Slijmbeursonsteking, wanneer genezen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Slijmbeursonsteking, wanneer genezen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 09:19

Mijn paard heeft sinds van de zomer een slijmbeursonsteking. De DA zei dat het een geringe onsteking was en ballouk moest twee tot drie maanden op (box)rust. Hij mocht wel stappen, maar absoluut niet los. Inmiddels staat hij nu dus twee en een halve maand op rust en denken we er alweer over om hem in het land te zetten. Maar dit wil ik echt alleen maar als ik zeker weet dat de onsteking over is. Hij loopt nu niet meer kreupel aan de hand, dus daar is het niet aan te zien. De DA kan geen foto's maken, want de onsteking zit in de schouder/boeg...

Wie weet hoe ik er achter kan komen of de onsteking idd genezen is?? zou een homeopaat o.i.d. het kunnen zien??!


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 10:15

Meestal reageren ze als je flink drukt op een slijmbeursonsteking.
Verder zou de dierenarts lijkt me zo een oplossing moeten hebben.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 12:15

Paard van mijn zusje had ook een slijmbeurs onsteking. Dmv homeopathie (DA op stal die daar veel mee werkt) is het binnen een paar weken genezen. Ze mocht wel in de wei, maar alleen als ze niet ging rennen. Nu is ze weer aan het rijden (stappen, langzaam opbouwen) en het gaat goed (3 dagen....) Geloof dat ze een maand op rust heeft gestaan. Ze had een slijmbeursonsteking in de schouder. Jouw paard dan?

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 12:30

Bij Magic hebben we gewoon de periode gestapt die de kliniek had aangegeven en daarna weer rustig begonnen met longeren.

Je ziet snel genoeg of het goed blijft gaan of niet. Mocht je paardje niet goed lopen gelijk gas terug nemen en evt. weer naar een kliniek toe.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 15:18

ik zou m niet op het land gooien, ook al is het over, eerst wat longeren, het paard is natuurlijk ontzettend fris en rent ze eigen kapot strax!en dan komt er misschien weer een andere blessure!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 21:02

Mikey schreef:
Paard van mijn zusje had ook een slijmbeurs onsteking. Dmv homeopathie (DA op stal die daar veel mee werkt) is het binnen een paar weken genezen. Ze mocht wel in de wei, maar alleen als ze niet ging rennen. Nu is ze weer aan het rijden (stappen, langzaam opbouwen) en het gaat goed (3 dagen....) Geloof dat ze een maand op rust heeft gestaan. Ze had een slijmbeursonsteking in de schouder. Jouw paard dan?


Precies hetzelfde... ook in de schouder/boeg. En hij mag ook niet rennen, of ongecontroleerde bewegingen maken. Vandaar dat de DA zei dat hij drie maanden op rust moet.. Maar hij is erg wild sinds íe stil staat en ik ben bang dat, als ik hem in het land zet, hij heel gek gaat doen! En die onsteking dus weer terugkomt. Ik kan niet eens met hem stappen in de bak! Want dan gaat íe al proberen zich los te trekken!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-03 21:04

Longeren heeft geen zin... Hij heeft gewoon een plaat voor z'n harses. Hij ziet de grote bak en rent gewoon weg! ook met een longe eraan.... Daarom dacht ik zelf: geef hem de ruimte, zodat hij geen korte bewegingen hoeft te maken die de blessure weer kan ophevelen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:23

op deze momenten zijn die kilo's toch een nadeel, ireen
maar ik denk dat er dalijk niets anders op zit dan hem gewoon los te gooien, als longeren niet gaat door de gekkigheid, tja wat moet je dan

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 10:25

Misschien wil arie hem wel voor de wagen zetten, maar die weet nog niet hoe Ballouk op het moment is... Die denkt dat het allemaal wel mee valt...

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 11:10

Gewoon losgooien in de bak joh!!!!
Dat mag toch wel??? {grapje !!}

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:28

bij mensen duurt een slijmbeursontsteking gemiddeld een jaar!
en bij paarden wijkt dat niet veel af.
denk niet dat het meevalt het kan behoorlijk slopend zijn.
behalve dat er pijn is word je er ook heel suf van.
dit komt door de ontsteking.
mensen gebruiken ontskeingsremmende pijnstillers maar ik denk niet dat je pard dit krijgt dus zou lekker voorzichtig en rustig aan met hem doen

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:30

en wat betreft het gek doen, een paard voelt zelf aan wat ie kan en niet hij zal zich echt niet laten gaan terwijl hij ontzettende pijn heeft!

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:42

Een paard bij ons op stal heeft ook een slijmbeurs ontsteking gehad helaas leeft ze niet meer. (ik dacht in haar been als ik het goed heb)
Ik weet nog wel dat de eigenaar heel lang bezig is geweest en er heel veel aan gedaan heeft maar het was nooit echt overgegaan.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 18:25

xxxmelody schreef:
en wat betreft het gek doen, een paard voelt zelf aan wat ie kan en niet hij zal zich echt niet laten gaan terwijl hij ontzettende pijn heeft!


Gelukkig zei de DA dat het een GERINGE onsteking is. En het feit dat Ballouk erg fris is en er, naar mijn mening, erg goed en gezond uitziet is dat toch een goed teken.

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-03 18:30

Tooske schreef:
Gewoon losgooien in de bak joh!!!!
Dat mag toch wel??? {grapje !!}


JAAA!! dan gooi ik hem los en dan zeg ik tegen cornelis dat jij hem erin hebt gezet, Oke?? Bloos

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:07

xxxmelody schreef:
en wat betreft het gek doen, een paard voelt zelf aan wat ie kan en niet hij zal zich echt niet laten gaan terwijl hij ontzettende pijn heeft!




Daar ben ik het niet mee eens. Mijn paard is heel vaak kreupel geweest en als hij dan een tijd binnenstond was hij zo gek dat als ik hem losgooide {en ook wel eens gedaan heb} hij gewoon ging rennen die heeft gewoon echt een plaat voor zijn kop en daarna had hij weer heel veel pijn !!!

Ja, is goed hoor Irene!! Krijg ik weer ruzie met Cornelis!!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 19:17

Ik weet ook wel zeker dat een paard gewoon op 3 benen gaat rennen als hij zijn energie kwijt moet. Om dit soort problemen te voorkomen hebben wij het paard van mijn zusje van de brok afgehaald en de hele dag in de wei. Eerst een uurtje alleen, zodat ze niet meer zo nodig hoeft te rennen en dan pas de andere erbij (die van zichzelf ook al rustig is).Omdat we bang waren dat ze heel gek ging doen, hebben we expres geen stalrust gegeven. En bij een slijmbeurs onsteking is het heel belangrijk dat het betreffende gewricht wel gebruikt wordt, maar ik geringe mate. Helemaal op rust is niet de beste methode. (per dier verschillend natuurlijk)

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 19:30

Helemaal stil vonden wij idd ook niet goe, daarom hebben we toch regelmatig met hem gestapt, en sinds kort kleine stukjes aan de hand draven. (wel gecontroleerd natuurlijk..)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:24

xxxmelody schreef:
bij mensen duurt een slijmbeursontsteking gemiddeld een jaar!
en bij paarden wijkt dat niet veel af.
denk niet dat het meevalt het kan behoorlijk slopend zijn.
behalve dat er pijn is word je er ook heel suf van.
dit komt door de ontsteking.
mensen gebruiken ontskeingsremmende pijnstillers maar ik denk niet dat je pard dit krijgt dus zou lekker voorzichtig en rustig aan met hem doen


een jaar!! Bloos! sorry maar mijn vriend heeft een keer een sl.b. onsteking in zijn elleboog en knie gehad en beide keren was het binnen 4 dagen weg met reiki.
nu had hij een vette onsteking in zijn andere knie, door 2 pukkeltjes die naar binnen waren geslagen. Een week reiki en rustig aan doen en weer is het foetsie.

mischien wat voor je paard, LadyJane?

en een ontsteking moet je ook kunnen voelen aan de warmte neem ik aan?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 15:31

ja ik heb het een jaar gehad, de pijn word wel minder, maar de ontsteking blijft meestal een jaar zitten, als je dan niet rustig aandoet dan komt ie snel weer terug!

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 00:38

nou mensen, allemaal aan de reiki... dit zijn toch absurde onnodig langdurige kwesties zo?!?! Wow!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 08:32

Ja, Pellie maar ik denk dat de mensen die dit soort problemen ook moeten gaan nadenken hoe het evetueel ontstaan is. Vaak heeft het te maken met overbelasting en dat kan oa. te maken hebben met de manier van rijden. Maar ook een te zware bak, zou heel goed kunnen.
Ik heb net een paard getraind met een zelfde soort probleem. Zij waren ook al 7 maanden aan het dokteren, nu is het helemaal over.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 09:32

idd Aqua, dat is het proces voor de blessure. Maar als die er al zit zul je eerst iets anders moeten.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 14:10

Begin a.u.b niet met dat gezeik om andere mensen hun rijstijl af te kraken Aqua8horse, want dat hebben we al genoeg gehad !!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-03 19:12

Dat slaat nergens op Tooske. Een blessure moet herstellen, daar heb je gelijk in Pellie. Maar dan moet je wel de oorzaak weten want vaak blijft het een zwakke plek. En de rijstijl kan bij dit soort problemen een grote rol spelen.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelief, kiwiwitje, kosseh, M_aris, Soepkipje en 10 bezoekers