Hoeveel uur gaan jullie paarden per naar buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Hoeveel uur gaan jullie paarden per naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-03 14:26

HAi, ik lees de laatste tijd zoveel dingen dat het paard er maar een uurtje per dag uitkomt!!!!

Dat vind ik echt belagelijk. Somigge mensen die vergeten dat een paard van instinkt buiten leeft, in weer of geen weer!!!!

Ga zelf maar eens 23 uur in een stal zitten en 1 uur naar buiten! Boos! Wat vinden jullie er nu van?

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...


diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:30

mijn pony ongeveer 4 uur op een dag,voor de rest krijgt ze veel aandacht van de manegekids.
dus ze verveelt zich niet snel.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48358
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:35

in het echte weideseizoen staat Banjer 24/7 buiten... Haha!

Nu, in december, is het land eigenlijk niet meer echt open, maar de boer heeft nog niet gezegd dat we de paarden er niet meer in mogen zetten, dus staat Banjer 4 - 5 uurtjes per dag nog buiten, samen met nog 3 paardjes... Haha!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:38

Ik vind het belangrijk dat ze elke dag naar buiten gaan. Op sommige stallen is dat alleen niet mogelijk, bijv als ze alleen maar een rijbak hebben en er toch altijd mensen zijn die willen rijden. Mijn paard staat s'morgens om kwart voor 7 al buiten (vind ik eigenlijk te vroeg, maar omdat de eigenaar van stal ook de hele dag werkt, is het niet anders) en gaan om half 5 weer naar binnen. Als het geen slecht weer is vind ik het niet erg dat ze zolang buiten staan, maar als het de hele dag slecht weer is, heb ik er ook geen problemen mee dat ze maar een paar uur buiten staan.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:40

Smiles in de winter nu een uur of 6-8.

Samanta
Berichten: 98
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:47

Pascha gaat er 1 uur per dag los uit! En daarna ga ik rijden longeren of iets dergelijks. Ze mogen van de boer het land niet meer in want dan trappen de paarden het land kapot zegt ie. Nou ik zou het wel fijn vinden als pascha een paar uur het land in kan. Maar ik houd haar zoveel mogelijk bezig

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:50

in de zomer ong 10 uur en in de winter ong 5 uur

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:51

een uurtje of 4 in de winter, in de zomer een uurtje of zes.
En daarbij, rijden, molen, longeren.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:54

mijn paard staat in de zomer 24/7 buiten en in de winter van 9 tot 5


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:58

Zomers dag en nacht en in de winter gaat Cheyenne ongeveer 11 smorgens tot 17:00 smiddags naar buiten id paddock.

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:00

zomers staan me paardjes dag en nacht buiten en swinters van 8 tot 5

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:04

mijn ponys en ezel staan in de zomer 24 uur per dag buiten ,maar helaas swinters op de pensionstal met 1 bak een 3/4 uur los samen om te ravotten en dan worden ze gereden/gelongeerd/gewandeld.

ik zou meer willen maar ja.......dit is de randstad he'.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:04

mmh...sommigen staan hier 24/7 buiten, dat zijn de echte buitenpaarden. Maar de anderen komen er ook dagelijks uit. Weer of geen weer. De pony's gaan vaak rond een uur of 9 naar achter en komen rond 3 uur weer binnen. De paarden staan van half 10 tot 2 uur buiten....dit is dan 's winters. Zomers is het vaak 8/9 uur naar buiten en 5 uur weer naar binnen, soms later.....

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:05

zomers staat eldien van 8 uur sochtends tot 6 savonds in de wei. afgelopen zomer heeft ze ook 3 weken enkel buiten gelopen ivm een blessure van mij. nu staat ze in nijeveen, dus dan rij ik haar gewoon en komt ze een paar uurtjes (2 tot 3) in de bak of wei. Dan moet ze alleen, en daar vind ze nix aan en staat dan letterlijk te springen om weer op stal te mogen (ze heeft een flink grote box en genoeg te kijken). Thuis staat ze rond deze tijd van t jaar sochtends van ongeveer 8.30 tot een uur of 3 in de wei met een grote groep merries. Vind ze echt helemaal geweldig. Daarnaast rijd ik r haast elke dag

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:20

Het is omdat het land bij ons nu te nat is maar anders staan ze lekker buiten.
Ik doe nu samen met nog twee stal genoten zodat als we komen de paarden lekker samen kunnen staan in de bak.
Zo komen ze er gemiddeld toch twee keer per dag uit plus dat ik dan nog rij.
Ik vindt dat goed geregeld zo.
In de zomer maanden staan ze dag en nacht buiten zo lang dat mogelijk is.

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:45

in de zomer staan ze bij mij constant buiten,in de winter voer ik ze om half 9 en om 9 uur gaan ze naar buiten met een berg hooi,
om half 5/5uur haal ik ze weer binnen en krijgen ze weer voer en hooi.
en dit gewoon weer of geen weer.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:59

in de zomermaanden staan die van mij dag en nacht buiten
in de winter van 10 tot 17 uur, maar als het regent blijven ze binnen...
maar dat vinden ze niet zo leuk

ONDERSCHRIFTLOOS

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:05

Gedurende juli-aug-sept staat Owen dag en nacht buiten, daarna en daarvoor als ze op de wei kunnen en het is niet zo snel donker staat hij van 's morgens 10 tot een uur of 7 buiten op de wei, in de wintermaanden staat hij van 10 tot 5 uur in de paddock buiten.
Hij staat altijd samen met andere paarden buiten en vermaakt zich prima!

Zijn stal heeft ook nog een uitloop, de boxdeur laten we in principe altijd open zodat hij dan ook naar buiten kan, behalve als het erg regent, dan gaat de deur dicht, want meneer denkt dat hij met deken op niet nat kan worden en gaat gewoon buiten staan. Zijn deken kan een hoop hebben maar een nacht regen niet.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:13

Mijn pony's staan de hele dag buiten, ze hebben een super weiland en een inloopstal, ze kunnen dus zelf alles beslissen. Peter en Argos krijgen geen deken, die maken ze zelf heel erg. Tweety heeft wel een deken, maar krijgt voor een groot gedeelte ook wintervacht alleen minder pluizig. Dus wat dat betreft hebben ze een redelijk natuurgetrouw leven (op het rijden enzo na) Ze zullen waarschijnlijk alle 3 gek worden als ze bijna de hele dag binnen zouden staan. Daar hebben ze toch teveel energie voor denk ik.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:32

Mijn paard komt geloof ik een uurtje of 4-5 buiten Verward (op de wei)
Ik vind het wle belangrijk dat een paard lekker buiten komt, frisse lucht kan geen kwaad

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:35

Ik denk zo'n 6 uur. rond 4/5 uur wordt hij naar binnen gehaald en 's morgens weer eruit. Hoelaat weet ik niet, ik denk wanneer de 'boer' wakker wordt Knipoog
Dit trouwens alleen als het echt koud is, misschien 2 maanden per jaar ofzo. De rest staat hij 24/7 buiten.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:51

Zomer én winter staat mijn ijslander dag en nacht in de wei Lachen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:55

In de zomer als hij thuis staat dag en nacht, nu in de winter (op pension) helaas maar een paar uurtjes per dag. Ik zou het graag anders zien, maar ik kan het niet helpen.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 16:57

Donja staat in de zomer 24/7 buiten en nu 10 - 12 uur. Weer of geen weer, lekker met een regendek en samen met haar maatje!

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:15

Zoveel uur als ze maar willen, de stallen staan aan de paddock en gaan nooit dicht. Geen dekens, als ze het nat wordt, gaan ze vanzelf naar binnen.

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MRIIIS, YandexBot en 79 bezoekers