* Mest eten (brrr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-01 18:35

Toen ik eergisteren mijn paard van de wei af haalde, zag ik dat ze mest op at dat op de wei lag. Kan dit betekenen dat ze iets te kort komt of zo? Ik vond het in elk geval vreselijk smerig om te zien!
Hebben meer paarden hier last van?

Groetjes,

Jolande

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 18:51

Veulens doen het wel vaak.
Meestal komt het paard inderdaad iets van mineralen/vitaminen te kort.

Behalve misschien een worminfectie zal hij er niks aan overhouden hoor... Knipoog

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 14:46

Mijn haflinger heeft dit ook een tijd gedaan,en toen werd er ook gezegd dat ie bepaalde vitamines te kort kon hebben ,ontworm je hem wel regelmatig?en heeft ie ook een liksteen in zijn box hangen dit wil soms ook nog wel eens helpen,en als dat niet help kun je altijd je dierenarts even raadplegen.
Groetjes en succes Alie.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 18:19

Inderdaad komt je pony iets te kort, hij heeft een mineralentekort en dit kun je oplossen met een liksteen. Als hij daar geen gebruik van maakt dan kun je zeewier en/of Opkikker van de paardendrogist geven. Ontwormen is zowiezo niet slecht en je kunt ook een vitamineshot geven. Veranderd er nu nog niks dan moet je hem even laten onderzoeken. Succes!

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 20:56

Harstikke bedankt voor de liksteen-tip! Ze wordt regelmatig (4x per jaar) ontwormd dus daar zal het denk ik niet aan liggen. Maar ik ga toch maar eens een mineralen-liksteen voor haar bestellen.

Thanx!

Jolande