een paardje geholpen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 19:42

hoi,

Mijn vriendin ( Heidi) en ik hebben vandaag een buitenrit gemaakt. we kwamen bij een weiland waar koeien in stonden, en een paardje. dat paardje kwam meteen op ons afgegaloppeert ( je kent dat wel ) maar, hij had een halster om wat veeeeeeeel te klein was en daardoor super strak zat en bijna in z'n ogen ( zo hoog ) waardoor hij allemaal wondjes had op de plek waar het halster zat. Wij vonden dat heel erg zielig , en hebben toen het halster eraf gehaald Ik weet dat het verkeerd is omdat het mijn paard niet is, maar toch we konden hem ook niet laten lijden..... Het halster hebben we aan het hek gehangen.
Achteraf heb ik zo iets van we hadden het beter niet kunnen doen, want misschien laat hij zich wel moeilijk vangen.. maar ja, we hebben het nu al gedaan en toch dat paaardje geholpen.

-x- Daphne

_________________
anne I love you 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anne op 2001-11-03 20:20 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 19:46

ik denkdat je er goed aangedaan hebt.. het halster had in kunnen groeien. achteraf is het niet zo netjes nee..
want het paard is niet van jouw.. anders moet je es in de buurt naar de eigenaar vragen en daarmee praten ofzo zodat het niet meer gebeurd

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 20:02

Het is echt heel goed wat je gedaan hebt, want ik bij een manege hier in de buurt hebben ze ooit een jong veulen en een merrie met een halster om in de wei gezet. Pas na een half jaar keken ze er weer naar om en moest het veulen afgemaakt worden, omdat het halster in zijn huid was gegroeid en zijn hersenen hadden aangetast!!!! Huilen Huilen Huilen
De merrie is altijd kopschuw gebleven.... Verdrietig

Kymida

Berichten: 58
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Elburg (da's een gehucht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:25

Betere actie dap!!!! *LOL* hihi

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:33

Ik vind het heel goed wat je gedaan hebt Daphne!! Haha! Ik zou er juist spijt van gehad hebben als ik het niet gedaan had, dan had dat arme beest nog langer met dat rotding om zijn kop in de wei moeten lopen. Frusty

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:37

had ik ook gedaan hoor. Ik weet nog wel dat furby (een haflnger) bij ons op de manege kwam het hele halster zat er helemaal ingedrukt. en ook allemaal wondjes. Toen furby weer helemaal bijgekomen was en er niet meer zo leklijk uitzag wilden ze hem weer terug hebben. Dat is toen ook weer gebeurd. en hij ging dus weer terug naar een andere van der Valk.

Goede daad hoor moeten die mensen maar een nieuw halster kopen

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 22:40

Had je niet het halster wat losser kunnen doen? Dan had het paard er meer aan en waarschijnlijk zou de eigenaar dan niet heel kwaad zijn ofzo! Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:14

die furby he... stond die niet eerst in de penny plus

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 23:56

Ik vind wel dat je er goed aan gedaan hebt. En als het was om hem te kunnen vangen, jullie konden toch ook zn halster afdoen, dan zal t vangen vast ook geen probleem zijn

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-01 21:23

hoi,

Gelukkig dat jullie het met me eens zijn!
En nee, het halster was veeel te klein en zat al op het strakste gaat dus losser doen kon niet.... Dus hebben we hem maar afgedaan. Het paard leek heel mak we konden idd het halster zo afdoen!

-x- Daphne