Help! Pennymeisjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Help! Pennymeisjes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 17:56

Was ik vandaag lekker aan het rijden.. Erg blij want het gaat de laatste tijd weer erg lekker (afkloppen Knipoog )... komen er een paar pennymeisjes de bak in. En het enige wat ze doen: scheuren! Hard "ja,ja" roepend door de bak galopperen. Erg fijn voor de spieren van die paarden als je gelijk zo wegrijdt... En als je er wat van zegt krijg je een grote bek. Grrrr mag ik me even hier afreageren Boos! !

Lachen


LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:11

Natuurlijk mag je je hier even afreageren.
Vind dat je gelijk hebt ook Knipoog

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:17

gelijk heb je.
Maar ik mag nix zeggen want Luna wil ook nog wel eens in volle galop wegscheuren zodra ik zit. Maar daar kan ik nix aan doen.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:20

reageer je maar af hier Haha!
Maarja daar kun je helaas weinig aan doen.Of de staleigenaar moet er eens een keer iets van zeggen!!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:24

Lekker slim van die meisjes om meteen te gaan galloperen! Scheve mond
Misschien moet je ze eens uitleggen dat dat niet zo goed is voor het paard?

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 18:26

Dat vind ik ook helemaal niet erg Midara, zoiets kan inderdaad gebeuren! Mijn paard is ook niet altijd de braafste Schijnheilig ... Maar ik vind dat je in de bak gewoon een beetje rekening met elkaar moet houden... Het liefst wil het zelf oplossen zonder naar de manege-eigenaar te stappen, anders krijg ik toch een beetje het gevoel van 'klein meisje gaat haar papa halen'. Maar ik baal er van!!

Thanx dat ik even m'n ei kwijt kan hier, toch fijn zo'n forum

Lachen

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:30

Ik zou er wat van zeggen tegen manegbaas hoor of staleigenaar of zelf zeggen!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 18:40

De meisjes die je beschrijft hebben volgens mij nog geen penny gezien in hun leven hoor
Ik weet nog van die goeie ouwe tijd dat ik ze nog las, en dr stonden altijd van die strips in met 'slechte meisjes' en 'goede meisjes' en dan gebeurde er wat met de 'slechte meisjes' maar dan redden de 'goede meisjes' de dag weer, en werden de 'slechte meisjes' ook goed en dan was er weer wat minder onrecht in de wereld...
zelfs in de penny worden paarden losgestapt misschien moet je die meisjes n keer n penny kado doen Knipoog

Kun je het er anders niet over hebben met de ouders van die meisjes, of degene die verantwoordelijk is voor (de kosten van) het paard? Die zal vandaag of morgen toch ook de dierenartskosten moeten gaan ophoesten, terwijl die te voorkomen zijn!

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:03

ik zit in de manegeles , ben zelf ook nmog een pennymeisje (ben 11 jaar oud Haha!) maar was dus een meisje , had op een best wel lieve pony sporen , dus zij aan sporen , gaat die pony zonder even in gestapt hebben meteen in galopinstructrise zat niet op te letten , ze doet er helemaal niets aan

aan het einde van de les moet dat paard stoppen zij heel strak de teugels helemaal bij haargezicht paard had (vermoed ik) hartstikke pijn in zijn mond

dus ik zeg er wat van meteen een grote bek terug.Maar ze kan ook niet opzadelen.

dus zei staat in stal , ewn moest van iemand een paard opzadelen , en die legt ze veel te ver naar achteren dus ik zeg er weer wat van , zij meteen vaan doe het dan lekker zelf he.Dus ik zeg zo nou ik ben er geen ster in ik krijg het zadel der niet omdat ie te hoog is , maar aangezien ik vanmezelf weet dat het niet goed gaat doe ik het alleen als iemand bij staat (bij de ponys waar ik opga)Nouja dus schuift hem naar voren , en ik zeg zo je mag hem niet naar voren dan gaan de haren mee , en kan het zadel daar op komen te leggen krijgt ie drukplekken.Toen liep ze weg en moest ik het doen.

en ze leest trouwens de penny , en ze is er zelf heilig van overtuigd dat ze de goodgirl is , BAH!Niet dat ik het zelf allemaal zo goed doe (doe wel mijn best alleen ik moet nog een hoop leren!)maar ik begrijp wat je bedoelt

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:09

og gewoon boos worden ze moet ff normaal doen Scheve mond

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:12

Clitia schreef:
Ik weet nog van die goeie ouwe tijd dat ik ze nog las,

Sorry dat dit een verschikkellijke offtopic reactie is, maar hester wat bedoel je met oude tijd Knipoog Zolang is dat niet geleden, niet liegen op bokt he, foei! Haha!

Maar ontopic; helaas zullen deze meisjes niet veranderen tot er een keer flink ingegrepen wordt door iemand die ze wel respecteren, of totdat die pony's eens laten voelen dat dat niet kan.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:17

dat vind ik echt abnormaal, als ze zo gelijk wegscheuren.
weet je wel zeker dat ze niet eerst hebben gereden al??

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:21

Owkeej ik wil ook niet beweren dat iedereen die de penny leest met paarden om kan gaan... Kijk als je gevoel voor paarden hebt, leer je, niet alleen uit een blad als de penny, maar ook van medelessers, en vooral heel veel van de paarden. Leer je dr niet van, dan is er maar een goede oplossing, en daar ben ik heel goed in: wegpesten die krengen. Geen gevoel voor dieren --> laat ze maar gaan tennisen ofzo, een racket heeft geen gevoelens.

ow en Lieke, schat, jij las ze nog lang na mij, en de afgelopen 2 jaar lijken wel decennia Knipoog (lang leve de puberteit) dus goeie ouwe tijd is voor mij vooral 'voordat ik andere dingen aan mn hoofd kreeg dan penny's' Tong uitsteken

En nee, dat je de lengte en het gedrag hebt van een gemiddeld pennymeisje is geen smoes Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Hester op 27-12-03 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:29

negeren en lekker in hun weg gaan rijden, zodat ze niet anders kunnen dan of stoppen ofeen scherpe bocht maken waardoor ze samen op hun bek gaan Haha!
wel zielig voor het paardje dan...

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:29

Logisch dat je kwaad bent....wat een rotmeiden zeg!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:46

Tjah...typische speel idee....maar ze snappen (nog) niet dat ze met iets levends spelen
*zucht*....ooit...misschien snappen ze het ooit

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:28

Had ik ook last van (ik ben zelf ook 15 maja Haha! )
Zelf rijd ik ook in manegeles, maar toen heb ik een tijdje paard van vriendin/instructrise gereden. M2 dressuur paard, 1.72, geen peerd om even mee te gaan scheuren. En dan komen die poedersuiker met die scheurpony'tjes me volop in de weg rijden. Dus ik 'het' middel gevonden Haha! *oke ik had geluk dat ik een beetje lomperd onder me had*
Ik ging gewoon midden op de hoefslag stilstaan, achteruit lopen, heel veel voltes rijden, niet alleen over de hoefslag, en zo, dwars door de bak heen, zodat dat scheuren minder werd, want ze moesten op mij letten dat ze niet tegen me aan reden... Oscar was geweldig *LOL*

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:35

Mik: jij bent een leugenaar!:D jij bent geen 15! jij bent 103 jaar *LOL*
(staat zo in je profiel *LOL* )
ontopic: ze zelf in de weg gaan rijden is nog de beste remedie Lachen

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:36

15-103.... wat is het verschil *LOL* Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:40

en als je het nu eens heel rustig en... ja echt waar... heel beleefd Haha! zegt? misschien ligt het aan de manier waarop je het zegt, als je je stem ook maar een beetje verheft hebben sommigen al een grote b*k, terwijl ze nog weleens naar je willen luieteren als je het op een slijm-manier zegt.

tja, mijn manier is het niet verder, maar het gaat me dan om die paardjes

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:44

He Miko, lekker he die scheurmonsters om je heen! Als je wilt, kun je rustig in mijn bak rijden hoor! Niet zo groot maar niemand die je stoort!

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 23:58

Mik_beer schreef:
15-103.... wat is het verschil *LOL* Knipoog

88 jaar Verward
gni gni Pling

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:12

Doet me aan mezelf denken.................. Wij gingen als kids ook het liefst tikkertje spelen in de bak met onze pony´s als femy aan het rijden was

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 10:12

Jasper schreef:
He Miko, lekker he die scheurmonsters om je heen! Als je wilt, kun je rustig in mijn bak rijden hoor! Niet zo groot maar niemand die je stoort!



Dank je Jasper ! Hoe gaat het met de ezels trouwens?

Tja.... beleefd vragen heb ik al een paar keer geprobeerd. Dus op een gegeven moment... ~~}> Het probleem is denk ik dat ze de eerste paar keer nog wel onder de indruk waren, maar daarna... Gelukkig gaan ze uiteindelijk wel weg, na een minuut of 10 (onder luid geklaag natuurlijk!). Maar echt lekker rijden kan je niet.

Oh ja. nog iets... dan worden ze boos op hun paard als ze de bak inkomen en hij begint gelijk te dribbelen Boos! ! Hoe zou dat nou komen...

Lachen


mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:51

Volgende keer lekker negeren en vooral veel figuren rijden ( lekker in de weg zodat ze niet meer kunnen scheuren )

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, ardanwan, Bielsje, Lanoca, petraaken en 131 bezoekers