leuke indoor ski baan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

leuke indoor ski baan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 00:20

Met een groepje staat al heel lang op de planning om een keertje te gaan skiën, omdat onze gezamelijke wintersportvakantie niet doorgaat Frusty

We zoeken een leuke baan, waar je ook leuk kunt apresskiën, voor snowboarders en skiërs in Brabant. En eventuele prijzen.
En leuke baan bedoel ik dus dat je langer bezig bent dan in de lift staat Knipoog
welke baan is aan te raden?
Is de sneeuw sneeuw, en geen plak of ijs...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:23

IS het in Rucphen niet wat?

Ik zeg maar wat hoor, ben er nooit geweest Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:24

Kijk eens hierop.
Vriendin van me is snowboard lerares hier.
Hoor veel positieve verhalen, ook om een hapje te eten (schijnt lekker eten te zijn)

http://www.montana-snowcenter.nl/

Bij Valkenswaard (achter Eindhoven)

Kan geen tekst kopieren vanaf de site, maar er staat erg veel info op en er is genoeg te doen en te zien, zoals hun het beschrijven.
Echte sneeuw, 140 meter lange en 50 meter brede piste. Apres-ski bar. enz enz.....

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:32

Bij Montana is het echt heel erg leuk
Ik ben er van de week met school geweest.

Wat de kosten zijn weet ik niet.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:51

Fairie schreef:
Bij Montana is het echt heel erg leuk
Ik ben er van de week met school geweest.

Wat de kosten zijn weet ik niet.


Ik denk dat je wel aan de afstand moet denken. Ik weet niet waar Middelrode ligt?

Maar het is daar wel leuk ja.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 01:04

middelrode ligt bij Den Bosch, en de rest van de groep komen allemaal uit Den Bosch Knipoog
Montana klinkt goed, alleen verplicht lessen voor beginners, en dat willen we niet Knipoog
Ik ga bv boarden, maar heb al afgesproken even te wisselen met iemand die gaat skien, en dan heb ik geen zin in skie-les maar gewoon even naar beneden te ragge Knipoog

Op de kunstskibaan in Oss spuiten ze sneeuw zodra het vriest, maarja, we moeten nu ongever wel weten welke dag we gaan, en dan zul je net zien Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 01:10

Even naar beneden ragge doe je niet zo maar *LOL*
Ik kwam wel gelijk heel huids van die berg af, omdat ik jaren gewakeboard heb. Maar de rest van onze klas kwam rollend met veel pijn benden.

Les nemen is dus zo gek nog niet Knipoog

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 01:29

Fairie schreef:
Even naar beneden ragge doe je niet zo maar *LOL*
Ik kwam wel gelijk heel huids van die berg af, omdat ik jaren gewakeboard heb. Maar de rest van onze klas kwam rollend met veel pijn benden.

Les nemen is dus zo gek nog niet Knipoog

euhm ik stond op mijn 3e al op ski's en al jaren geen les meer als we een week gaan Knipoog
Maar nog nooit gesnowboard, en dat wil ik uitproberen, alleen niet als andere dan op mij moeten wachten Knipoog en nu gaan we allemaal als "beginners" maar ik heb al afgesproken met iemand die zelfde maat schoenen heeft en ongeveer even zwaar, even te wisselen.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 01:31

Fairie schreef:
Even naar beneden ragge doe je niet zo maar *LOL*
Ik kwam wel gelijk heel huids van die berg af, omdat ik jaren gewakeboard heb. Maar de rest van onze klas kwam rollend met veel pijn benden.

Les nemen is dus zo gek nog niet Knipoog


Ikke dus ff lekker niet he Tong uitsteken
Je had Kelly, Jaantje en Tamara moeten zien *LOL*

Hoezo offtopic Bloos

Maar les nemen zou ik zeker wel doen. Het is echt geen eitje *nee dat is het ook niet, het is snowboarden*

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 08:23

Snow Dome in Den Haag, (of was het nou Zoetermeer(?) leuke sfeer, fijn geskied. Heb het voor deze vakantie nog ergens op de planner staan. Alleen hebben we geen vaste dag geprikt, dus dat zal er allemaal wel weer niet van komen.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:32

Montana vond ik niks. (die zit bij centerparcs toch?)Gewoon recht naar beneden na 15 min. hadden wij het gezien. Den Haag is wel erg leuk hij is langer en zitten wat meer verschillende mogelijkheden in. Ook kun je gewoon je ski's even aan de kant zetten en even met je ski-schoenen nog aan het cafe induiken om een warm drankje te nemen, zonder er helemaal uit te hoeven. En daarna kun je gewoon weer verder gaan.

In landgraaf zit ook een hele mooie, en in Bottrop net over de grens in duitsland zit geloof ik de langste van europa

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 11:45

je zegt wel dat het in brabant moet zijn maar ik kan het niet laten om toch even snowworld in zoetermeer aan te raden Schijnheilig (ik werk er vandaar Tong uitsteken)
je heb daar 3 banen, eerste baan worden meestal lessen gegeven, 2de baan is een funpark voor snowboarders, derde baan is de grootste en langste en is voor de wat ervaren mensen, het is daar meestal wel rustig. er zijn 2 kleinere restaurantjes waar je zelf wat eten kan halen, en er is een apres ski bar.
je heb dan ook nog snowworld landgraaf, hoe het daar is weet ik niet maar ik weet wel dat er pas een nieuwe baan bij gebouwd is die aan allerlei eisen voldoet voor een of andere wedstrijd die er laatst was Tong uitsteken

voor meer info kan je even kijken op www.snowworld.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 11:48

Niet in Brabant, wel heel leuk en op echte sneeuw: Duitsland, in of vlakbij Bottrop.

Ben ik vorig jaar geweest, alleen ik vond de lift heel eng, want ik had nog nooit op ski's gestaan en was zonder stokken. Lift was een rubberen band die vrij steil omhoog ging met niks om je aan vast te houden... Op de kinderpiste was gewoon een 'touw', dat was niet eng.

Was heel erg mooi daar en ook niet zo duur als bijv in Zoetermeer.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 00:57

Van Bottrop heb ik wel de site
http://www.alpincenter.nl/
gevonden, alleen de telefoonnummers zijn niet juist. In Duitsland niet, en in Enschede niet.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 01:24

Snowplanet in spaarnwoude is ook heel leuk!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 01:34


Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:15

Skidome is wel leuk als je er nog nooit geweest bent. Het is een niet zo`n hele lange baan maar best wel stijl.

Ik ben zelf vorige week naar landgraaf geweest maar die vond ik zelf wel leuker (komt ook omdat ik al best wel vaak naar Rucphen ben geweest), je zit er alleen best wel lang in de (zit)lift en je bent zo weer beneden.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:21

Ook aan te raden is Snowworld in Peer (B).
Dat ook niet zo heel ver rijden.
Heel leuk ingericht, gezellige bar, aardig personeel en 3 pistes (beginners, middel en gevorderden) dus voor ieder wat wils Haha!

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:54

landgraaf is toch de grootste indoor van heel europa. ziet er in de folder wel heel gaaf uit hoor....

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:18

De enige waar ik ben geweest is die in Rucphen.
We kregen eerst les en daarna mocht je "vrijskieen".
Je kan van 2 verschillende hoogtes.
En je hebt er een stoeltjes en een zegmaar lopende band lift.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:05

Ik ben nog nooit op een kunstbaan geweest. Maar mn pa heeft gezegt dat ie ook wil leren snowboarden lol , dus het gaat er van komen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:18

Landgraaf heerst Haha!

Snowworld is hier ram sjiek!
Mooie pistes, en een lift die snel gaat

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:37

Help aan liften heb ik een trauma (ik val er altijd uit *LOL* dus ik heb een laaaaangzame lift nodig

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:38

Ze hebben ook een langzame geloof ik Haha!
En je kunt nog altijd lopen Knipoog

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:38

hoe sneller de lift, hoe beter, want in de lift zitten betekent niet skien en je betaalt er wel voor.
Wil je echt goed leren skien, ga dan voor een lopende band.