Mijn paardje kreupel.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Mijn paardje kreupel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-02 22:21

Kom ik vandaag op stal niks aan de hand.Ga de 1 poetsen en rijden en de ander laat ik op stal staan.Na het rijden denk ik bij mezelf van laat ik amber eens poetsen(was haast niet meer te zien dat ze gevlekt was)Dus ik lekker met de borstel er over heen en daarna hoefjes uitkrabben.Kom ik bij haar laatste hoefje zit er toch een stuk ijzer zo in haar straal.Ik gelijk buiten schoon gemaakt en met een watte staafje betadine zalf er in gepropt.Even op stal gezet om het in te laten trekken(toen ze naar stal liep wel gevoelig maar niet kreupel).Haal ik haar na een half uur uit stal en loop richting het land zie ik dat zij duidelijk niet lekker liep.Nog een keer kijken en ja hoor mijn kleine meis is kreupel Verdrietig .Nou heb ik haar toch maar op stal laten staan en morgen gaat mijn vriend s'middags even kijken hoe het met haar is,gat schoon spoelen en stappen.Wat een schat hoor is hij zelf ziek thuis kan hij ook nog eens naar mijn zieke meis toe Lovers .Nou duimen jullie met me mee dat het morgen weer wat beter gaat??

Sorry maar moest even mijn verhaal kwijt.Groetjes van Ilona

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.


Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 23:53

Wat naar voor je paardje, letsel aan de straal kan wel even pijn doen. Maar het is netjes ontsmet, dus hopelijk loopt ze na een nachtje rust weer wat beter. Lief van je vriend dat die je paardje wilt checken!
Sterkte ermee!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 17:28

Ontsmetten was het eerste wat in me op kwam.Dat zou je bij je zelf ook doen als je een gat in je hand hebt.Vanmiddag liep ze al wat beter en me vriend heeft het weer schoon gemaakt en even met haar gestapt.Vanavond maar lekker laten weken in de soda en weer betadine er op en hopen dat het snel over is.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-02 20:18

nou inderdaad maar hopen dat het snel over is...En soda help prima hoor. Ik heb het ok laatst bij Yus gedaan, want die had ook een wondje in zijn straal...3 dagen soda en het was zo goed als "genezen"

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-02 22:01

Ik heb haar nu in de soda gezet(voor zo ver mogelijk) en moet nu gewoon een paar dagen zo verder gaan.1 nadeel haar been is ook wat dik geworden dus moet het echt aan gaan kijken zo.Kunnen alleen maar duimen.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 08:52

Goed afspoelen/spuiten en in de soda! Werkt echt! Mijn pony heeft ook een keer een vervelende wond in haar hoef gehad (niet in de straal) (was een steentje) En we hebben haar iedere dag 2 keer met haar hoef in een bak met soda gezet en 1 keer per dag het hele been afgespoeld. Wel zorgen dat ze op een zo schoon mogelijke ondergrond staat!


Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 20:35

Was de hoef bij jullie ook warm? Mijn pony heeft dit ook nu. Helpt acederm ook?

Ponyloze bokker!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:34

Hè bah....arme Amber

Sterkte met je meisje Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:42

Sja, ik ken dat.. Gracy had ook een lelijk snee in d'r hoef rond hetzelfde periode.. Ach gut
Gelukkig is het nu aardig aan het uitgroeien OK dan!

Alles nu goed met Amber? Ach gut

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gitana, kinel, Pasje03, Renkle, Stp en 75 bezoekers