Vanavond NL 1 22.13 Henny Zoekt God

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Vanavond NL 1 22.13 Henny Zoekt God

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 16:20

En dan maar kijken hoe spiritueel Henny Huisman is. Haha! Tja het is wel wat anders dan de soundmixshow. Zal het echt God zoeken zijn? Ik vind dat het meer iets is dat gaat over levensvragen enzo.

Eén aflevering dan gaat hij naar Oekraïne, waar hij een ‘oma’ bezoekt. Er is een project gaande van Dorcas (geloof ik) en dat is “Adopt a Granny”. Dat zijn meestal hele arme, oudere mensen die van bijna niets rond moeten komen.Wat ik laatst wel hoorde van hem was: “Door de serie heb ik ontdekt dat alles wat hier is, een doel heeft. Niets is zomaar. Dat kan niet. Het is een geweldige dooddoener, maar ik ben nog dankbaarder voor wat ik heb dan ooit. Als het ons goed gaat, denken we er nooit aan. Maar als het fout gaat, krijgt God de schuld. Dat zit in de mens. En daarom is het heel goed om met je neus op de feiten gedrukt te worden. Ik heb wel eens een loterijprijs uitgereikt aan een gezin dat een auto en een boot op een aanhangwagen won. Belden ze de volgende dag op: ‘Er zit geen trekhaak op die auto.’ Dat is niet normaal toch? Van de week nog heb ik weer een prijs van zeven miljoen uitgereikt. En dan denk ik: kon ik het geld maar naar dat oude vrouwtje in de Oekraïne brengen. Ik heb zelden iemand zo blij met een doos boodschappen gezien. Ik voel me gezegend, uitverkoren. Ik kom uit een heel gewoon nest. En nu heb ik een landhuis met alles erop en eraan. Ik was blij dat ik uit de Oekraïne weg kon, lekker naar huis. Maar dat vrouwtje zit er nog steeds.”

Zal het weer zo worden als de serie van vorig jaar? Toen met Catharine zoekt God? Je kwam heel veel dingen op die momenten tegen die niet op T.V. ziet. Dan zie je maar weer hoe normale mensen het ook zijn. Ik ben benieuwd en ga zeker vanavond voor de buis zitten!

Volgens mij zijn er 6 afleveringen van en die komen komende dagen elke avond. Meer info: http://www.eo.nl/portals/programs/home. ... am=4531107

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 14:02

Vanavond is het er weer op. Niemand gezien gisteren?

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:46

Ik niet wist ook niet dat het erop was

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 14:56

Ik kijk liever een leuke kerstfilm. Haha!

Maar opzich wel interresant, als rijke nederlands naar zo'n arm land gaan. Is altijd wel mooi op te zien hoe ze dat ervaren.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 15:26

Ik heb het wel gezien en de komende 5 avonden zal ik zeker voor de buis zitten om de rest te zien. Ik vond dat oude filmpje erg mooi met dat gesprek met Henk Binnendijk, was wel even slikken.

Maar dat hij het schuilderij kuste van Jezus vond ik een beetje RTL-4 achtig.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 15:53

ik ken het niet, als ik eraan denk ga ik wel even kii
jken

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 22:01

Barb schreef:
Ik heb het wel gezien en de komende 5 avonden zal ik zeker voor de buis zitten om de rest te zien. Ik vond dat oude filmpje erg mooi met dat gesprek met Henk Binnendijk, was wel even slikken.

Maar dat hij het schuilderij kuste van Jezus vond ik een beetje RTL-4 achtig.


Tja met dat gesprek met Henk Binnendijk moest ik ook even slikken.....

En dat kussen van het schilderij.... tja als hij zich op dat moment ZO voelt Verward
Als je verliefd bent kus je elkaar ook, dus eigenlijk is het ook weer niet zo vreemd.

Vanavond is het iets eerder geloof ik, rond 10 uur.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:49

het begint nu Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:52

Als Henny met de gedachte speelt dat de prijswinnaars wat af moeten staan aan de minder bedeelden in de Oekraïne, waarom doet hij dat zelf dan niet? Dat huis is groot genoeg voor nog een oud vrouwtje erbij toch?
Sja sorry, het zal allemaal wel een beste bedoeling hebben, maar het komt allemaal wat hypocriet over.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:58

Wie zegt dat hij al niet genoeg aan goede doelen geeft Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:59

Waarom moet hij anderen op voorhand veroordelen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:01

ik denk dat henny het beter bij de supriseshow kan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:01

Er is helaas niemand meer die dat wil produceren.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:06

Nog ff en dan wordt zijn binnenbak omgebouwd tot kapel en de stallen tot biechtplaatsen. Haha! Met boven de ingang:

"Ik heb Hem gevonden, Hij is hier." Schijnheilig

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:09

Lovely schreef:
Waarom moet hij anderen op voorhand veroordelen?

doet hij dat dan?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:09

En hij is btw tot geloof gekomen, hier zit iedereen te kijken behalve ikke Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:10

marina schreef:
En hij is btw tot geloof gekomen, hier zit iedereen te kijken behalve ikke Haha!


Mijn man zapt nog al wat af op een avond, dus af en toe 2 sec. Henny Huisman is meer dan genoeg. Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:00

Lovely schreef:
Als Henny met de gedachte speelt dat de prijswinnaars wat af moeten staan aan de minder bedeelden in de Oekraïne, waarom doet hij dat zelf dan niet? Dat huis is groot genoeg voor nog een oud vrouwtje erbij toch?
Sja sorry, het zal allemaal wel een beste bedoeling hebben, maar het komt allemaal wat hypocriet over.



Waar haal jij die gedachte van Henny vandaan?? Heeft hij dat in andere programma's verteld? Heeft hij ooit gezegd dat hij geen geld geeft aan minder bedeelden etc. Verward
Misschien kun je pas beter oordelen als je alle afleveringen hebt gezien Verward

Ik had even een moeilijk moment bij Sonja, terminaal patient, ik moest op dat moment ook aan Dorine denken.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:18

zijn jullie allemaal gelovig?

Ik heb vanochtend de herhaling gezien, met Jose, de terminale patiente. Indrukwekkend, maar ik vond Henny zo overdreven. Vandaar mijn vraag of jullie gelovig zijn. Ik vraag me af wat jullie ervan vinden.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:21

Ik heb dat gisteravond gezien, vond het nauw niet echt boeiend, maar ik vond het wel zielig bij die terminale patienten. Komt namelijk heel bekend voor van wat ik een jaar terug heb meegemaakt en kon me heel goed voorstellen dat het Henny wat teveel werd toen bij dat vrouwtje

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 20:33

Ik vond het gisteravond ook niet echt heel erg boeiend en volgens mij kon die man er ook niet precies uitkomen. Heb wel respect voor hem gekregen (ja, die 'kabouter') Terminaal, ik denk altijd weer aan m'n tante. Vol vertrouwen in haar God.... Het haalt herinneringen boven....

Ja ik ben gelovig, christen. GEEN paus o.i.d. maar ik geloof dat zoiets protestant heet Verward Wij vereren ook zeker Maria niet en hebben ook geen beelden/schilderijen over geestelijke dingen.

Vanavond gaat hij naar een pastoor (K geloof 21.00 uur) dat trekt me niet echt heel erg. Peter Scheele, die aflevering ben ik erg benieuwd naar. Een echte Jezus-fan Verward

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 22:35

ja, peter scheele is echte Jezusfan, kijk maar op www.onbekendegod.nl

Heb het vanavond voor het eerst gezien, boeide me niet zo met die Volendamse pastoor eerlijk gezegd.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:42

Hij heeft hem gevonden ook he? Ik vond het wel goed, heb het niet helemaal gekeken ofzo maar ik had het gelezen in een blaadje van het Leger des Heils haha.

Peter Scheele is cool Haha! die komt wel eens bij ons in de kerk.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 10:40

Ja vanavond Peter Scheele, die is echt gek Haha!. Henny lachte hem ook 4kant uit toen hij zei dat hij de grootste Jezusfan was Haha!

cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 11:12

Ik had het gezien ja