bemoeial!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 19:54

ik had ff in de binnenbak gereden (jaja toch weer geprobeerd ondanks mijn stuitje) en daarna ff naar buiten, daar ga ik altijd naar een pad, dat is eigenlijk een wandelpad, heel dun en 2 van die stroken gras ernaast daar galopeer ik meestal en expensive vind dat ook heel leuk Party!! en na dat pad zit een klein bosje. en aan het eind van het pad staat een bankje (voor voetgangers dus he) nou ik wil er heen gaan loopt net zo'n beetje gammele rare man het pad in dus ik wacht, maar hij loopt super langzaam en kijkt nog es om he maar ik wacht en toen ik em niet meer zag ging ik dus in dat pad, even galopje en dan in draf en langs dat bankje, zat daar die man ik zei maar geen hallo want hij zat zo raar te kijken enzo en toen ging ik dat bosje in en kwam ik terug en draafde ik er weer voor bij toen riep hij zo: hee hee het is hier een wandelpad geen ruiterpad

echt zo'n creep }> wat een bemoeial zeg.. moeten we maar rijgelegenheden geven hiero.. en er zijn nog een paar ruiters die buiten rijden maar die zijn ouder ja daar wordt dan zeker niks van gezegd.
zucht bemoeials!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 20:14

Tja, het is balen, maar hij heeft natuurlijk wel gelijk... Volgende keer toch heel vriendelijk eerst groeten en netjes in stap erlangs... Dat scheelt al de helft! Echt waar!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 20:28

ik ga echt niet groeten naar een enge rare man hoor Huilen anders doe ik het wel altijd hoor..

en in stap duurt het zo lang voordat ik voorbij ben en dat durf ik niet, zolangzaam voorbij zo'n creep Scheve mond\
_________________
Een beste vriend(in)is net als een klavertje vier, moeilijk te vinden en je hebt geluk als je er een hebt... ik dus!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yentl op 2001-11-02 19:29 ]</font>

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 10:28

Hij heeft wel gelijk vind ik, voortaan toch even netjes erlangs stappen....

En wat betreft "een creep" , je zit op je pony, en hij op zijn beentjes, rara wie zou er sneller zijn in geval van nood Verward

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: fieke op 2001-11-03 09:29 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 18:54

nou hoe kan hij nou gelijk hebben als er niet eens een bord staat met voetganger en er staat ook nergens dat er geen ruiters mogen komen
hij kan dus nooit gelijk hebben

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 19:28

Citaat:
Op 2001-11-02 18:54, schreef Yentl:
buiten, daar ga ik altijd naar een pad, dat is eigenlijk een wandelpad, heel dun en 2 van die stroken gras ernaast


Je zegt het zelf!!
Ik vind het niet kunnen als je zo keihard langs die man raast en het dan raar vinden dat hij iets zegt. Frusty

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 20:02

ik ging er in rustige draf langs!! en er word veel gewandeld ja maar er staat geen bord ofzo

ooh willen jullie beweren dat je alles heel braaf doet
de meeste doen niet eens een cap op!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:34

er zijn mensen die bang zijn van paarden.....

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:56

hoi,

Eigenlijk hoort het wel..... Maar volgens mij is niemand zo braaf!!!! Ik doe het meestal wel, maar zal eerlijk zeggen dat ik ook een keer in volle galop (!) langs mensen heren ben gecrost. Dat was wel een breed pad, maar toch. En ik groet ook niet alle mensen ( zij ook niet dus)

-x- Daphnre

(L)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 21:58

ja duh stef die kom je altijd tegen dat heeft niks met dit temaken!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:17

De weg waaraan ik woon is eigenlijk supergevaarlijk, allemaal bomen langs de weg en het is vrij donker daardoor, dus met aanspanningen gaan wij ook over het fietspad omdat het gewoon spelen met je leven is als je over de weg gaat....
We rijden netjes zoveel mogelijk aan de goeie kant om niemand te hinderen en dan idd zijn er heel vaak mensen die commentaar hebben......
Eigenlijk kan ik me het wel een beetje voorstellen, maar aan de andere kant ben ik echt niet van plan om mijn leven te gaan wagen omdat aanspanningen op de weg horen ipv op het fietspad!
Soms vind ik het wel krom geregeld....
Men rijdt hier gewoon altijd rond de 100, vaak harder, het is donker, ze zien je niet goed, daar ga ik echt niet rijden!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:37

dat heeft er wel degelijk mee te maken.
Als je mijn oma (die als de dood voor paarden is) in stap nadert en passeert, zodat zij zichzelf veilig kan stellen, zal je haar niet horen.
Als jij in draf langs haar blaast (voor jou misschien niet snel, maar voor mensen die er bang van zijn wel) zal je ook een uitbrander krijgen.
Je hoort mensen en paarden altijd in STAP te passeren, zo ongeveer het 1e wat je leert met je ruiterbewijs (wat ik nieteens heb, kan je nagaan)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 23:06

die man was er niet bang van dus interesseert het me niks hij houd ook geen rekening met mij dus ik ook niet

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:12

tja.....
dan zeg ik niks meer, dat heeft dan toch geen nut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:16

Sorry hoor Yentl, maar mensen als jij bezorgen ruiters een slechte naam!
Je passeert anderen gewoon netjes in stap, dat zijn de fatsoensregels.
Hoe zou jij tekeer gaan als op datzelfde pad iemand voor jouw paard z'n neus z'n paraplu uit ging wapperen? "Dat paard was er niet bang van hoor", zou betreffende persoon dan zeggen....

Beetje rekening met anderen houden kost de meesten van ons niet zoveel moeite hoor! Boos!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:17

Je hebt je natuurlijk altijd aan te passen als je niet op een ruiterpad zit. Helaas het is niet anders. En ga er ook niet vanuit dat je veilig zit op je paard/pony. Je weet nooit hoe die reageert!

Grtjs.

ps. Wat heeft een cap hiermee te maken? Ik heb geeneens zo'n ding.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank op 2001-11-03 22:20 ]</font>

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:54

Citaat:
Op 2001-11-03 19:02, schreef Yentl:
ik ging er in rustige draf langs!! en er word veel gewandeld ja maar er staat geen bord ofzo

ooh willen jullie beweren dat je alles heel braaf doet
de meeste doen niet eens een cap op!


Nee maar voor een cap kies je zelf, dat is je eigen veiligheid. Toen je dit topic plaatste kon je dit verwachten. Je hoort andere in stap te paseren. Maar nu je de antwoorden negatief zijn ga je anderen op 'braafheid' aanvalen.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 00:01

ja omdat het nergens op slaat want het is niet eens een ruiterpad dus zijn de mensen gelijk... en paarden ook. oh ja en ik ben de slechte ruiter alleen omdat ik langs iemand draaf nou sorry hoor maar die zat nog wel 10 meter van me af op een bankje

Lips are sealed en ja ik begin over een cap want dat is veel gevaarlijker hoor!!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Sandra_H

Berichten: 2705
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 00:13

als het geen ruiterpad is heb je er eigenlijk helemaal niks te zoeken. Tenzij het een berm naast een rijbaan is, maar dan nog: je hoort juist als ruiter altijd rekening te houden met anderen! Dus gewoon rustig in stap passeren. Als het echt zo'n creep is als het lijkt en hij eng gaat doen kan je in geval van nood heus wel snel genoeg wegkomen.
Degenen die het al gezegd hebben hebben gelijk, zo bezorg je ruiters en paarden alleen maar een slechte naam. Juist dit soort acties maakt dat mensen gaan klagen bij gemeenten en beheerders van terreinen, die vervolgens (kunnen) besluiten om weer allerlei extra regeltjes, of zelfs verboden voor ruiters te bedenken. Daarmee verpest je het dus niet alleen voor jezelf, maar ook voor anderen.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 00:17

iedereen rijdt daar hoor

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 00:27

Begrijp het niet verkeert, ze vallen je hier echt niet aan. Het is alleen zo dat je je in de buurt van mensen gewoon hoort te gedragen. Met of zonder cap... Lachen En iemand zal je heus niet voor niks ergens op aanspreken. Oude mensen hebben altijd wel iets te zeuren, maar ik groet ze altijd even. Vinden ze alleen maar leuk. En dan draaf ik ook soms weleens langs ze, al is het dan wel heel langzaam en kunnen ze ruim van te voren zien dat er een rustige combinatie aan komt. Ik ga weleens Amsterdam centrum in, en rij dan ook over de Dam enzo. De mensen die dan bang zijn gaan echt wel op een veilige afstand.
Maar spreek nooit iemand er op aan of ie wel of geen cap op heeft. Die dingen zijn zo dun dat ik eraan twijfel of het wel helpt als dat paard zijn been erop zet...

Je kan beter een muts op, laat maar eens een muts en een cap van een flat vallen. Ik durf te wedden dat alleen de muts nog heel is...

Grtjs!


Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 00:33

Jezus cristus zeg mensen!
Ik snap niet hoe banketstaaflig jullie kunnen doen!
Er komen bij ons wel eens mensen langs die geen rekening met ONS houden! Dan komen er mensen langs met grote wagens en die rijden met een noodgang langs je zonder enig afstand en dan staan ze gek te kijken als dat paard uithaalt!
Ok, je hoort niet in draf langs te gaan, maar dat maakt haar niet perse een slechte ruiter! Dat maakt haar menselijk. Want ze maakte een foutje! Dat hoort zo, als je dat niet doet is er iets goed mis met je!
En bij ons is er ook geen ruiterpad, mag ik dan niet buiten rijden?!!!!!!! Boos! Wij lopen ook over wegen, wandelpaden en grindwegen die eigenlijk voor iets anders bedoeld is! Niet iedere gemeente houdt er rekening mee dat mensen in hun dorp willen rijden. Dus maken dan geen ruiterpaden. Tja, dan maar wat anders, want elke dag in de bak rijden wordt ook wel erg saai, voor ruiter EN paard!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 00:36

Je mag, bijna, overal rijden. Behalve op het voetpad. Dat heb je toch geleerd? Respecteer dat dan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 01:47

ik heb nooit gezegd dat ze een slechte ruiter is (heb haar nog nooit zien rijden, dus how should i know?)
Maar, moet je het zelf dan ook maar doen? Omdat andere het ook doen?
Moet je dan maar, omdat andere geen rekening met jou houden, ook geen rekening met andere houden?

Bij mij blazen ze ook altijd voorbij hier in de polder. Maar ik weet niet wie dat zijn, en ik zal practisch ten aller tijde andere weg gebruikers in stap passeren (onder voorbehoud dat mijn knollie er niet vandoor gaat ofzo)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 10:42

frank dat met die muts is onzinnig want als je op de stenen valt dan bang heb je er ook niks aan hoor en de cap wel ik ben gevallen op de stenen en cap heel en de rest van mijn lichaam bont en blauw

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charrr91, masyo, noordje, Tientjeblij en 130 bezoekers