Connemara x American Paint Horse

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whitty

Berichten: 66
Geregistreerd: 01-10-03

Connemara x American Paint Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 19:45

En dit is het resultaat Lachen :

Geboren op 2 augustus 2003, hengst
naam: Just A Little Whittle
Cheese!

Hier is hij 1 dag oud:
Afbeelding

Hier ongeveer 6 weken:
Afbeelding

Afbeelding

En hier ongeveer 10 weken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Recentere foto's volgen nog.... *LOL* Oh ja Whitty is inmiddels alweer verkleurd en is nu heel donkerbruin bont, alle witte haren door de donkere vacht zijn inmiddels weg.... Verward
Laatst bijgewerkt door Whitty op 20-12-03 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 19:48

wow wat een mooi veulentje zeg! Kwijl

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:01

Leuk ding hoor, is moeders een connemara ?
Ben wel benieuwd wie..........

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 14:02

fijn dat die witte haren weg zijn want ik vond hem in het begin mooier!! wel een leuk beestie!!

Whitty

Berichten: 66
Geregistreerd: 01-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 20:03

Ja moeder is idd *LOL* connemara (en een beetje New Forest), is absoluut geen bekende merrie hoor.... Gewoon een leuk lief beest, verder niets bijzonders. Lachen Ik ben zelf ook blij dat de witte haren weg zijn, maar deze komen helaas wel weer terug, hoe vaak/lang weet ik niet, misschien wordt het wel een schimmelbonte, of gewoon een Roan? Maar zolang zijn koppie gewoon donker blijft is er niets aan de hand, want als het een schimmel Huilen wordt Boos! , dan verschijnen daar als eerste "permanente" witte haartjes.
Wat vinden jullie trouwens van de naam?

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:05

wow wat een mooi beestje zeg echt super

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:33

Een hele leuke toverbal Knipoog
Maar om heel eerlijk te zijn struikel ik over zijn naam,vind hem dus niet zo leuk Bloos
Groetjes danie

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:35

Wat een poepie!
Hoe groot verwacht je dat hij gaat worden?

Boreas
Berichten: 181
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:54

Ziet er echt heel gaaf uit. Ben nieuwschierig hoe hij uiteindelijk gaat worden.

Whitty

Berichten: 66
Geregistreerd: 01-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 20:17

Danie schreef:
Een hele leuke toverbal Knipoog
Maar om heel eerlijk te zijn struikel ik over zijn naam,vind hem dus niet zo leuk Bloos
Groetjes danie

Geeft niks hoor Danie, ik hoor het wel vaker van mensen dat het moeilijk uit te spreken is.
Tja daarom is zijn roepnaam ook: Whitty
Just A Little Whittle is zijn wedstrijdnaam en deze naam staat dan ook op de papieren. Maar het wordt idd nog een probleem voor de omroepers bij wedstrijden, ahum...

Ik verwacht dat hij ongeveer 1.50/1.55 m gaat worden. Een ideaal maatje voor het westernrijden...

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:43

Knipoog oooooo oke dat is beter uit te spreken
Groetjes Danie

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:52

Wauw... wat een schatje zeg.. en wat een veranderingen per foto Bloos!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:13

zo wat een leuk beest hey, heb je hem zelf gefokt, zo ja, wat bracht je dan op het idee om een paint te kruisen met een connemara,
vind het wel gaaf hoor, heb altijd het idee dat die kruisingen veel sterker zijn, en ook lekker veelzijdig,
succes ermee, ook in eventuele wedstrijden later

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:07

Wat een leuk ding zeg!!

Whitty

Berichten: 66
Geregistreerd: 01-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 01:09

SuperRoos"]
zo wat een leuk beest hey, heb je hem zelf gefokt, zo ja, wat bracht je dan op het idee om een paint te kruisen met een connemara?
[/quote]
Ja ik heb hem zelf gefokt, ik wilde altijd al graag een veulentje bij mijn merrie fokken. Aangezien ik western rijd, heb ik bewust ervoor gekozen om een quarter of paint hengst uit te kiezen voor mijn merrie. Ten tweede wilde ik graag een bont veulen, daardoor ben ik op zoek gegaan naar een Homozygote paint hengst. Ten derde was voor mij het karakter van de hengst belangrijk en de hengst mocht ivm de bouw van de merrie ook niet al te fors zijn gebouwd. Zo ben ik uiteindelijk tot mijn keuze gekomen.

[quote="SuperRoos schreef:
vind het wel gaaf hoor, heb altijd het idee dat die kruisingen veel sterker zijn, en ook lekker veelzijdig,

Ja idd veel mensen zijn tegen het kruisen van rassen, ik kan het enigszins begrijpen, maar ook een tikje kortzichtig. Want de quarter is namelijk ook voortgekomen uit een kruising tussen twee rassen. En zo zijn er vast nog veel meer rassen op te noemen?
Het voordeel van een kruising is volgens mij: dat vaak de sterke eigenschappen worden doorgegeven aan de nakomelingen.....?
Nou ja het resultaat mag er wezen toch?

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 11:38

zeker weten, t is echt een mooi beest om te zien, en ook leuk dat je het zelf hebt gefokt, wie is zn vader eigenlijk, misschien zegt de naam me wat, haha
nouja, veel plezier dan maar met je mooie veulen!

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:07

[quote="Whitty"] Ik ben zelf ook blij dat de witte haren weg zijn, maar deze komen helaas wel weer terug, hoe vaak/lang weet ik niet, misschien wordt het wel een schimmelbonte, of gewoon een Roan? Maar zolang zijn koppie gewoon donker blijft is er niets aan de hand, want als het een schimmel Huilen wordt Boos! , dan verschijnen daar als eerste "permanente" witte haartjes.

Laten we dan duimen dat die witte haren weg blijven!! OK dan! Als ie bont wordt vind ik het wel goed want dat is moooooooooooooooooi *LOL* Haha! maar roan vind ik niet zo mooi!

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 12:07

[quote="Whitty"] Ik ben zelf ook blij dat de witte haren weg zijn, maar deze komen helaas wel weer terug, hoe vaak/lang weet ik niet, misschien wordt het wel een schimmelbonte, of gewoon een Roan? Maar zolang zijn koppie gewoon donker blijft is er niets aan de hand, want als het een schimmel Huilen wordt Boos! , dan verschijnen daar als eerste "permanente" witte haartjes.

Laten we dan duimen dat die witte haren weg blijven!! OK dan! Als ie bont wordt vind ik het wel goed want dat is moooooooooooooooooi *LOL* Haha! maar roan vind ik niet zo mooi!