[ar] menles in Eindhoven omgeving?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

[ar] menles in Eindhoven omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 22:25

Sinds enkele weken rij ik bij een man die momenteel 2 friese merries heeft. De ene is al een paar keer betuigd in het verleden en de ander nog nooit. Hij heeft wel heel enthousiast nu ik daar ben komen rijden een karretje gekocht en gaat binnenkort tuig halen. Hij kan wel mennen, maar eigenlijk lijkt het me geweldig als ik het zelf ook zou kunnen. Nu heb ik al 1 en ander over koetsiersbewijs gehoord (ook een topic uit 2001 boven gehaald waarin duidelijk gemaakt wordt dat het nog niet verplicht is) maar ik vroeg me af of dat momenteel verplicht is en hoe anderen hebben leren mennen. En natuurlijk vooral... Kan iemand mij vertellen waar ik menles kan volgen/koetsiersbewijs halen/mij helpen?

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:41

Ik weet dat er in Geldrop via de manege regelmatig mencursussen gegeven worden. De kosten hiervan zijn ong. 250.00 euro incl. examen. je moet dat wel voor een eigen paard zorgen of met iemand meerijden.

Groetjes Bora

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 21:53

Oke, dank je wel! Heb je misschien de naam van deze manege? Dan kan ik eens gaan bellen voor meer info. Is dat manege Meulenbroeks?

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:03

Het is Manege Meulendijks. Het telefoonnummer is 040-2863187.

Groetjes Bora