draver kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jennifer22
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: woerden

draver kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 22:30

weet iemand of een (amerikaanse) draver een geschikt recreatie paard is? Waar kan ik een draver kopen en wat kost zo'n paard ongeveer? Zijn het altijd ex-koerspaarden? Ik hoop dat iemand mij er wat over kian vertellen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48391
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 22:32

ik heb zelf een halve draver... recreatiepaard bij uitstek... Lachen
Je kan denk ik wkoekoek een pb sturen, of Promptertje... dat zijn volgens mij hier de draverkenners bij uitstek... Haha!

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 21:54

Ik vind het een geschikt recreatie paard maar het hangt er wel vanaf welk type jij zoekt(de rustige of de wat meer pittige)Ik Kan je als internet tip zowieso justy's drafsport site geven en dan bij zoekertjes kijken.En het zijn zeker niet altijd ex koerspaarden.Ik weet nu via internet ook een jaarling te koop die gewoon iets te klein is.Als je daar iets meer over wil weten dan moet je dat maar even PBen en verder zou ik inderdaad mensen zoals Promptertje en Wkoekoek PBen

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:00

als je maar keurt voor je er een koopt!!!!!!!!!!!!!!!

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:02


WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:30

Wij hebben er nog wel eentje te koop, maar waarschijnlijk pas in het voorjaar. Maaike (bloemkooltje op bokt) rijd haar nu, omdat ze nog wel wat bijgeschoold moet worden.
Een draver hoeft niet veel te kosten, je vind ze zelfs wel onder de 1000 euro (rival zal ook niet veel meer gaan kosten). Het zijn niet altijd ex-koerspaarden (dankjewel dat je in ieder geval geen ex-draver zegt, daar ben ik allergisch voor Haha! ), sommige dravers worden als twee of driejarige al verkocht omdat ze gewoon geen talent hebben.
Als je binnenkort al een wil, kan ik voor je rondvragen, als het op langere termijn is heb ik Rival wel in de aanbieding (foto's in mn profiel en op mn site). Schat van een beest, echt een tutje, heel aanhankelijk, kan galopperen en is vijfganger: kan ook tolt en telgang.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:33

ff off topic.....wkoekoek...ik heb nu vanaf A tot nu de jaarboeken compleet!JAHOE....echt gaaf:D...heb er wel voor moeten speuren...en over dat keuren..dat doe je toch ook als je een anders paard koopt?:S

inderose

Berichten: 159
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 22:40

ìk weet ook nog een draver te koop.
het is een merrie.
ze heeft wel voor de kar gelopen maar nog nooit gekoerst.
er wordt nu in het bos op gereden.
erg aanhankelijk paardje en erg braaf.
mocht je intresse hebben mail me dan dan stuur ik een foto.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:06

Je kan ook misschien wel trainers benaderen ? Die weten vaak wel of er eigenaren zijn die een paard, om welke reden dan ook, weg willen doen.
Soms zoeken ze gewoon een goed tehuis en anders hoeven ze niet zo duur te zijn hoor . Die van mijn vriendinnen en van mij waren tussen de E600,- en E 750,-. En het zijn wereldpaarden !!!! Mijn paard heeft overigens wel op de baan gelopen maar de andere twee niet.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:23

Op endurance site's kijken helpt ook vaak. En dravertjes zijn prima geschikt voor recreatie, zelfs voor dressuur, springen, endurance etc.

Wat Wendy al zegt, duur zijn de meeste niet. Heb er zelfs een hoop voorbij zien gaan voor €500,-

jennifer22
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 23:07

Bedankt alsvast voor jullie antwoorden. Ik wil graag een paard kopen maar pas in het voorjaar. Ik ben eigenlijk nog een beetje aan het rondkijken, maar dravers heb ik altijd mooie paarden gevonden dus ik wil er graag zo veel mogelijk over te weten komen.

prompter

Berichten: 11079
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 23:15

Ik weet niet waar je woont Jennifer, maar kom anders eens bij één van de Bokkers met een draver die een beetje in de buurt zit kijken, dan kun je zelf eens zien hoe ze onder het zadel zijn. Bij ons ben je altijd welkom hoor !

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:07

ja hoor kan heel erg goed.
De prijs varieert, maar je hebt ze al vanaf 800 euro.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 14:46

wij hebben ook nog 1 te koop. Heel lief paard. Goed onder het zadel, galoppeert goed. Is verkeersmak. Rijden we latijd mee inn het bos. Uitermate geschikt als recreatiepaard. Zou ook nog wel wat dressuur kunnen leren, is daar ook wel een typje voor

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 22:58

Mijn eerste paardje was een dravertje, ik was toen dertien, en wat een ongeloofelijke schat was ze Het is de enige merrie waarmee ik ooit zo'n hechte band heb gehad!!!! Ze zijn dus zeker geschikt voor de recreatie. Die van mij had wel gekoerst, na een ongeval met een sulky en niet drachtig gekregen verkocht, we hebben er toch een veulen uit gehad (ze was toch drachtig, da had het gemist). Beestje had wel moeite met galop, maar een gouden hartje

jennifer22
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 14:48

bedankt hoor, maar ik wil geen paard dat al omgeschoold is tot rijpaard, want dat wil ik namelijk liever zelf doen. Ik ga wel een paar trainers bellen.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:10

Ik heb hier ergens nog een telefoonummer van een man die in dravers handelt. Als je hem wilt hebben zal ik eens kijken waar ik hem heb.
Ik heb mijn draver bij Haagsemeid op stal gekocht, en als ik dit zo lees heb ik dus wel erg veel voor hem betaalt Haha! . Maar hij is het waard, hij kan écht alles! In mijn profiel staan foto's, en als je in de buurt woont kan je ook nog eens komen kijken.

Cathy wanneer ben je weer eens online? Wanneer hoef je niet uit te mesten? Schijnheilig

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:08

Ik ken ook nog een tienjarige merrie te koop, schat van een beest onder het zadel. Heeft vier veulens gehad (waarvan wij er 1 hebben) die allemaal prima paardjes zijn, goed karakter en een beetje maat. Wordt voor niet al te veel verkocht, liever een goed tehuis Knipoog

(voor de draverskenners: ik heb het over Luxurious Meadow (is de moeder van Tammy)

jennifer22
Berichten: 12
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 20:39

Een 10 jarige merrie vind ik veel te oud, dat is niet wat ik zoek.
Ik wil wel dat telefoonnummer van die handelaar, ilse. Ik woon in de omgeving van Utrecht, is het ver weg?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:58

jennifer22 schreef:
Een 10 jarige merrie vind ik veel te oud, dat is niet wat ik zoek.
Ik wil wel dat telefoonnummer van die handelaar, ilse. Ik woon in de omgeving van Utrecht, is het ver weg?


Ik zal het even proberen op te zoeken voor je .