vorstelijk vee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-01 14:13

Gister naar een vergadering geweest van ons stamboek.
We hebben het ook gehad over Vorstelijk vee op Paleis het Loo dat van half april tot half Juli word gehouden in en om paleis het Loo.
In het Loo zal een collectie schilderijen te zien zijn van vee/paarden De stallen waar vroeger de paarden van Willem van Oranje etc. hebben gestaan worden open gesteld en hier worden oudere nederlandse koeien en paardenrassen gestald.
Buiten op de velden rond het Loo zullen in verschillende weilanden allerlei rassen van het SZH te zien zijn SZH staat voor stichting zeldzame huisdierrassen.
Hier komen ook 2 van onze merrie's te staan die dan allebei veulens hebben als het goed is.
Op 28 april wordt een Dressuurdag gehouden alle oude nederlandse paardenrassen (trekpaard,Fries,Gelderse paard en Groninger)
Hebben de hele dag demonstratie's onder het zadel.
In mei wordt zo'n dag herhaald maar dan gebeurd het allemaal aangespannen voor oude koetsen en rijtuigen.

In Juli zal het groningerpaard ook haar regionale keuring hier houden en behalve het keuren is er dan ook een zadelrubriek.
dus mochten jullie zin hebben in een leuk dagjes Apeldoorn..?
meer info volgt!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-01 15:07

He, das interessant! Ik denk dat ik maar eens een dagje vrij moet roosteren om richting Apeldoorn te gaan. Mag ik deze informatie ook opnemen bij de evenementen van mijn site?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-01 17:03

Hee, 28 april ben ik alweer terug! Hoewel... met Koninginnedag zorg ik ook altijd dat ik lekker in het buitenland ben. Maar als ik Nederland ben, dan lijkt het me leuk om een dagje Apeldoorn te doen!

P.S. Dacht zo op het eerste gezicht trouwens dat je met 'vorstelijk vee' Lodewijk bedoelde... Lachen hihi, Lottel de Zonnekoning!

_________________
<< < ...dreams are just goals without deadlines... > >>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-02-01 16:04 ]</font>

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-01 18:28

grijnz Lottel is ook vorstelijk ik werk namelijk aan de KONING Lodewijk laan haha

kitty neem maar over hoor de precieze datum's etc. moet ik nog horen alleen omdat ik zelf op de dressuurdag start weet ik die datum al.
groetjes

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-01 10:27

Toppie! Bedankt!