n.a.v blijf-van-mijn-lijf paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

n.a.v blijf-van-mijn-lijf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 21:05

Hallo,

Naar aanleiding van het topic over zeikmerries of het blijf-van-mijn-lijf paard hebben bij mij wat vraagtekens neergezet.

Vinden jullie het niet vervelend, of erg jammer dat je zo'n dier hebt? Of vinden jullie het niet erg om om te gaan met dat karakter? En wisten jullie bij aankoop al dat dit karakter erin zat, zo ja waarom neem je hem dan? Of gaat t er dan om wat het dier presteerd? En de verkoper, is die hier eerlijk over?

Ik wil zelf wanneer ik de financiele mogelijkheden heb, een eigen paard aanschaffen. Allround, ik wil lekker springen, dressuren en buitenrijden e.d. Lekker genieten. Ik hou wel van een beetje paard met pit, maar dan niet in de zin van zo'n dier. Want ik wil lekker kunnen knuffelen en echt vriendjes worden met het paard... En ook met ze kunnen spelen! Daar voel ik me gewoon heerlijk bij. Ik kan me het dus niet zo goed voorstellen dat je zo een dier wilt. Ik ken iemand met een heel duur paard, maar dus een beetje een zeikmerrie... Dan denk ik: goh wordt je daar vrolijk van?

Ik wil niemand voor de kop stoten hoor, maar deze vragen roept t bij mij op. En ik zou zo'n paard niet willen. wil echt een met leuk karakter.

Het zal wel een beetje charme hebben zo hier en daar, maar een 'gewone merrie'' kan ook al charmantische kuurtjes hebben...


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:28

haha moest er wel om lachen een blijf-van-mijn-lijf-paard *LOL* Haha!

mijn merrie is met poetsen en omgang juist wel fijn,ze wil graag geaaid worden en je kunt er vaak heerlijk mee knuffelen.
maar zodra ze in de stal is wil ze ook met rust gelaten worden,en doet ze vaker wat zuurder,maar als je der koppie even pakt om een kusje te geven laat ze dat wel toe,ze bijt of trapt absoluut niet,maar kijkt alleen als ze in de stal is wat zuur.
als ze uit de stal is kijkt ze met knuffelen en aaien zeker niet zuur.

mij lijkt dat best jammer als je zo'n paard hebt die nooit eens wilt knuffelen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:33

Ook met een blijf van mn lijf paard kan je echt een hele leuke band opbouwen............

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:38

gijsenkim schreef:
Ook met een blijf van mn lijf paard kan je echt een hele leuke band opbouwen............


krijg je blijf-aan-mijn-lijf-paard Haha! Tong uitsteken

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:39

Bill houdt ook niet van dat gefrot en gefriemel, maar dat betekent niet dat ik geen band met hem heb.
We knuffelenn niet veel of zo, maar daar hou ik zelf ook niet zo van, we passen dus goed bij elkaar. Knipoog

Goedgekeurd onderschrift :)

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:42

Ilana was een echte Haha! Miepen om alles, oren plat, knuffelen wilde ze ook niet... Terwijl ik verder wel een band met haar had, ze liep me als een hondje achterna, en deed alles voor me. Ofir, haar zoon, is nu mijn paard en dat is een echt knuffel. En dat is toch ook wel leuk hoor Lovers al heb je met een blij-van-mijn-lijf-paard een aparte band

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:48

Rowan heeft ook niet zo veel toleratie voor gepruts. Even kriebelen mag, en hij komt altijd lekker met z'n neus zich overal mee bemoeien (aansingelen, hartslagmeter installeren, zit 'ie er echt tussen met z'n snufferd) en hij is nooit zuur, maar getut wil 'ie gewoon niet, dan draait 'ie z'n hoofd weg. Hij kan best genieten van een poetsbeurt, als het allemaal maar niet te lang duurt, want geduld heeft 'ie niet Knipoog

Het stoort me niet zo, we hebben best wel een goede band vind ik. Een paard dat helemaal niet aangeraakt wil worden, dat zou ik wel vervelend vinden.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:52

Mijn merrie is niet zo'n knuffel, hoewel ze drachtig wel te harden is Knipoog

Mijn nieuwe paard is ook niet zo'n knuffelpaard, je mag wel aan hem zitten, maar niet te lang en ook liever niet op stal

Het paard dat ik te koop heb staan is een ontzettende knuffelbeer. Die wil altijd zoenen en kriebelen enzo *LOL* Alleen jammer dat die een 1.30 parcours niet rond kan springen...
Bij mij gaat de sport toch wel voor het geknuffel. Ik ben zelf ook niet zo van dat getut, als ik een half uur bezig ben met vlechten en poetsen voor een wedstrijd is het al veel Bloos

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 21:58

ik ben dus wel een knuffeltype. ben gerust 3 kwartier aan het prutsen voordat ik een buitenritje maak Bloos

Bij mij gaat een super karakter zeer zeker voor dan de sport. Wil wel dat ie goed te rijden is, en niet een waarbij je veel werk moet verrichten om voorwaarts te lopen Schijnheilig Maar bij mij geen topprestaties nodig, all i need is love Knipoog

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:03

Heerlijk zo'n knuffelpaard Haha! Ik vind het heerlijk om lekker te tutten met mijn paardje, in het begin moest hij wel even wennen maar inmiddels is hij al aan mij gewend en knuffelen en tutten we heel wat af Lovers maar als ik heel eerlijk ben gaat de prestatie wel voor hoor, als hij geen knuffel was geweest/geworden dan was dat ook goed....

Leef zonder geleefd te worden!
Het leven is fijn als er paarden zijn...

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:08

ik heb een echt blijf van mn lijf paard.een 3,5 jarige ruin,heel vaak sjaggie.hij kan niet tegen drukte,wordt ie nog sjagerijniger van,hij wil weleens een pootje oplichten,hij bijt als zn stalluik(met gaas)niet dicht is.
zodra ik of mn ma hem gaat poetsen,is het helemaal weg,een liever paard heb je dan gewoon niet.(je moet alleen wel echt alleen met hem zijn,of mn ma en ik samen,anders is het te druk)hij wil heel graag werken,en in de wei is hij ook wel lief.(is de enige die naar je toe komt)
als Tim werkt is het een schatje,met poetsen is het een schatje maar o wee als er 2 mensen staan,dan gaat ie zuur kijken,trappen en is er amper wat mee te doen.je kan ook absoluutt geen manen trekken of een wormenkuur geven als je niet alleen met hem bent.
maar ondanks alles,durf ik te zeggen dat dit het eerste PAARD (mn pony geeft mij hetzelfde gevoel)is wat voor alles gaat,hij is een deel van mijn leven,en ik gelof in hem.

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:21

Pff ik zou echt helemaal gek worden van zo'n pismerrie! Toen wij op zoek waren naar een paard heb ik ook gezegd dat ik echt niet zo'n paard wilde! En dat heb ik gelukkig ook niet, die van mij vind alles best wat je met m doet Lachen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:18

Ik heb er ervaring mee en leuk is het niet Met de flanken staan trekken, alles verdedigen en zo haar deel verliezen van de anderen, druk druk druk ... nee Leuk is het niet, je ziet gewoon dat het dier zich niet goed in 'r vel voelt en je kan er maar weinig aan doen. Je kan er wel een band mee krijgen Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:36

Evita is ook een echt blijf-van-mijn-lijf-paard. Zij word nu eenmaal niet graag platgewurgd en ondergekust door een of ander hysterisch pennymeisje(not me Schijnheilig ) Als ik ook maar doe alsof ik haar wil vastpakken, gaan de oren al in de nek en kijkt ze heel vals.
Maar ze is wel altijd goed opgevoed geweest. En in al die jaren heeft ze nog nooit, maar ook nog nooit mij gebeten of gestampt. En ookal zal ik haar toch lekker knuffelen, dan kijkt ze vijandig maar ze laat het wel allemaal toe. Ze zwaait hooguit wat met haar staart, en thats it want ze weet dat ze het niet moet proberen om eens uit te halen want dan haal ik terug uit. En toch heb ik een prima band met mn meisje, ik zou haar voor geen enkel ander paard ruilen. Maar ik weet dat ze niet zo is voor een klopje of een knuffel, zij geniet van een beetje VD als spaanse pas en buigen, en lekker snoepjes krijgen als ze iets goed heeft gedaan, onder het zadel galopeert ze graag(ik ook dat is een voordeel Haha! ) en fleurt ze op als ze mag springen. Of zoals vandaag kan ze simpel geintreseerd zijn in een sneeuwbal die ik in de paddock gooi.
Daarom zit ik ook niet te lang rond Evita te draaien, ik weet dat zij liever met rust gelaten word, maar ik en Prima in de plaats en bij haar kan je allesbehalve zeggen dat het blijf-van-mijn-lijf-type is... Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:49

Ik heb altijd heel erg naar het karacter gekeken, en altijd waren het met een karacter die graag aandacht hebben Knipoog
Toscar wou altijd de aandacht, maar meer in de zin van eten, even ene knuffel, maar dan al gauw schooiend. Janosz was minder aanhankelijk, maar Mabel is echt een knuffeldoos, vind het helemaal geweldig al dat getuttel, aandacht...
Op stal hebben we echt zo'n blijf-van-mijn-lijf paard, echt een super mooi dier, loopt Z2 als 6 jarige, maar ik zou er echt niet mee op kunnen gaan. Kan geen seconde stilstaan, om alles beledigd... zit echt een handleiding bij Knipoog
Is dan wel een super paard voor de sport, maar geef mij dan maar een knuffeldoos Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 01:07

Ik heb m'n 'verzorgpaard' omgevormd van een blijf-van-mijn-lijf-paard tot een blijf-áán-mijn-lijf-paard, alleen dan wel als ik alleen in alle rust met hem omga. Komen anderen te dicht bij wordt ie weer afstandelijk. Toch is het een heel fijn en betrouwbaar paard, ook in de omgang. Hij is alleen behoorlijk eenkennig en vertrouwd niet zomaar iedereen. Het is een paard dat de 'goede' mensen er zo tussen uit pikt, als ie die een of twee keer heeft gezien vindt hij ze ook lief. Blijft hij afstandelijk weet je meteen dat die persoon waarschijnlijk wat minder vriendelijk met dieren om zal gaan.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 01:27

Sabientje hield wel van knuffelen. Maar alleen als je ernaast stond.
Ervoor of schuinervoor/whatever vond ze niks. Een kopstoot kon je krijgen Haha!

Tervano vindt aaien op z'n hoofd nog een beetje raar, hij laat het zich wel doen maar hij vertrouwt het nog niet helemaal Tong uitsteken
Hij komt wel de hele tijd om te kussen Kusje
En dan heeft ie bij z'n mond ook nog zo'n wit vlekje (kusplekje Haha!) Lovers

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 01:27

Mijn paard heeft zo'n lijst je wat onderaan de forums staat:
je mag naar me kijken
je mag me wat lekkers geven
je mag me misschien wel even aaien
maar ik wil eerst even zien wat je van plan bent...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 01:34

De dochter van mijn instructrice heeft trouwens een echt vals paard die niet ophoud bij alleen vals kijken. Onder het zadel zou je hem eerlijk waar onder de de €20000 niet wegdoen, paard is groot en geblokt, rijdt ZZ en kent passage en piaffe en als je hem ziet strekken is het juist alsof hij danst. Maar vorig jaar liet ze me zien wat dat paard had gedaan. Haar hele rug blauw omdat hij haar gebeten had toen ze haar rug draaide. Stampen tegen de stalwand als het hem niet aanstaat en zulke streken.

Zelf heb ik ook eens heel kort zo een agressieve pony gehad. Enkele jaren geleden kreeg ik een E-pony, en aangezien we de eigenaar van het paardje kende mocht ik haar eerst een paar weken op proef nemen. Maar het was echt geen plezier, de pony was zooooo agressief. tot 2x toe probeerde ze me de wei uit te trappen, 1x wou ik me onder de draad bukken en toen begon ze naar me te steigeren en die toestanden, mn pa heeft toen ook onmiddelijk de eigenaar gebeld en gedreigt dat als hij niet binnen de 24uur hier stond met een trailer de pony wel ergens anders kon eindigen Extreme duivel
Zo een paard vond ik dus wel iets minder, maar het paardje had dan ook een slechte opvoeding gehad...

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 01:39

Whahaha, ja Lovely wat een goed lijstje. Die is ook erg sterk van toepassing op het paard wat ik nu rijd.
Als ie door heeft dat ik zijn stal in kom om te voeren, mesten, opstrooien (iets waarvoor ik hem niet hoef aan te raken) is het een heel ander verhaal dan wanneer hij door heeft dat ik de stal binnen kom om hem te poetsen, te zadelen, deken verwisselen enz. Maar ik mag altijd kijken, lekkers geven en misschien aaien (als ie een goede dag heeft) Haha!

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 02:26

Ik mag mijn paard altijd aaien, maar ik ben dan ook geen toevallige voorbijganger Haha!. Voor mij heeft ie een ander lijstje hoor, het lijstje hierboven is voor gasten Knipoog.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 12:18

Ik heb ook zo'n Blijf-van-mijn-lijf paard gehad. Als je bij hem kwam was het of voeren of werken of oprotten. Toch deed dat paardje alles onder het zadel en was goudeerlijk. Hij hield alleen niet van dat gefrut en getut. Ik vond dat juist wel grappig, zo'n dier met een eigen karakter. Hij kon heel precies aangeven wat HIJ wel of niet leuk vond.

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:02

Ik heb gelukkig twee paarden die ontzettend van aandacht, knuffelen en poetsen houden. Ik vind dat ook belangrijk en zou denk ik ook geen blijf-van-me-lijf-paardje willen hebben. Tja ik kan dan niet met Tayga rijden, dat speelt ook wel mee, als die niet van gefrut houdt kun je er bijna niets meer mee.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:23

Ik heb gelukkig twee verschillende paardjes, maar ik moet wel zeggen dat ik totdat ik de tweede erbij kreeg me niet echt bewust was van het feit dat t ook anders kon Haha!

Met de eerste, een shetlandhengstje die ik bijna 11 jaar heb vanaf veulentje af, heb ik een enorme band, maar dat komt omdat hij uit een natuurreservaat kwam en ik de eerste mens was met wie hij echt in aanraking kwam. Tot aan zijn 5e ofzo was hij wel lief met poetsen en in de omgang op stal enzo, maar hij hield toen al niet van drukte en onrustige mensen.
Ik heb hem toen helaas een tijdje vaak aan iemand anders over moeten laten en die periode heeft 9 maanden geduurd. omdat Dinkey toen net enorm aan het puberen was en degen aan wie ik hem over liet kennelijk te druk was voor hem (en ook erg hard praatte, oeei daar kan hij helemaal al niet tegen!) en ook niet cosequent genoeg (met een hengstje toch erg belangrijk) is hij veranderd in een pony die totaal niet meer van poetsen houdt.
Hij staat te schudden met zijn hoofd, zo kwaad is hij. Hij dreigt, trapt soms ook echt (niet naar mij maar als er iemand langskomt die hij niet mag en hij is echt pissed... ), slaat met zijn voorbeen, oortjes plat, zwiepend staartje. Hij houdt echt NIET van frutten en poetsen. Kriebelen is WEL weer goed Verward
Hij staat ook steeds te draaien en te stampen en ook op stal moet je hem met rust laten want dan kijkt hij je heel boos aan, en is het iemand die hij niet mag of kent, dan jaagt hij die gewoon de stal uit. Soms vindt hij het ook wel weer fijn maar hij is echt het heertje: HIJ bepaalt in wat voor bui hij is haha en niet wij Haha!

Hij is dus altijd erg chagarijnig en dat is niet leuk voor de mensen die hem verzorgen. Zodra hij beweging krijgt of je met hem gaat zitten om te kroelen knapt hij weer helemaal op maar poetsen.... BRRRRR

Als je dat zeg maar 9 jaar ELKE DAG gewend bent en dan krijg je ineens een andalusier hengst weet je eigenlijk niet beter of die gaat ook wel zo reageren. Maar die is wel even een stukkie hoger haha
Gelukkig voor mij was en is dat helemaal niet zo. Hij geniet van elke poetsbeurt, knuffelen, kriebelen, trutten, om zijn nek hangen, hem als gymnastiektoestel gebruiken, op hem springen, er van achter weer af glijden... Haha! Hij vindt het allemaal even geweldig en leuk en laat alles gewoon toe. Lovers Hij zal nooit trappen of bijten, ook niet op stal. Hahaha er ging een wereld voor mij open Haha!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 14:03

Je kan van elk paard een speels (en knuffelig) paard maken Ach gut . Het ligt alleen aan de hoeveelheid tijd die je bereid bent om erin te steken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, AhrefsBot, Gub, Isa_Sofie, Manadeluca, Renkle, Vetra en 95 bezoekers