stelling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 23:06

Heej als je stelling vraagt in de hoeken enzo, wat moet je dan precies met je handen doen, want ik zie allerlei verschillende dingen bij verschillende mensen en vraag me nu toch wel af hoe het nu echt moet, kunnen jullie helpen Lachen ??

- Pecunia non olet -

It's Heavy On My Heart, I Can't Make It Alone, Heavy On My Heart, I Can't Find My Way Home


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:10

inderdaad,er zijn zoveel mensen die het anders doen,en op verschillende manieren doen.
de een brengt de hand naar zich toe,de ander omhoog enz.

ik zelf krijg geleerd in de lessen dat de buitenteugel gewoon op contact moet blijven,en de binnen reugel mee moet vragen maar ook mee moet toegeven.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:41

Theoretisch kan je het als volgt proberen:

Binnenteugel van de hals af (om de buiging in de hals te vragen), buitenteugel tegen de hals (om hem op te sluiten aan de buitenkant en dus niet weg te laten vallen over de schouder). Let hierbij op dat je je handen niet hoger of naar achteren plaatst. Je zet ze alleen opzij.

Je paard zal bij deze teugelhulp waarschijnlijk naar binnen (door je been) vallen. Je moet er dus voor zorgen dat je binnenbeen er aan blijft, zodat je hem tegen kan houden met het naar binnen vallen. Hierdoor onstaat ook lengtebuiging (=buiging in zijn hele lichaam), zodat je niet alleen buiging in de hals hebt, maar ook vanafde schoft tot aan de staart.

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 23:46

Ja, en wat als je paard bijvoorbeeld met zijn hoofd naar buiten afbuigt, of kijkt, wat kan je daar dan het beste tegen doen ? Want als ik dan mijn binnenbeen eraan houdt en met mijn teugels naar binnen richten snijdt ze de hoek weer verschrikkelijk af, dus wat doe ik fout ??

- Pecunia non olet -

It's Heavy On My Heart, I Can't Make It Alone, Heavy On My Heart, I Can't Find My Way Home

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:48

Daar gebruik je je binnenbeen bij om buiging om je binnenbeen te vragen. Hij zal op het moment dat hij naar buiten kijkt, bol zijn aan je binnenbeen, dat moet dus hol worden. Tegelijkertijd kan je met je binnenteugel wat meer druk vragen. En met vragen bedoel ik kneden in de teugel, niet je hand vastzetten. Knipoog

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 23:50

Okeeej, en meestal als ik stelling vraag in de hoek, gaat ze sneller, en dan bedoel ik dat ze echt snel gaat lopen, terwijl ik daar geen hulp voor geef, zelfs als ik helemaal geen hulpen zou geven doet ze dat nog, kan i kdaar iets tegen doen ?

- Pecunia non olet -

It's Heavy On My Heart, I Can't Make It Alone, Heavy On My Heart, I Can't Find My Way Home

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:03

probeer je paard dan vóór de hoek iets terug te nemen. Hij zal waarschijnlijk weg"rennen" omdat hij ten eerste niet gehoorzaam draaft aan je hulp, waarbij je niet tijdig corrigeert en te laat reageert als hij wegrent (dan loop je letterlijk achter de feiten aan) en ten tweede zal je paard balans missen, waardoor hij wel harder MOET lopen. Daarvoor is dus je binnenbeen. Nu kan het zijn dat hij door het gebruik van je binnenbeen ook sneller gaat lopen. Als dat zo is, is dat het teken voor jou dat hij niet gehoorzaam aan je hulp is. Om hem dan gehoorzaam te krijgen hiervoor, zou ik je aanraden goed les te nemen, zodat je ernaartoe kan trainen dat hij meer ONDER je en gecontroleerder gaat lopen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 08:40

Ik ben het helemaal met Thyrza eens, ze heeft het hier perfect omschreven.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 11:32

ze gaat ook sneller lopen bij bijvoorbeeld wijken enzo, ook als ik haar van tevoren heel goed heb teruggenomen. Waarom doet ze dat dan ?

- Pecunia non olet -

It's Heavy On My Heart, I Can't Make It Alone, Heavy On My Heart, I Can't Find My Way Home

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:55

MIsschien weet ze het verschil tussen jou voorwaartse en zijwaartse hulpen niet zo goed. Probeer eerst hier aan te werken, b.v. door je paard op een volte naar binnen en naar buiten te drukken, met alleen je benen. Probeer dan vooral op je zit je paard terug te nemen en niet te veel aan de mond te zitten.

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl


supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:08

misschien drijf je perongeluk met beide benen in plaats van met alleen binnen/buitenbeen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:13

Van mij ook een pluimpje voor Tyrza.
Beter uitgelegd kan niet Haha!

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:15

ja klopt! je krijgt concurrentie runningkawa! Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers