'Zomaar' een pony erbij... hahaha

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

'Zomaar' een pony erbij... hahaha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 13:27

Na de problemen met mijn vriend opgelost te hebben ben ik gister weer voor een 'gewone' paardendag naar stal gegaan. Samen met mijn zusje Maaike. Mijn vriend was er vandaag niet en we waren dus alleen op stal (buiten de 2 stalhulpen om dan, Linda en Mirthe)

Dus, Maaike en ik er heen.
Kwamen we op stal, om een uurtje of 9. Linda en Mirthe hadden al gevoerd en waren bezig met uitmesten. Het was kerst, dus we hadden geen lessertjes. Ik heb even paar paardjes in de stapmolen gezet en toen ging ik poetsen. Komt er ineens zo'n grote jeep met trailer het terrein oprijden. Dus, ik loop er naar toe. Er stapt een mevrouw uit die zegt: "Kan ik hier de pony van mijn dochter stallen?" Het was echt zo'n rijke kakker. Ik echt zo: "Sorry mevrouw, maar wij zijn eigenlijk geen pensionstal" Die mevrouw: "Oh, maar ik kan hem dus niet hier stallen?" Ik had echt zoiets van, 'wat is hier aan de hand'!? We hadden nog wel wat stallen vrij en ze stond daar dus met een trailer met pony erin. Ik vroeg aan die mevrouw: "Waar staat uw pony normaal dan?" Mevrouw: "Nergens, ik heb hem net gekocht voor mijn dochter. Ze is namelijk zaterdag jarig." Ik echt zo: "En u heeft nog geen stal geregeld?"

Die mevrouw zei van niet. Ik kon haar ook niet zomaar laten gaan. Mirthe liep voorbij en ik vroeg haar een stal gereed te maken. Half uurtje later stond de pony in z'n box. Wat een prachtdier!!! Maar ik had wel gemerkt dat deze mevrouw geen verstand van paarden had. Ik was benieuwd naar haar dochter. We hadden afgesproken dat haar dochter zaterdag zou komen. Tot die tijd zouden wij voor de pony zorgen. Ze gaf me er een zadel, deken en hoofdstel bij. Die had ze van de vorige eigenaar gehad. We spraken een prijs af voor de stalhuur en ze ging weer.

Het ging allemaal zo snel. Toen die mevrouw weg was barstten we met z'n vieren in lachen uit. Het was zo raar haha. We wisten niet eens de naam van de pony!!! Dit had ik nog nooit meegemaakt. Ik had wel een adres, naam en telefoonnummer van die mevrouw. Haha. Maar het was een donkerbruin pony. Lekker gespierd, smal koppie. Echt een prachtbeest! Ik weet er verder niets over maar hij zag er goed uit. Ik heb de dierenarts er wel even naar laten kijken (hij was er niet blij mee, op eerste kerstdag, haha. Haha! ) maar hij leek zo op het eerste gezicht kerngezond. Er zat wel een gezondheidsverklaring bij, maar je wilt wel altijd even checken voor zo'n beestje bij je op stal komt he.

Morgen, gaan we hem rijden. Ik ben benieuwd... Jullie 'horen' nog wel verder...

hahahaha ik zit hier nog steeds te lachen. Dat overkomt ons weer hoor. Oja, mijn vriend moest er overigens in eerste instantie niet zo om lachen, want we wilden eigenlijk niet echt pensionklanten. Maar later zag hij de lol er ook wel van in. *LOL*

Luvs, Denaise en Maaike


lauwtje_nina

Berichten: 282
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:04

whaha wat een actie effe een paard kopen eerste de beste stal waar je paarden tegen komt mag me paard hier staan echt prachtig!!!!!!!!
ben benieuwd naar het meisje en naar je rijervaring op de pony!
groetjes laura

Midnight je bent mijn engeltje 4 ever Lovers I Love You

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:12

Maken jullie ook nog foto's???

;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:19

Indd.. foto'''s Tong uitsteken ook van rijden Schijnheilig Haha!

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 14:20

Hahaha.
Ik lag echt helemaal in een deuk gister! En Denaise (m'n zus dus) wist echt niet wat 'r overkwam...!!! Maar het is zeker een mooi beestje. Helaas hebben we geen digitale fotocamera... Maar nu we zo op dat forum zitten, misschien toch nog wel eens een idee Haha! (om er een aan te schaffen)

XXX Maaike.

Luvs, Denaise en Maaike

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:28

Hahaha geweldig *LOL* Haha! Veel succes Tong uitsteken

schildpad

Berichten: 109
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:39

Hahaha raar mens is dat hoor!
Ik kan me wel voorstellen dat je er zo om moest lachen.
Nu maar hopen dat dat meisje een beetje aarig is, anders zit je er mee opgescheept!
Veel succes!

I can't keep this storm inside me anymore
I can't stop this rain that's got to pour

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 16:00

Inderdaad, ik heb net even die mevrouw opgebeld.
Ik heb gevraagd naar de naam en leeftijd van het meisje. Ze is 14 jaar... Ze rijdt ongeveer 6 jaar. Ik hoop dat ze inderdaad een beetje aardig is. Dit is trouwens haar eerste pony... poeh, als dat maar goed gaat, haha.

De naam van de pony is Starlight en 'het' is een ruin en 7 jaar jong. Er zit verder geen papier bij, voor zover ik dat van die mevrouw vernomen heb.

Luvs, Denaise en Maaike


Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:09

hmm btje twijfelachtig... Wat nou als er morgen een of ander verwend kreng komt, met als eerste reactie iets van 'ja hoor ik wilde een schimmel' oid... Sowieso onverstandig om zo maar even een paard te kopen, het is geen goudvis ofzo, dochterlief zal er wel elke dag een paar uur mee zoet zijn... En wat nou als het niet klikt tussen die twee...

Naja je kan weinig meer dan op het beste hopen... Ben wel nieuwsgierig naar de reactie van het meisje... (ik zou flink feesten als mn ma zoiets zou doen Knipoog )

Maar hoe rijdt ie?

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 16:38

Tuurlijk is het afwachten wat er nu gaat gebeuren. Vandaag is hij gelongeerd (wat een draf Kwijl ) Morgenochtend gaan wij eerst rijden en dan komt 's middags om een uur of vier dat meisje.

Pfff... maar stel dat ze zoiets zegt van dat ze hem niet hoeft, wil ik em wel, ik ben echt helemaal verliefd op hem geworden!!! Ik heb geen spijt dat hij nu bij ons op stal staat, haha Tong uitsteken

Luvs, Denaise en Maaike

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 16:39

Had ik nu maar een digi, ik wil hem echt zo graag aan jullie laten zien, haha!!! Hij is echt knap!!! Cool

Luvs, Denaise en Maaike

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:42

weet dat meisje wel dat ze een pony krijgt of is het een verassing? Ben wel nieuwsgierig naar hem! *LOL*

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 16:51

Het is dus een verassing voor haar verjaardag Lachen

Luvs, Denaise en Maaike

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:57

aha! dus misschien bevalt hij wel helemaal niet en kunnen jullie hem overnemen! Knipoog maar als ik het zo hoor is ie mooi en heeft hij een prettig karakter, dus dat zal wel gaan. Hoop voor jullie dat zij ook een beetje aardig is!

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:07

Ach het meisje is 14...dan is vaak alles leuk met vier poten en een staart. Ze moet wel heel erg verwend zijn wil ze de pony niet leuk vinden. Het is alleen hopen dat ze bij elkaar passen... maar dat kan de beste nog overkomen Knipoog Ik vind het wel een beetje een Penny-kerstverhaal Lachen

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 17:10

Ja, waarom denk je dat ik paf stond toen die mevrouw dat zo vertelde?! Dat is toch maf?! Maarja, de ouders hebben (een heleboel) geld... Ik kijk wel hoe het allemaal gaat lopen. Lachen

Luvs, Denaise en Maaike

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:14

Hmmm.. ben benieuwd naar het karakter van dat meisje.. als het maar niet een verwend rotkreng is die heel die pony molesteert... ga je nog foto's plaatsen? *LOL* Tong uitsteken

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:20

Ja ik ben ook wel benieuwd naar de foto´s zoals het rijden en in het weiland enzo......maar ja ik zou niet weten wat ik moest zeggen als mij dat overkwam!!!

nou ik ben benieuwd

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:24

hahaha,
het zal je maar overkomen, zeg...
Ben wel benieuwd wat voor type dat meisje is!

En natuurlijk hoe de pony eruit ziet... Schijnheilig

Fabje, you're always on my mind... Lachen
let vooral niet op mijn mooie naam...
1 jaartje op Bokt! (hieperdepiep)

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:39

Denaise schreef:
Ja, waarom denk je dat ik paf stond toen die mevrouw dat zo vertelde?! Dat is toch maf?! Maarja, de ouders hebben (een heleboel) geld... Ik kijk wel hoe het allemaal gaat lopen. Lachen


Ja dat is maf!
Het gaat slecht met Nederland nietwaar?
Schijnheilig

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

kablom
Berichten: 225
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:47

hahha leuk verhaal zal je maar overkomen.

-----------------------------------------------------

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:10

Wat een verhaal zeg.
Ik ben benieuwd of het een beetje bevalt.

:evaw:

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:11

Woah, doe mij ook zo'n moeder, zeg! Knipoog

Wat een raar verhaal! Eigenlijk heb ik een beetje een hekel aan mensen die zomaar 'eventjes' hun kinderen paarden gaan geven. Misschien rijdt dat meisje nog maar pas, en is ze superverwend ofzo. Nou ja, misschien is het ook wel een heel leuk meisje wat er onwíjs blij mee is. Misschien zelfs wel iemand hier van bokt... niemands moeder gisterochtend toevallig verdacht lang weggeweest? Knipoog

Denaise
Berichten: 62
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 18:19

hahaha
wie weet... is het een bokker Haha!

Maarja, ik heb het normaal ook niet zo op van die mensen. Ik zou ook niet zomaar mijn paard daaraan verkopen. Die mensen hebben niet echt verstand van paarden. Maar misschien was er iemand mee die wel verstand van heeft, I don't know... Haha! Ik weet verder dus ook (nog) niet hoe ze aan Starlight gekomen is. Maar dat kom ik vast nog wel te weten... Ben benieuwd, ik houd jullie op de hoogte!!! Haha!

Luvs, Denaise en Maaike

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:09

Nou ja zeg wat een maf mens Haha!dat gaat zomaar een pony kopen zonder dat ze een stal geregeld heeft Verward
Hahahaha maar ja zo wou ik ook wel verast worden hoor door mijn moeder,is voor het meisje natuurlijk we erg leuk OK dan!
Maare waneer zien we foto's?want ikben natuurlijk wel heel erg nieuwsgierig geworden Schijnheilig Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Bielsje, BimAsSpi, hoogendroog, josien_m_, Kirrietje, Mark0919, senna21, Vagabondo, XladyX en 42 bezoekers