkers van groot belang, …en voor het KWPN van het allergrootste belang om haar bestaansrecht te bewijzen!

De beantwoording van die vragen kan niet worden weggeschoven naar een - eventueel - door ‘n individueel lid in een rechtszaak aanpakken van het KWPN. Daarmee worden de belangen van de fokkers niet gediend!
Een rechtszaak duurt jaren. Het is de vraag of de beantwoording van die vragen er voldoende aan bod komt. Het is zeer de vraag of paarden en fokkers met een rechtszaak iets opschieten.

Hoe te handelen met hengsten en merries? De fokkers moeten nu heldere antwoorden krijgen op de foktechnische vragen die er nu liggen, …waarna de grove fouten die door het KWPN gemaakt zijn hopelijk niet meer gemaakt kunnen worden!

Aangezien o.a. in 1992 gebleken is dat het KWPN op interne aanmaningen niet reageert en duidelijk is dat de fokkers momenteel geen baat hebben bij een rechtszaak, pleit ik er voor om de topic: “Wie kent de hengst Guldenberg en het verhaal…” opnieuw te openen, en anders in deze topic daarop verder te gaan!

Daarbij moeten er vragen gesteld worden aan de leden van de Ledenraad van het KWPN. Wie heeft daarvan een actuele lijst? Zet die op internet. Zet ook de antwoorden van die leden op de foktechnische vragen hier op internet!

Ik hoorde de kersttoespraak van H.K.H. Koningin Beatrix over de vrijheid van meningsuiting, over “schaamteloos oordelen over anderen…”.
Het lijkt mij op zijn plaats om daarover ook in dit forum te discussiëren….

"Athene is als een traag paard, en ik ben de horzel die het tot leven probeert te steken" - Socrates


DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:10

Alberto"]
Ik hoorde de kersttoespraak van H.K.H. Koningin Beatrix over de vrijheid van meningsuiting, over “schaamteloos oordelen over anderen…”.
….
[/quote]
Niet op FA, dus die discussie zul je op een andere forum moeten plaatsen (voorzover de regels daar al geen uitsluitsel over geven).


De reden van het sluiten van het bedoelde item kun je ook lezen onderop dit betr. item:
[quote="joostvangestel"]
[quote="AWvL schreef:
De vragen waar het in de kwestie Guldenberg om gaat zijn heel eenvoudig:
1. Is er wel of geen doping aangetoond?
2. Heeft het KWPN zich wel of niet aan de eigen reglementen gehouden?
3. Zijn de lezers door In de Strengen juist of onjuist geïnformeerd?
Welke conclusie moet uit de antwoorden getrokken worden ten aanzien van de rehabilitatie van de goede naam van Guldenberg en zijn eigenaar?
Zo lang hierin geen duidelijkheid gegeven wordt, kan iedere KWPN-fokker iets dergelijks boven het hoofd hangen.


Dit is vrij duidelijk, dit gaat over mensen niet om paarden. Ik had hier niet om gevraagd, lees mijn bovenstaande post. Dit is helaas slechts herhalen wat er eerder gezegd is. Het standpunt is zeer duidelijk.

Hoewel ik het er wel duidelijk mee eens ben dat het KWPN tekortgeschoten is, vind ik dit meer iets voor een forum "recht en onrecht" niet voor een forum dat pretendeert het over foktechnische zaken te hebben. Ik hoop dat de betrokkene dit via een rechtzaak probeert recht te zetten. Ik zal graag hier een uitslag van een dergelijke rechtzaak vernemen.
[/quote]

Alberto
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: De wereld van Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 19:09

Kennelijk heeft Sugarmiss met haar snelle reactie mijn post niet goed begrepen. Daarom hier de kernpunten:

1. Mijn post is juist een weerlegging van de door Joost van Gestel aangedragen argumenten om de Guldenberg-topic te sluiten.

2. Mag er in een forum over "Fokkerij en Afstamming" wel schaamteloos geoordeeld worden over anderen, en mag daar in dat forum vervolgens niet over gediscussieerd worden?

"Athene is als een traag paard, en ik ben de horzel die het tot leven probeert te steken" - Socrates

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 20:09

Joost is op de hoogte gebracht van dit topic. Dus ik hoop dat hij zelf hier snel op zal reageren.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:24

Alberto"]
1. Mijn post is juist een weerlegging van de door Joost van Gestel aangedragen argumenten om de Guldenberg-topic te sluiten.
[/quote]

De weerlegging begrijp ik niet geheel. Ik snap best wel de foktechnische implicaties van het uitsluitsel van de hengst uit de KWPN populatie. Dit soort zaken staan bekend

[quote="Alberto schreef:
2. Mag er in een forum over "Fokkerij en Afstamming" wel schaamteloos geoordeeld worden over anderen, en mag daar in dat forum vervolgens niet over gediscussieerd worden?


Natuurlijk mag dat tot op zekere hoogte. Ik zie in dit topic dat er redelijk schaamteloos wordt geoordeeld over het reilen en zeilen van het KWPN. Als ik dat echt stuitend had gevonden, dan had ik dit topic verwijderd, in plaats van gesloten. Ik hoop dat je dat verschil wel inziet.

Verder is deze zaak voor wat bokt/fa betreft wel afgedaan. De standpunten zijn duidelijk, die werden op iedere bladzijde nog een keer herhaald. In het Fins is daar een spreekwoord voor "Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala" (Direct vertaald: "een snoek is een vis, een snoek is een vis, een snoek is een vis.")

Vrijheid van meningsuiting is een van mijn meest dierbare vrijheden. Op basis van de boktregels had ik veel strenger mogen optreden in vele topics, maar dan houd ik het toch weer open omdat er nieuwe gezichtspunten aankomen. Hier leek het meer op een monoloog.

De discussie had twee aspecten kunnen hebben: de mogelijke invloed van Guldenberg op de fokkerij (ik begreep dat hij nakomelingen heeft?) en de rechtstechnische zaken rondom de afwijzing. De discussie spitste zich toe om rechtstechnische zaken. Jammer, jammer, jammer.

Als eigenaar van zo'n hengst heb je twee mogelijkheden om je gelijk te bewijzen:

1) Via een rechtzaak het vonnis om laten draaien (aangezien Guldenberg zoveel fans heeft, moet dat gemakkelijk zijn?). Daar kan bokt niet over oordelen, daar hebben we een rechtbank voor. Zo'n rechtzaak is nieuws, daarna is de hengst namelijk weer een optie voor kwpn fokers.

2) Via andere methoden (registreren bij een ander stamboek?) toch gaan fokken en via de sport het ongelijk van het KWPN bewijzen. Ook dat zou nieuws zijn.

Verder is het duidelijk dat er in de toekomst zorvuldiger moet omgegaan worden met dit soort zaken, met name door het KWPN.

Ik geef nog even de kans om publiekelijk te reageren op mijn commentaar (ik kan het fout hebben, en je hebt recht op een meningsuiting). Als het dan weer over een snoek gaat die een vis is, dan houdt het weer op.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Alberto
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: De wereld van Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 16:57

In “Uw nieuwe modereter stelt zich voor..” schreef Joost van Gestel (o.a.):

Als fokker heb je alleen het voorrecht om de mooie dieren die je geschonken worden door moeder natuur te behouden en waar mogelijk te verbeteren, zodat latere generaties er evenveel plezier aan kunnen beleven als wij.

Dat is voor mij en veel leden van het KWPN de basis voor de fokkerij. Ik denk dat de fokker/eigenaar van Guldenberg dat ook zo ziet:

Van Hoek kon destijds dat paard voor heel veel geld verkopen. Hij heeft dat niet gedaan, hij heeft de hengst behouden. Van Hoek is zo’n liefhebber waar CGJ12 in de Guldenberg-topic op doelde (en dus geen geldwolf).

Waar mogelijk verbeteren. Guldenberg is het unieke resultaat van een vanaf 1987 breed uitgedragen fokbeleid van het KWPN. Toen in 1991 maar een volbloedzoon voor het verrichtingsonderzoek werd aangewezen reageerden de OP-FOKKERS teleurgesteld.
De leiding van het KWPN beantwoordde die kritiek door te publiceren over: ”de heilzame invloed die van een GEPAST gebruik van de PASSENDE Volbloed uit kan gaan.” (IDS van 7 februari 1991).

Guldenberg werd in Ermelo ’n verrichtingstopper. De FOKKERS wilden veel merries met Guldenberg dekken. Een van de verrichtingsjuryleden wilde er al zijn merries mee dekken.

De FOKKERS (waarvan ik er een ben) werd daarna een waar mogelijk verbeteren plots onthouden.
Het KWPN kwam met een fakedopingzaak op de proppen. Het resultaat van het jaren aangeprezen fokbeleid werd vervolgens in no time afgebroken door collusie en corruptie.

Het KWPN heeft, sollend met het fokbeleid, onjuist en onrechtmatig beslist over de inschrijving van Guldenberg als dekhengst, zodat latere generaties er evenveel plezier aan kunnen beleven als wij...?

Joost je begrijpt inmiddels veel van deze zaak; echter op het punt dat van belang is voor ons fokkers zit je er helemaal naast. Dit is geen zaak enkel tussen fokker/eigenaar van Guldenberg en het KWPN.
Alle fokkers zijn gedupeerd en dreigen opnieuw gedupeerd te worden.

Om opnieuw duperen te voorkomen is het nodig dat zoveel mogelijk fokkers zich goed realiseren wat er gaande is en wat hun benadeling is. Zodra je dat aan de leden van het KWPN wilt overbrengen stuit je echter op het probleem dat de overdracht van informatie en de behandeling van die informatie binnen het KWPN stokt.
Het internet, m.n. het forum over fokkerij en afstamming, is dan een uitgelezen plek om de democratie in de paardenwereld een draai in de goede richting te geven; nu dreig jij, door enkele misvattingen, de topics die daar aan bijdragen te sluiten.

Het voert te ver om jouw misvattingen nu te bespreken, anders wordt het hier een monoloog.
Ik wil er graag op terugkomen, maar beter is dat je daarover rechtstreeks contact opneemt met de eigenaar van Guldenberg om tot een juist oordeel te komen (ik zal je het e-mail-adres van Van Hoek pb-en; anderen kunnen hem opbellen: 073-6564733).
Indien de (foktechnische) gegevens die daaruit komen niet identiek zijn met hetgeen je van KWPN-zijde zwart op wit zou moeten kunnen krijgen dan stel ik het op prijs dat de verschillen zichtbaar ge-maakt worden in dit topic/forum.

Daarnaast roep ik de leden van het KWPN nogmaals op om bij de ledenraadsleden te vragen naar alle ins en outs van “de affaire Guldenberg”. Allereerst vragen naar de foktechnische redenen van de affaire en vervolgens vragen naar de bestuurlijke en financiële beslissingen die daarbij genomen zijn.
De antwoorden van de ledenraadsleden zouden jullie hier op Bokt kunnen plaatsen.

Alles te samen kan er voor zorgen dat:
- de KWPN-fokkerij alsnog de hengst krijgt die het 12 jaar geleden binnen had moeten halen,
- de naam van het KWPN binnenkort gezuiverd wordt (i.p.v. nooit),
- de financiële strop voor de vereniging beperkt blijft.

Indien dat niet gebeurt:
- gaat dat ten koste van fokkerij en fokkers,
- gaat dat blijvend ten koste van de goede naam van het KWPN,
- gaat dat (heel veel meer dan bij herschikken) ten koste van de verenigingskas.


De fokkers zijn dus enkel gebaat bij een snelle afhandeling van de zaak en dat lukt alleen maar door druk op het KWPN uit te oefenen in de media. Dus o.a. en m.n. in dit forum op Bokt: open en eerlijk, en enkel op grond van de feiten.

Tot zover in eerste instantie. Ik hoop snel mijn volgende reactie te geven.

"Athene is als een traag paard, en ik ben de horzel die het tot leven probeert te steken" - Socrates

Alberto
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: De wereld van Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 17:25

Joost schreef dat de discussie zou kunnen gaan over de mogelijke invloed van Guldenberg op de fokkerij.

Er is al vastgesteld dat er in 1991 een hoge verwachtingswaarde was.
Indien daar nu op doorgedacht wordt dan moeten daarbij twee zaken in het oog gehouden worden: de verworven rechten van Guldenberg anno 1991 op grond van gebleken genotypische geschiktheid, naast het anno 2004 nog realiseren van de rechten anno 1991, ondersteund door het fenotypisch bewijs anno 1997 (Internationaal springend: dus via de sport ongelijk van het KWPN bewijzen is reeds geschied).
Daarnaast zullen de financiële consequenties van het een en ander doordacht moeten worden.

Joost begreep dat Guldenberg nakomelingen heeft.

Die nakomelingen (vijf veulens) zijn producten die Van Hoek gehaald heeft uit eigen merries (m.n. zusters van de hengst).
Het idee dat er momenteel een markt is voor Guldenberg moet Joost uit zijn hoofd zetten. Dekken met Guldenberg is door het KWPN bij alle West-Europese stamboeken welbewust gefrustreerd. Daarover is al eerder bericht.

Joost schreef over de mogelijkheden die de eigenaar van Guldenberg heeft om zijn gelijk te bewijzen:

”Via een rechtzaak het vonnis om laten draaien (aangezien Guldenberg zoveel fans heeft, moet dat gemakkelijk zijn?).”

Allereerst: ik snap dat niet. Daarbij merk ik op dat ik het hier wil hebben over de foktechnische zaken die alle fokkers aangaan. Vervolgens: er is – zoals ik uit de stukken lees – in 1991 sprake geweest van een Kort Geding dat het KWPN verloren heeft en gezien de uitspraak van prof. Van Rossum ook verder zal verliezen: de leden van het KWPN winnen er niets mee wanneer het KWPN daar op door moet gaan.
In 1997 is er (als ik goed geïnformeerd ben) de dreiging van een procedure geweest, waarna het KWPN snel tot schikken bereid bleek.
Daarbij zou - op voorstel van het KWPN - de koninklijke weg via een verkort verrichtingsonderzoek begaan zijn, omdat dan de fouten door de foutenmakers en hun opvolgers hersteld zouden worden. Dat zou meer rechtszekerheid geven aan Van Hoek en dat zou aan de fokkers duidelijk maken dat Guldenberg op grond van zijn kwaliteiten als dekhengst werd ingeschreven; een door een rechtszaak afgedwongen inschrijving zou (en zal) geen dekkingen opleveren!

Dat daarna de hengst weer een optie voor de kwpn-fokkers is, is een utopie.

Verder ben ik het met Joost eens dat het duidelijk is dat er in de toekomst zorgvuldiger moet worden omgegaan met dit soort zaken.

Ik teken daarbij aan dat die schoen in “de affaire Guldenberg” enkel bij het KWPN past en dat de toekomst van het KWPN enkel en alleen kan beginnen door schoon schip te maken met het verleden. Van Hoek valt in deze niets te verwijten. Integendeel, grote bewondering zou zijn deel moeten zijn, gezien de enorme opofferingen die hij zich tot nu toe heeft moeten getroosten, en de diepe ellende waarin hij willens en wetens door de paardenwereld gestort is (t/m smaad waartoe sommigen, o.a. Katja, zich hebben laten verleiden).


Aan alle lezers: van harte een gelukkig 2004 !

"Athene is als een traag paard, en ik ben de horzel die het tot leven probeert te steken" - Socrates

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:45

Er zijn meer hengsten terug gehaald na afkeuring dus waarom niet met Guldenberg? De nakomelingen zullen dat moeten waarmaken zoals bv. bij Persian Path (? die was het toch) gebeurd is. Voor de rest is dit imo een zaak tussen het KWPn en van Hoek. Het beste lijkte me om daar niet teveel in te gaan spitten. Gedane zaken nemen geen keer en ouwe koeien uit de sloot halen schiet ook niet op. Beter is om zaken die nu spelen goed gade te slaan en zorgen als leden dat dergelijke dingen in het heden niet meer kunnen. Maar dat is mijn mening.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 03:04

Waar twee vechten hebben twee schuld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 03:42

joostvangestel schreef:
"Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala" (Direct vertaald: "een snoek is een vis, een snoek is een vis, een snoek is een vis.")

Jaaahaaa, maahaar, niet elke vis is een snoek Joost en dan volgen er weer 10 pagina's. Totdat iemand roept dat een snoek echt wel een vis en vervolgens begint iemand over karpers, want dat is ook een vis, wat een ander weer opvat als een discussie over goudvissen die volgens weer een ander niet eenzelfde vis is als een snoek. Maar de ene vis is de andere niet, maar dat maakt voor de hengelaar weinig uit, als ie maar bijt. Een willekeurige boktdiscussie, uitjes en zuur erbij?
(en waarom zijn brandweerauto's rood?)

Alberto
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: De wereld van Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 07:18

Lovely schreef:
joostvangestel schreef:
"Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala" (Direct vertaald: "een snoek is een vis, een snoek is een vis, een snoek is een vis.")

Jaaahaaa, maahaar, niet elke vis is een snoek Joost
...

Goedemorgen, vroeg uit de veren, op weg naar de paardenharen, even langs Bokt, zie ik vissen! Ik heb er een uitgevist en daar wil ik het bij laten:

niet elke vis is een snoek.

On-topic vertaald: Guldenberg is een KWPN-paard, Guldenberg voldeed in 1991 aan alle KWPN-criteria voor goedgekeurde KWPN-dekhengst (en bevestigde dat later ook in de sport): Guldenberg behoort een goedgekeurde KWPN-dekhengst te zijn.
De bewijzen daarvoor zijn in de Guldenberg-topic in ruime mate voorhanden.
Daar moet goed over nagedacht worden. Wil je meer weten: bel de eigenaar!

Al het andere is visserslatijn en vertroebelt de topic en dat zou jammer zijn want er staat voor KWPN-fokkers veel op het spel: zowel foktechnisch als ook financieel!

"Athene is als een traag paard, en ik ben de horzel die het tot leven probeert te steken" - Socrates


Alberto
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: De wereld van Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 07:24

Pipo schreef: 26-11-03 15:31 :

kwpn is afspraak niet nagekomen. Dit is even puur op feiten gekeken zoals bovenstaand door iedereen word uitgelegt.
Daarnaast zou ik het verhaal van het kwpn wel eens willen horen, waar twee vechten hebben twee schuld.”


Pipo schreef: 30-12-03 02:04 : “Waar twee vechten hebben twee schuld.”

Vraag: Heb je het KWPN al gehoord? Zo ja, zet die mening dan in deze topic!



Anna42 schreef: 26-11-03 19:45 :

“Pipo schreef: waar twee vechten hebben twee schuld.”

De rechter wil daar nog wel eens anders over denken.”

"Athene is als een traag paard, en ik ben de horzel die het tot leven probeert te steken" - Socrates

Alberto
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: De wereld van Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 07:32

Aan annegti die mij op 29-12-03 21:45 schreef:

Guldenberg is geen afgekeurde hengst; over Guldenberg is onrechtmatig en onjuist beslist (zie hierboven, en kijk in de Guldenberg-topic en op de site van de heer van Lijssel).

Guldenberg is zelfs alle kans ontnomen om zich via de nakomelingen waar te maken: het KWPN blokkeerde ook de inschrijving bij andere stamboeken!

Persian Path heeft eerst als KWPN-dekhengst gediend en heeft in 1973 KWPN-veulens getoond (rapport gepubliceerd), heeft in 1975 (zoals dat toen ging) een volledige collectie getoond (rapport nooit gepubliceerd) en is daarna “afgevoerd” en na een verblijf in België wederom voor WPN erkend op 04-11-1981 (Bron: Hengstenboek).

Dat het niet slechts een zaak is tussen het KWPN en van Hoek heb ik eerder uitgelegd! Idem dat het geen gedane zaak is!

Het beste is - om met jouw eigen woorden te spreken – “om de zaken die nu spelen goed gade te slaan”. Blijf dus de zaak rond Guldenberg goed volgen, dan kun je als lid zorgen “dat dergelijke dingen in het heden niet meer kunnen”: dat is jouw mening..... geef die door aan jouw ledenraadslid en zet ook zijn mening hier neer.

Alvast bedankt en tot ziens op Bokt.

"Athene is als een traag paard, en ik ben de horzel die het tot leven probeert te steken" - Socrates

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:58

Alberto, het kan ook zijn dat je gewoon bot vangt.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:07

In Nederland hebben we ook zo'n gezegde
Het gras is groen, een boom is groen, gras is een boom.
Mooie omschrijving voor dit telkens weer opgerakelde verhaal.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Alberto
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: De wereld van Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 13:51

Lovely schreef:
Citaat:
”Alberto, het kan ook zijn dat je gewoon bot vangt.”

Lovely, ik sta wel eens vroeg op, maar daarmee ben ik nog geen hengelaar.

Ik ben geïnteresseerd in foktechnische zaken, maar daarbij ben ik niet geïnteresseerd in het uitzetten van vis.

Ik ben geïnteresseerd in het inzetten van goede dekhengsten bij het KWPN.

Daarbij ben ik enorm benieuwd naar de reden(en) van het KWPN om Guldenberg (ondanks bewezen kwaliteiten) niet als dekhengst in te schrijven en daarbij accepteer ik als lid niet dat de leden (opnieuw) zouden moeten opdraaien voor grove fouten van de leiding van het KWPN.

Ik probeer de leden van het KWPN daarvoor te interesseren.

"Athene is als een traag paard, en ik ben de horzel die het tot leven probeert te steken" - Socrates

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 15:04

Oké Alberto dat is dan helder. Nu maar hopen dat we niet met rotte snoek blijven zitten.

Alberto
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: De wereld van Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 15:24

Goed Lovely. Helemaal mee eens.

Alle rotte vis de deur uit en boter bij de vis die overblijft.

"Athene is als een traag paard, en ik ben de horzel die het tot leven probeert te steken" - Socrates

Alberto
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: De wereld van Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-03 21:22

Lovely schreef:
Citaat:
joostvangestel schreef:
Citaat:
"Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala" (Direct vertaald: "een snoek is een vis, een snoek is een vis, een snoek is een vis.")
]

In Nederland zeggen we dan: “Dat is een waarheid als een koe”
en als men het daar in Nederland nog niet mee eens is dan roept men keihard: “BOE”:

In de Guldenberg-topic: een aantal mensen hebben de feiten, die voor de inschrijving van Guldenberg pleiten, gepubliceerd; anderen hebben daarop met “BOE”-geroep gereageerd.


Lovely schreef:
Citaat:
"Jaaahaaa, maahaar, niet elke vis is een snoek Joost"


Dat heb ik gisteren foktechnisch vertaald: Guldenberg behoorde en behoort als dekhengst te worden ingeschreven in het stamboek van het KWPN.


Sarabande schreef:

Citaat:
”In Nederland hebben we ook zo'n gezegde
Het gras is groen, een boom is groen, gras is een boom.
Mooie omschrijving voor dit telkens weer opgerakelde verhaal.”



Dat is fout in twee opzichten:

1. ”Het gras is groen, een boom is groen, gras is een boom.” is een goed voorbeeld van een drogreden oftewel valse redenering (zie: Van Dale).
“Een snoek is een vis” en “Dat is een waarheid als een koe” zijn evidenties : niet-beredeneerde zekerheden (zie: Van Dale).

Aangezien Guldenberg voldeed aan de eisen die door het KWPN - d.m.v. van de reglementen – aan de inschrijving gesteld zijn is de zekerheid van recht op inschrijving als dekhengst bij Guldenberg zelfs meer dan evident.

2. Omdat Sarabande het prototype van een valse redenering verbindt met:
“Mooie omschrijving voor dit telkens weer opgerakelde verhaal.” suggereert Sarabande dat “het opgerakelde verhaal” de lezers bedriegt...
(aannemende dat Sarabande verwijst naar de inhoud van de Guldenberg-topic).

In feite maakt Sarabande zich daarmee (bewust of onbewust) dubbel schuldig aan bedrog (zie: Van Dale Groot Woordenboek der Nederlandse Taal 12e druk):
“op arglistige wijze opwekken van onjuiste voorstellingen bij een ander.”



Wanneer Sarabande iets zou willen toevoegen aan de foktechnisch bedoelde discussie dan stel ik het op prijs dat ze hier met harde feiten komt.

Ik betwijfel echter of Sarabande daar mee kan komen. Sarabande heeft in de Guldenberg-topic veel “BOE” geroepen maar niets bewezen.


Nieuw Nederlands Bokt-gezegde:

”Met geblaat is niemand gebaat, máár baat het niets dan schaadt het iets!”

Leek dat laatste in de Guldenberg-topic soms voor sommige mensen en/of instanties mooi meegenomen?

Dat is zeker niet de bedoeling van dit stukje! Dit stukje is enkel bedoeld als het rechtzetten van een kromme redenering, om misverstanden uit in plaats van in de paardenwereld te helpen!


Sarabande, ik wens je van harte een spraakmakend 2004 toe!

"Athene is als een traag paard, en ik ben de horzel die het tot leven probeert te steken" - Socrates

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:26

Zo Alberto. dit zijn echte mooie volzinnen, die kan ik je niet nadoen....maar gelijk heb je m.i. wel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 23:31

Dus toch rotte snoek, jammer.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:06

stinkt ie ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:09

Enig idee hoe lang deze snoek al ligt te rotten, dan heb je weinig fantasie nodig om de olifactorialische eigenschappen te bepalen Haha!.

Alberto
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: De wereld van Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 00:15

Lovely,

Ik had een nadere (positieve) analyse van jouw stukje nodig om van daar uit beter duidelijk te maken hoe (bedoeld of onbedoeld) negatief het stukje van Sarabande is. Het stukje van Sarabande is niet foktechnisch; het was enkel een groot gevaar voor de ontwikkeling van een positieve voortgang van de foktechnische discussie!

Dus: van mij uit niets ten nadele van jou! Wel de beste wensen voor 2004 en een beetje liefde en zonneschijn ...

Alberto

"Athene is als een traag paard, en ik ben de horzel die het tot leven probeert te steken" - Socrates

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-04 00:19

Voor jou ook het beste in 2004, met veel oliebollen (met poedersuiker), beetje easy met de champagne he Haha!.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Feanyth, Willemiens en 89 bezoekers